www.car.cz
 

Rychlostní zkouška Odry patří k nejtěžším úsekům valašky
     23.2.2007 18:39 - tisková zpráva


V plném tempu jsou přípravy na XXVI. ročník Valašské rally 2007, která se pojede o velikonočním víkendu ve Valašském Meziříčí a okolí jako úvodní podnik šestidílného seriálu Mistrovství České republiky v rally 2007. Pořadatelé z Autoklubu RS Vsetín v AČR mají v těchto dnech plné ruce práce, aby letošní ročník proběhl na výbornou.

 

Záštitu nad podnikem převzal premiér vlády České republiky Mirek Topolánek a hejtmani tří moravských krajů, přes jejichž území vede trať letošního ročníku valašky. V čele příprav stojí předseda organizačního výboru a ředitel Valašské rally Miroslav Hošák, kterého jsme požádali o následující rozhovor.

 

Pane Hošáku, do kterých šampionátů se letošní ročník Valašské rally započítává?

„Letošní Valašská rally se započítává do Mistrovství České republiky v rally a dále do Mistrovství České republiky historických automobilů. Letos nejedeme oproti původním předpokladům Pohár České republiky v rally, který nakonec přivítají jednodenní rallysprinty. Koncepce rally vychází z předpisů, které jsou dány Národními sportovními řády pro rok 2007. Došlo ke změně délky kilometrů a počtu rychlostních zkoušek, které jsou limitovány předpisy a řády.“

 

Zůstane centrum rally nadále ve městě Valašské Meziříčí?

„Ano, centrum rally zůstává nadále v tomto městě. První jednání ze zástupci Městského úřadu ve Valašském Meziříčí proběhlo koncem roku. Byly dojednány podmínky za jakých bude fungovat centrum a ředitelství rally. Start a cíl bude opět na náměstí před radnicí ve Valašském Meziříčí.“

 

Prozradíte podrobnosti ohledně skladby trati a jednotlivých rychlostních zkoušek?

Můžeme naznačit, které úseky se pojedou během prvního a druhého dne. Délka rychlostních zkoušek může být 120 kilometrů plus, mínus deset kilometrů. My jsme šli na horní hranici a pojedeme 130 kilometrů. První den můžeme ujet 25 % této trati, což je 32,5 kilometrů. Vzhledem k tomu, aby nehrozilo přesycení jedné rychlostní zkoušky diváky, tak jsme tento úsek rozložili do dvou rychlostních testů. V pátek se pojede v oblasti přehrady Bystřička a druhou zkouškou bude úsek v oblasti Kelče.

 

Rychlostní zkoušky se pojedou v nočních hodinách, což značí velkou atraktivitu pro diváky. Posádky absolvují tyto úseky celkem dvakrát. V sobotu jsou rychlostní zkoušky rozloženy do tří úseků, když se mohou podle předpisů jet pouze třikrát. Odjedeme zbývajících 97,5 km trati rychlostních testů. Erzety jsou situovány v oblasti Lešná u Valašského Meziříčí, města Odry a Lipníka nad Bečvou.“

 

Zcela nová rychlostní zkouška v itineráři letošní valašky je úsek s názvem Odry. O jak náročnou rychlostní zkoušku se jedná?

„Ano, tato erzeta je zcela nová. Jedná se o úsek dlouhý 12,5 km, který je protkán velkým množstvím zatáček a obtížných serpentin různých poloměrů. Určitě tato zkouška bude patřit k nejzajímavějším a nejtěžším úsekům tratě letošní Valašské rally.“

 

Kde naleznou soutěžní týmy a posádky zázemí pro servisní areál?

„Zázemí bude nově vytvořeno v areálu ČSAD Vsetín, provozovna ve Valašském Meziříčí. Zde jsme nalezli vhodné podmínky pro zabezpečení servisního areálu, který bude umístěn na jednom místě. V bývalém místě kasárna se tohle nedařilo, neboť jednotlivé podnikatelské subjekty zabíraly prostory a servisní areál byl rozložen do několika částí. Servis bude nyní na jednom místě od pátku až do konce soutěže.“

 

Pro posádky je důležitá informace, jak je soutěž koncipována od seznamovacích jízd až do samotného cíle?

„Využili jsme možnosti, aby posádky ekonomicky ušetřily. Udělali jsme harmonogram celé rally pouze do tří dnů. Ve čtvrtek 5. dubna jsou od 10 do 21 hodin na programu seznamovací jízdy. V pátek 6. dubna proběhnou v dopoledních hodinách od 9 do 15 hodin přejímky vozidel. Start rally je v 18.20 hodin a první vozidlo přijede do cíle ve 23 hodin.

 

V sobotu 7. dubna plánujeme start v 10 hodin dopoledne a první vozidlo v cíli se objeví okolo 18 hodiny. Po vyhlášení výsledku a obdržení pohárů na rampě odjedou soutěžící do svých domovů.“

 

Jakou máte představu o startovním poli, kolik předpokládáte na startu posádek?

„Jedná o Mistrovství České republiky, kde mohou startovat posádky s mezinárodní licencí a národní, ovšem musí mít trvalý pobyt na území České republiky. Proto zřejmě zahraniční posádky tuto možnost nebudou mít. Co se týká obsazení, zatím nejsem schopen říci, kolik se objeví posádek.

 

Rozložení rally v České republiky se mění.  Mezinárodní Mistrovství České republiky se odehrává na území Čech a mistrovství České republiky převážně na území Moravy. Jezdci mají možnost si vybrat, jakých šampionátů se zúčastní.“

 

Budete vybírat na tratích rychlostních zkoušek a v servisní zóně vstupné?

„Ne, v letošní  roce jsme upustili od možnosti vybírat vstupné na rychlostních zkouškách. Pro diváky připravíme v oficiálním programu a na internetových stránkách divácká místa. Program bude distribuován deset dní před startem rally na vybraných prodejních místech.“

 

Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně zdaru do organizace Valašské rally.

 

 

 

Ve Valašském Meziříčí 23. února 2007             Roman ORDELT

                                                                              tiskový mluvčí        Valašská rally


 
 
Fotogalerie:   Švédsko 2007 a náš desátý Jan Kopecký

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose