www.car.cz
 

Pepa Semerád odpovídá v úvodu sezony na otázky fandů
     16.3.2007 11:33 - tisková zpráva


Převzato ze stránek Pepy Semeráda :

Sešel jsem se s Pepou Semerádem, abychom pro vás připravili odpovědi na vaše otázky, které jste pro SHERLOG Racing tým poslali. Bylo z toho velmi příjemně strávené odpoledne vyplněné povídáním o rally. Vaše otázky jsme se snažili dát dohromady, podle toho, co vás zajímalo. Mnohdy Pepu otázka inspirovala k dalšímu zajímavému povídání o rally, a tak věřím, že to pro vás bude zajímavé čtení. Došlo i na prohlídku fotografií z alba ze závodů před rokem 1989, které by se vám mohly líbit.

„Předem bych rád všem poděkoval za vaše ocenění našich výkonů a vaše přání do dalšího závodění, které jste s otázkami poslali. V odpovědích se budu vždy věnovat konkrétní otázce, a tak ještě jednou všem děkujeme tady. Jsme rádi, že se otázek sešlo takové množství a opravdu rád na všechny odpovím. Pokud bude mít kdokoliv z vás v budoucnu nějaký dotaz, či připomínku, rád jej zodpovím v návštěvní knize na našich webových stránkách www.semerad-rally.cz,“ říká Josef Semerád.

Vaše otázky jsme zkopírovali bez dodatečných textových úprav.

Autor: Bertone – Dobrý den pane Semerád, chtěl bych se zeptat, kde člověk bere během tolika let motivaci k tomu začít znova závodit? Je mi půlka co vám trochu jsem se svezl, ale další pokračování v nedohlednu... tak jak to sakra vydržet! Strašně fandím pilotům co si na své závodění napřed vydělali! Go! Josef Go!

Moje závodnická pauza trvala deset let. My jsme vlastně skončili v roce 1988 z mistrovství republiky z první výkonnostní třídy kvůli tomu, že nám na našem autě Škoda 120 LS skočila homologace. V roce 1989 jsme se ještě svezli na rally Valašská zima, kde jsme měli půjčenou Škodu 130 L. Výjimečně jsme se v té době svezli s Lancií Delta. Je ale pravda, že těch deset let, kdy jsem nejezdil, jsem každou příležitost, když jsem se setkal s někým, kdo by mi mohl v návratu do rally pomoci, využil nebo snažil využít. Každý den jsem myslel na to, jak se zpátky do rally vrátit. To se nám podařilo díky našemu kamarádovi ze společnosti CS Development, který přišel s tím, že by rád investoval do reklamy na závodech. Původně jsem mu měl sehnat nějaký tým, kam by mohl umístit reklamu. Já jsem mu ale představil svoji vizi, že bych postavil nový tým, který by jel kompletně v jejich barvách, měl by jméno partnera v názvu a jela by v něm jak současná, tak historická auta. To se mu líbilo. Člověk se nikdy nesmí vzdát. Když se nevzdá a pracuje na tom, tak to vždycky musí přijít. Podle mě to tak je.

Autor: seky – Dobry den, chtel bych se zeptat, kolik je Vasemu synovi, na cem zacinal a presneji s jakou technikou se nam predstavi. Drzim palce at se teto sezone dari a uz zadne ty "kolostresni" kombinace
Autor: Kuba45 – mladsim 18let?? kua, kez bych mel taky stesti a mohl jezdit((
Autor: Subarak1 – čau Pepo, já se na nic ptát nebudu ale chci ti popřát, aby ti to letos jelo co nejlíp, bereš závodění s nadhledem a tak to má bejt, hodně ti fandim. A ať to tomu tomu klukovi jede, snad jen jedna otázka: s čím pojede? měj se !!!GOO SEMIŠ GOO!!!

Martinovi je šestnáct let. Když mu bylo tři a půl roku, tak jsem mu koupil Havel Buggy. Když mu bylo tři a půl a dva dny, tak šel s buggynou poprvé přes boudu…  takže šel hned v tatínkových šlépějích. Pak když se chtěl vytáhnout, tak buggynu hodil na boudu, sám se vrátil na kola a jel zase dál. Loni si vyzkoušel tříhodinový závod v Mostě za Charouz Racing systém s Fordem Fiesta a pak několik „erzetek“ s Felicií a s Volkswagenem Polo. Letos by měl startovat s Polem v kategorii N1.

Určitě je výhoda, že já jako táta mám k rally vztah. Ten pohár pro jezdce od 16 do 18 let jsem prosazoval a budu ho prosazovat pořád. Samozřejmě je možné, že by se to mohlo proti mně obrátit. Kdyby se něco stalo, tak by se řeklo, že jsem se zbláznil. Podle mě ti kluci, kteří pohár pojedou, už jezdili závody třeba na těch „erzetkách“, které nebyly úplně nejbezpečnější. Chtěl jsem, aby se mladí mohli věnovat něčemu oficiálnímu, abychom se jim skutečně mohli věnovat na úrovni, a tak, jak se to dělat má. Mají mojí důvěru.

Myslím si, že od šestnácti let je už člověk dostatečně svéprávný, aby zvážil na co má a na co ne. Navíc vedle bude sedět dospělý spolujezdec s mezinárodní licencí, takže tam nějaká autorita je. Jediný problém je v tréninku, protože to chce třetí osobu. Spolujezdec nemůže řídit a současně psát rozpis a mladý jezdec nemůže v provozu řídit. Na druhou stranu dnes zákon dovoluje řidičský průkaz na auto do 550 Kg od sedmnácti let. Tak se bude trénovat s tímhle autem. Když systém umožňuje mít řidičák od sedmnácti let, nevidím důvod, proč by nemohli mladí závodit.

Autor: meeecarJWRC – Čau Pepi,čus Bohouši taky se asi na nic určitýho ptát nechci ale hlavně vám chci oboum popřát hodně štěstí ať vám to jede minimálně tak dobře jako minulej rokbudete jezdit všechny mistráky nebo zase jenom rally sprinty?díky a ať vám to jede...
Autor: Mirek – Budete jezdit stejné rallysprinty jako minulou sezonu? A kde v cizině budete jezdit?

Rallysprinty jezdit letos určitě nebudeme. Nesmí na nich totiž bodovat posádky s národní prioritou ASN. Jet bychom je mohli, ale nesměli bychom bodovat, a na to tady asi nemá nikdo, aby jezdil pro nic za nic. My jsme letos byli oceněni dokonce prioritou FIA B. Sprinty bychom rádi jeli a trochu nás to mrzí. Za prvé máme znemožněnou obhajobu titulu a za druhé se mi sprinty líbí. Závod je krátký a od začátku se do toho jde do plna. Velké závody se jedou víc takticky, ale ve sprintech se jede rozhodně rychleji a na krev. Ve velkém mistráku může přinést ovoce i taková ta vyčkávací taktika, což není úplně náš styl.

Autor: extrabach – Pane Semerád, měl bych dva dotazy, první je zda a jak se liší převodovky ve vašem loňském a letošním voze ?? Musí se řadit se spojkou nebo už to jde bez ?? A druhý dotaz je, zda se vám někdy jako mě stalo, že při řízení levou rukou v plné rychlosti jsem trefil díru a vyrazilo mi to volant z ruky a byla velká krize ?? Jinak vám moc fandím a ať to jde minimálně tak jako loni !!

Převodovky se zatím nijak neliší. Máme v plánu pořídit převodovku Hewland, přímo řazenou, ale zatím jedeme s tou sériovou a řadíme se spojkou.

V plné rychlosti už jsme trefili kde co, nejenom díry a kameny… Nikdy mi to ale (zaplať pán bůh) volant z ruky nevyrazilo. Hodně řídím levou rukou, to je pravda. Taky se většinou po první RZ vždycky vzpamatovávám, protože mám ruku skoro v křeči. Před závodama odkládám hodinky, protože mi ruka vždy naběhne. Ale od druhé RZ dál už s tím problém nemám.

Autor: Speeder – Zdravím kluci. Nechystáte instalovat do auta kameru zachycující i audionahrávku přímo z intercomu? Určitě by to bylo velice zajímavé. Vaše komentáře jsou někdy neskutečné. Díky

Kameru zachycující nahrávky přímo z intercomu v autě máme od loňského Pačejova. Kde by se teda vzaly ty naše komentáře  , když bychom neměli kameru propojenou s interkomem?

 


Autor: Tommica – Zdravim Pepo. Po studiu vsech dostupnych onboardu jsem zjistil, ze Vas rozpis je hodne podrobny, ze bych jen tezko dokazal na nej jet. Bohous cte zatacky hodne dopredu, jak dokazes v te rychlosti to vsechno pojmout??? I z tech onboardu jse se hodne poucil. Jinak GO KLUCI GO !!!TOM

Já bych zase asi těžko dokázal jet na jiný rozpis. Rozpis je hrozně individuální záležitost. Podle mě mi Bohouš čte zatáčky vždycky přesně, ve správné chvíli, a má na to cit. Jen výjimečně ho opravím. Je pravda, že máme poměrně netradiční značení zatáčky, mnohdy i pěti číslicemi asi po dvaceti metrech. Já si ale vždy tu zatáčku dovedu pak představit úplně přesně. Takhle jsme k tomu kdysi dávno přišli s Leošem Čapkem. Třeba je to i jeden z důvodů, proč jsme občas někde rychlejší než ostatní.

Autor: Breaky – Pánové máte můj obdiv. Taková pohoda co vládne u vás v autě, tu já nemám ani když vezu babičku na nákup  Hodně uspěchů a pohody do dalšího závodění. Nemáte v plánu nějaký svět?

Pohoda v autě u nás rozhodně panuje. Nevyhovovalo by mi jezdit v autě s někým, kdo by tam vytvářel nějakou hustou atmosféru nervozity. Bohouš je klidná povaha a to mi hodně sedí. V autě nemůžou být dva blázni. Nedovedu si představit, že bych měl změnit spolujezdce.

Autor: stody01 – Dobrý den p. Semerád, Chtěl jsem se prostřednictvím této možnosti zeptat jak probíhá sponzoring? protože je to asi to nejdůležitější co je třeba k závodění. Díky

Sponzoring u nás technicky probíhá tak, že se provádí reklama. Nemáme sponzory na jednotlivé závody, ale máme smlouvu celoroční na provádění reklamy. To je spojeno nejen s reklamou na závodech, ale i jinými promotion akcemi. Zúčastňujeme se firemních dnů a akcí, prostě to co si partner poručí. Organizujeme pro partnery i sportovní dny, které jsou nějak tématicky zaměřené. Třeba SHERLOG racing day v Sosnové na autodromu, kde se i závodí s různými auty a kde vozím naše partnery. Ta spolupráce je prostě mnohem větší, není to jen o nalepení samolepky na auto.

Vážíme si každých prostředků, které máme šanci proinvestovat. Velkou roli určitě hraje i výkonnost. Naši partneři jistě chtějí být vidět a nelíbilo by se jim, kdybychom jezdili na konci.

Autor: Jaryn – pro redakci: a kdy budou nějaký odpovědi?viz schovánek

Odpovědi by byly ještě dříve, ale minulých čtrnáct dní jsme s rodinou byli na lyžích.

Autor: Dave69 – Zdravim...Chtel bych Vam poprat hodne stesti do dalsi sezony...Vzhledem k tomu ze to mam za rohem, chci se zeptat jestli se zase letos ukazete v Pelhrimove? A jakej planujete kalendar?? Diky a fandim vam...

Pelhřimov máme hrozně rádi. Pravděpodobně se tohoto závodu zúčastníme.

Autor: PrOČ – Na jakých soutěžích Vaši posádku můžeme letos vidět?
Autor: Jarek – Budeš letos pokačovat ve velkém mistráku? Myslím, že jsi jeden z mála, co by byl schopen zatopit Vaškovi Pechovi, jen bys potřeboval aspoň jeden rok celý šampionát objet a poznat tratě, protože znalost tratí je u nás bohužel nutnost.

Sprinty letos jet nemůžeme. Velký mistrák jsme si špatně začali. Máme reprezentační smlouvu na závody zóny střední Evropy. S největší pravděpodobností se budeme věnovat prostřednímu dvoudennímu Mistrovství České republiky a vybraným závodům MMČR.

Autor: Zavadilek – Ahoj Pepo pojedeš na Barumce?

Zatím Barum rally nemáme v plánu.

Autor: Dag22 – Ahoj Chci se zeptat jak velký rozdíl vidíš v evo 6 a evo 9 okolik jsi s 9 rychlejší a včem je ten hlavní posun techniky 9 oproti 6

Hlavní rozdíly jsou v motoru. EVO 9 má navíc variabilní časování ventilů, takže se dá motor víc točit. Od sedmé evoluce je aktivní mezinápravový diferenciál. Samozřejmě časový posun a vývoj je znát na všem. Podvozky se vylepšovaly, tlumiče udělaly velký skok. Nedá se přesně říci o kolik jsme s EVO devítkou rychlejší. Nikdy jsme to neměřili.

Autor: Shacki – Jak se koukáš na vozy S2000? Má to budoucnost? Láká tě to?

Na vozy S2000 zatím vyhraněný názor nemám. Trochu mi na tom vadí, že se náklady budou skoro rovnat provozu WRC. Když by měl někdo z našich partnerů zájem, abychom s S2000 startovali, tak bych se s tím klidně rád svezl, protože je to zase krok dopředu, je to moderní áčkové auto. Na druhou stranu mě se líbí zátah turba a to S2000 nemá. Finanční náročnost projektu S2000 mi nedělá dobře.

Autor: rjb.xxx – Zdravim, zajímalo by mě, zda máte v plánu zúčastnit se letošní Rallye Deutschland, případně mají-li vaši sponzoři vůbec zájem zviditelnit se trochu i v zahraničí nebo jsou zahraniční rallye (mimo Jänneru samozřejmě) pro vás "jenom" pro radost a za odměnu. Jinak držim palce do dalších soutěží a moc díky za on-boardy – jsou vždycky "dost dobrý" 

V zahraničí se letos objevíme v rámci závodů zóny střední Evropy. Pojedeme na Slovensku Matadorku a ve Slovinsku rally Portorož. Svět nás samozřejmě láká, zvlášť když letos máme tu prioritu. Finanční náročnost závodu ve světě je přibližně jako dva velké závody u nás. Rally Deutschland se nám moc líbila a rádi bychom se tam někdy zase ukázali. Na začátku sezony jsem si chybami vyrobil finanční zátěž. Budeme letos investovat do velkého podvozku. Tak uvidíme, jak to nakonec dopadne.

Autor: sroubek – Zdravim a přeju hodne štěstí dosezóny. Zajímalo by mě, jestli se podle Vás nejnovější vozy N4 již dají považovat za konkurenceschopné straším vozům WRC (napříkad s Octavii nebo Cordobou). Zajímá mě to proto, že jsem se dočet, že při testovaní na minulou barumku zajel Kresta s EVO9 lepší časy než kdysi s octavii. Diky za odpověď

Osobní zkušenost s tím nemám, ale s Romanem Krestou jsem o tom mluvil a mám dojem, že říkal, že s EVO 9 zajížděl v Bělé stejné časy jako s první Oktávkou WRC. Svezení s WRC mě vždycky lákalo, je to krásná technika, ale finančně velmi náročná. Taky mi přišlo zbytečné si pronajímat cizí auto, když mám svoje auto. Když bychom chtěli s WRC nějak jet, tak by to chtělo si auto pronajmout třeba na celou sezonu. Takové ty epizodní starty s WRC podle mě nemají cenu, a člověk z toho auta nedostane to, co skutečně umí, a není to pak moc ke koukání. Navíc pěkně se dá svézt i s dnešním PVčkem, a i pro oko diváka je to podle mě ke koukání.

Autor: meeecarJWRC – budou jěště nějaký pepovo onboardy ze šumavy?

Onboardy ze Šumavy by měly být co nejdřív. Mravenecz na tom usilovně pracuje. Jsem rád, že se vám naše onboardy líbí.

Autor: palasekmi – Pepo budeš skoušet nějakou S2000 a pokud jo tak pojedeš s tím nějaký ten závodek v ČR??? Jakou ligu letos pojedeš MMČR Rally, MČR Rally, MČR Sprintrally???

Na S2000 jsem už odpovídal. Zatím ne.

Autor: pačes – Pepo svezeš mne?-)-)-)

Svezu každého rád. Musíš si to ale nějak zasloužit. Můžeš třeba vyhrát nějakou soutěž o svezení, a pak se ti to jistě poštěstí.

Autor: Loa- Zdarec kluci, fandím Vám, jste dobří a umíte dostat diváky průjezdama, na trati se na Vás drtivá většina lidí těší! Jen jedna otázka: Kdo je podle Vás nejlepším jezdcem všech dob? Je jich spousta, zkuste, prosím, jedno jméno (předpokládám z MS)! Díky za odpověď, a vydržte na čekých tratích co nejdýl! Good Luck!

Co já si pamatuju, tak mi byl vždy nejsympatičtější Ari Vatanen. To byl pro mě největší hráč. Měl velmi těžkou bouračku, hodně se rozbil, ale stejně se do rally namotal zpět. Ze světa je to určitě Ari.

Z Čechů je to pro mě Láďa Křeček. Když jezdil za fabriku se Škodovkou 130 RS v nejlepších letech, tak je to pro mě to nejlepší, co tady bylo. V té době tady na něj podle mě nikdo neměl. Ale měl jsem i další oblíbence, třeba na skříňce jsem měl vylepený plakát starého Valdy se „stotřícou“.

V současné době je mi ve světě sympatický svým projevem třeba Gigi Galli. Spolujezdce teda nemlátím, ale jeho styl se mi líbí. Loeb je pro mě taky frajer. Občas se mi líbí, když na internetu někdo píše, že jel zase tu svojí „haluz“ a vyhrál… Mě ta „haluz“ přijde docela úžasná. Je to jenom člověk, což se ukázalo i teď v Norsku. Každý má právo na chybu.

Autor: Koci – Ahoj Pepčo,já bych se chtěl zeptat,jak se moc liší asfaltovej podvozek od šotolinovího(co vše je jiné)a na rozdíl v ceně.děkuju a držim palce.Martin

Já jsem na enku nikdy šotolinový podvozek nejel. Na Waldviertelu jsme jeli náš normální podvozek, akorát jsme auto dali výš. Moc se toho vyměnit nedá. Hlavně tlumiče, to je pak určitě příjemnější, ale pro nás to nebylo nijak zásadní. Dají se menší brzdy, menší kola,…

Autor: Romus – Zdravím a přeju hodne štěstí. Všiml jsem si, že v rozpise občas používáš poznámku "zkus". Mohl by jsi tuto poznámku vysvětlit? Díky.

No to znamená zkus držet  To už si v tréninku napíšu, že tady by to možná šlo držet. Někdy to zkusím a někdy ne. Ale vím, že když tam mám to „zkus“ a vyjde to, tak to pak při dalším průjezdu už neřeším. A když to nezkusím, tak ho tam necháme a já vím, že to příště třeba půjde. Slovo „drž“ moc nepoužívám, ale třeba když napíšu „horizont full“ tak tam je to jasný, jede se naplno a není co řešit. Někdy už mi prostě to srdíčko nedá, tak si napíšu to „zkus“. Pamatuju si třeba jednu zatáčku na Vyškově a tu mám „zkus“ každý rok 

Tak ještě jednou díky na závěr, jsme moc rádi, že nám chodíte fandit na závody. Vždycky se s Bohoušem snažíme a budeme se snažit, aby se vám naše průjezdy a celé rally líbilo. Věříme, že se nám společně podaří přitáhnout na závody zase víc diváků, aby byla ta správná atmosféra.

Váš Pepa Semerád !


Oficální stránky týmu : http://www.semerad-rally.cz/


 
 
Fotogalerie:   Labská Trotina Rally 2006 od Petra Bači

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose