www.car.cz
 

Citroën Sport do následující Norské rallye. Opět na ledu a sněhu.
     15.2.2007 10:43 - tisková zpráva


1.Rallye Norsko (16. – 18. 2. 2007)

Druhá porce ledu pro Citroën C4 WRC

 

Se dvěma vozy C4 WRC a tradičními posádkami Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Marti vstupuje Citroën Sport do následující Norské rallye. Ta je na programu mistrovství světa pouhé čtyři dny od skončení Švédské rallye.

 

Poprvé v kalendáři WRC se tak objevují hned dvě rallye, které se uskuteční v oblastech blízko polárního kruhu. Navíc obě dělí pouhých 250 kilometrů, jsou „spárované“, tedy první dvojička této sezony. Pro většinu účastníků je norský podnik velkou neznámou, startují bez větších zkušeností s místními podmínkami. To samozřejmě neplatí o lokálních pilotech, kteří bývají tradičně velice nebezpeční.

 

Oproti Švédské rallye jsou norské tratě užší, celkově pomalejší, ale s větším počtech technických pasáží. Zdejší krajina je také kopcovitější. Piloti se tak mohou těšit na strmá stoupání, náhorní plošiny i náhlá klesání v terénu kolem známého olympijského města Lillehammeru. Úplně jiný charakter mají tratě, které jsou vedeny kolem Kougsvingeru, ležícího jihovýchodně od Hamaru.

 

Jelikož je Norská rallye teprve prvním ročníkem v rámci mistrovství světa, většina týmů neví, co má očekávat. Především kolik asi sněhu bude na trasách. Většina meteorologických předpovědí hovoří o nízkých teplotách a velkém množství sněhu a tedy i o vysokých bariérách kolem tras.

 

V lednu při Rallye Monte Carlo prokázal vůz C4 WRC své kvality a konkurenceschopnost na asfaltu, ve Švédsku naznačil, jaký má potenciál pro sníh a led.

 

Minulý víkend ve Švédsku také podtrhl důležitost správné volby pneumatik pro tento druh povrchu. Jeden z klíčových momentů pro Norsko je tak jasný – jak nejlépe využít pneumatik BFGoodrich se čtyřgramovými, wolframovými hroty. Právě ty umožňují pilotovi dělat s vozem to, co se mu umane navzdory extrémně kluzkému povrchu.

 

Výběr těch správných pneumatik a odpovídajícího množství hřebů se odráží na dosahovaných časech. To je zásadní úkol pro Séba a celý tým Citroën Sport, na které vedle náročných podmínek čeká celý zástup lokálních pilotů, specialistů na zimní podmínky.

 

Dani Sordo nemá mnoho zkušeností právě s těmito podmínkami, tudíž neskrývá ani to, že se mnohem více těší na další pokračování sezony na jiných površích, než právě na Norsko a jeho sníh.

 

  

Rallye Norsko ve zkratce

 

Historicky 22. ročník, do roku 2006 pod názvem KNA Rally Finnskog Norway jako součást mistrovství Evropy. Od letoška poprvé v kalendáři světového šampionátu.

Většina dění rallye se odehrává v Hamaru (28 000 obyvatel), důležitém městě regionu Hedmark, na břehu jezera Mjøsa, největšího v celém Norsku (362 km²). Centrum rallye leží 127 km  severně od hlavního města Oslo a 60 km jihovýchodně od Lillehammeru, olympijského města z roku 1994.

 

Program - slavnostní zahájení čtvrtek 15. února 20 hod. a finálové pódium neděle 18. února 15 hod. -  se odehraje v Stortorget v centru Hamaru.

Trať je dlouhá 1 109,57 km, z toho je 355,99 km měřených v 18 rychlostních zkouškách na 13 různých trasách.

Shakedown - 3,71 km, čtvrtek 15. února, jede se v  Nydal, 9 km severně od asistenčního parku.

1. etapa - pátek 16. února: 479,96 km, z toho 143,10 km měřených v 8 RZ. Start ve Viking Ship v 6.50 hod.  – RZ 1: 'Løten 1' (30,03 km) – RZ 2: 'Haslemoen' (11,92 km) – Asistence A ve Viking Ship (10 hod. / 30 min.) – RZ 3: 'Løten 2' – RZ 4: 'Grue' (14,37 km) –  RZ 5: 'Opaker' (14,64 km) – RZ 6: 'Kongsvinger' (14,07 km) – RZ 7: 'Finnskogen' (21,29 km) – RZ 8: ' Kirkenær' (6,75 km) – Asistence B (18.11 hod. / 45 min.) – Cíl kolem 21.30 hod.

 

2. etapa 2 – sobota 17. února: 341,45 km, z toho 115,79 km měřených v 6 RZ. Start Viking Ship v 6.50  hod., poté asistence C (6.50 hod. / 10 min.) – RZ 9: 'Elverum 1' (44,28 km) – RZ 10: 'Terningmoen' (12,71 km) – Seskupení Viking Ship (10.17 hod. / 10 min.) -  Asistence D (10.27 hod. / 30 min.) – RZ 11: 'Mountain 1' (24,36 km) – RZ 12: 'Lillehammer' (5,98 km) – RZ 13: 'Ringsaker 1' (27,31 km) – RZ 14: 'Hamar 1' (1,15 km) – Asistence E (15.30 hod. / 45 min.) – Cíl kolem 19 hod.

 

3. etapa – neděle 18. února: 288,16 km, z toho 97,10 km měřených ve 4 RZ. Start Viking Ship v 6.50 hod., pak asistence F (6.50 hod. / 10 min.) – RZ 15: 'Mountain 2' – RZ 16: 'Ringsaker 2' – RZ 17: 'Hamar 2' – Seskupení Viking Ship (10.25 hod. / 20 min.) - asistence G (10.35 hod. / 30 min.) – RZ 18: 'Elverum 2' – Slavnostní ceremoniál 15 hod.

 

Na startu budou také tři vozy Citroën Xsara WRC. Dvě v barvách týmu OMV Kronos Citroën World Rally Team – posádky Manfred Stohl/Ilka Minor a Daniel Carlsson/Denis Giraudet. Daniel startoval v Norsku už loni a vypadl ve 12. ze 14. zkoušek. Třetí xsaru má posádka Gigi Galli/Giovanni Bernacchini v týmu PH Sport.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Monte Carlo 2007, foto Martin Viďourek, frozentime.cz

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose