www.car.cz
 

Šotolinová premiéra pro Citroën C4 WRC bude v Mexiku
     8.3.2007 19:47 - tisková zpráva


Corona Rallye Mexico (9. – 11. březen 2007)

 

Začátek sezony WRC 2007 obstaraly tři zimní soutěže: Rallye Monte Carlo, která se letos jela za přívětivých podmínek, Švédskou rallye, při níž teplota klesala až na -25°C, a Norskou rallye, na kterou se snesla  během druhého dne sněhová vánice. Proto se již všichni v týmu Citroën Sport nemohou dočkat teplého slunce v Mexiku, kde za tým pojedou dva vozy C4 WRC a posádky Sébastien Loeb/Daniel Elena a Dani Sordo/Marc Marti.

 

Rallye Mexico je v kalendáři relativním nováčkem. Letos se tato soutěž pojede teprve počtvrté v rámci mistrovství světa. Je to však první šotolinová soutěž letošní sezony, což pro Citroën značí jediné – premiéru vozu Citroën C4 WRC na šotolině, tedy na nejvíce rozšířeném povrchu mistrovství světa.

S celkovou délkou 850 kilometrů patří Mexická rallye k nejkompaktněji pojatým soutěžím kalendáře čítajícího šestnáct soutěží. Zatímco dosud odjeté podniky byly velmi specifické, měla by právě mexická soutěž poskytnout mnohem lepší obraz výkonnosti jednotlivých pilotů v mistrovství.

 

Někteří jdou dokonce ve svých vyhlášeních tak daleko, že podle nich sezona začíná právě až nyní v Leónu.

 

Samotné rychlostní zkoušky zavedou posádky do hor na východ a severovýchod od centra soutěže Leónu, navýsost uspěchaného města. Mají vesměs hladký povrch a tudíž bývají velmi rychlé. Přesto bývá jejich povrch při druhých průjezdech již rozbitý. S každým dalším projetým autem se objevuje čím dál tím více předtím skrytých kamenů.

 

K dalším zajímavostem soutěže patří jednoznačně nadmořská výška, ve které se vše odehrává. Servis se nachází ve výšce 1800 m.n.m a to je současně i nejnižší bod celé soutěže. Střední část zkoušky Ortega (RZ 2/5) zavede posádky až vysoko k oblakům. Dostanou se na nejvyšší bod celé sezony až do výšky 2700 m.n.m.

 

„V takových nadmořských výškách je atmosférický tlak významně nižší a z toho důvodu mají motory vozů mnohem nižší výkon než v níže položených místech,“ vysvětluje technický šéf Citroën Sport Xavier Mestelan-Pinon. Mexico je současně i rychlou soutěží, což znamená, že tlumiče musí absorbovat hodně energie. Pro Citroën vyvstává před touto rallye hodně otázek, protože to bude první soutěž pro C4 v horkém počasí a současně se jedná o první šotolinovou soutěž vůbec. Naše příprava na Mexiko se odehrávala v podobných podmínkách ve Španělsku.“

 

Na většině šotolinových soutěží bývá obvykle první startovní pozice nevýhodou a naposledy neměl Sébastien „tuto čest“ v Mexiku 2006. Někteří to vidí jako dobré znamení, protože tehdy tuto soutěž vyhrál a na konci roku se stal potřetí mistrem světa. Dani Sordo a Marc Marti mají za cíl soustředit se na znovuzískání sebevědomí po jejich nepříliš vydařených startech na sněhu a poté se pokusit o získání bodů do hodnocení týmů. Sváteční atmosféra a podpora španělsky mluvících fanoušků by mohla hrát pro ně.

 

Po ne zrovna povedeném startu na Norské rallye se Citroën Sport vrátí na důvěrně známý terén v Mexiku a Guy Fréquelin, stájový šéf,  určil týmu jasný cíl: Je stejný jako na každé jiné rallye - i zde budeme chtít vyhrát. Po zklamání z Norska je pro nás velmi důležité přivézt z Mexika velký bodový příděl do Poháru konstruktérů. U Daniho počítám s tím, že naváže na svoje dobré loňské výkony na šotolině a získá nějaké body pro Citroën.“

 

 

Mexiko v kostce

 

Mexická rallye je součástí mistrovství světa od roku 2004, pořádá se však už od roku 1979, od roku 1998 je jejím centrem León, páté největší město Mexika s 1,2 milionem obyvatel. Je největším městem státu Guanajuato, starobylé hornické město s těžbou uhlí i stříbra, se spoustou architektonických památek figurujících na seznamu UNESCO. Stejně jako v předchozích třech ročnících je asistenční park umístěn do objektu Poliforum Expo Center (18 000 m²).

 

Trať čtvrtého ročníku je dlouhá 849,55 km, z nichž je  366,06 km měřených ve 20 rychlostních zkouškách na 10 odlišných trasách.

 

Program - seznámení s tratí: úterý 6. března od 7 do 19 hodin, středa 7. března ve stejnou dobu. Shakedown je dlouhý 4,95 km a jede se ve čtvrtek 8. března od 8 do 12 hod. v San Juan de Otates. Slavnostní start je ve čtvrtek v 19 hod.

Motory: Pro Mexiko musí být stejné jako pro následnou Rallye Argentina, dvě převodovky mají stejné „spárování“.  Pro Mexiko a Argentinu platí limit 60 pneumatik.

1. etapa – pátek 9. března: celkem 356,25 km, z toho je 145,62 km měřených v 8 RZ. Start

Poliforum v 8 hod.  – RZ 1: 'Alfaro 1' (23,06 km) – RZ 2: 'Ortega 1' (29,66 km) – RZ 3: 'El

Cubilete 1' (17,88 km) – Seskupení Poliforum (11.49 hod. / 15 min.) – Asistence A (12.04 hod. / 30 min.) – RZ 4: 'Alfaro 2' – RZ 5: 'Ortega 2' – RZ 6: 'El Cubilete 2' – RZ 7: 'Super-

Spéciale 1' (2,21 km) – RZ 8: 'Super-Spéciale 2' – Asistence B (17.03 hod. / 45 min.) – Cíl kolem 22 hod.

2. etapa – sobota 10. března: celkem 347,45 km, z toho 158,38 km měřených v 8 RZ. Start po desetiminutové asistenci C v 7.30 hod. – RZ 9: 'Ibarrilla 1' (30,20 km) – RZ 10: 'Duarte 1' (23,51 km) – RZ 11: 'Derramadero 1' (23,27 km) – Seskupení Poliforum 11.43 hod. / 15 min.) – Asistence D (11.58 hod. / 30 min.) – RZ 12: 'Ibarrilla 2' – RZ 13: 'Duarte 2' – RZ 14: 'Derramadero 2' – RZ 15: 'Super-Spéciale 3' – RZ 16: 'Super-Spéciale 4' – Asistence E (17.09 hod. / 45 min.) – Cíl kolem 22 hod.

3. etapa – neděle 11. března: celkem 147,25 km, z toho  62,06 km měřených ve 4 RZ. Start v 7.45 hod. po asistenci F (10 min.) – RZ 17: 'León' (16,29 km) – RZ 18: 'Guanajuatito' (23,34 km) – RZ 19: 'Comanjilla' (18,01 km) – RZ 20: 'Super-Spéciale 5' (4,42 km) – Asistence G (12.01 hod. / 20 min.) – Slavnostní ceremoniál a pódium ve 13 hod.

 

Mexická bilance Citroënu

Citroën byl v Mexiku zastoupen v roce 2006 posádkou Sébastien Loeb/Daniel Elena (Citroën Xsara WRC Kronos).

Sébastien Loeb a Daniel Elena startují v Mexiku od ročníku 2003 a mají na kontě tři účasti: 2004 (Citroën Xsara WRC / vypadli z první pozice), 2005 (Citroën Xsara WRC/4.), 2006 (Citroën Xsara WRC/1.).

Dani Sordo startoval jednou, v roce 2006 (Citroën Xsara WRC/4.), navigoval ho Marc Martí.

Marc Martí bude na startu potřetí: v roce 2004 navigoval Carlose Sainze (Citroën Xsara WRC/3.), pak doprovázel Daniho Sordo v roce 2006 (Citroën Xsara WRC/4.).

Jeden vůz Xsara WRC pojede v privátních barvách stáje OMV Kronos Citroën World Rally Team – posádka Manfred Stohl/Ilka Minor.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Ve stopě Valašské zimy 2007 od Petra Bači

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose