www.car.cz
 

Pozlacená pomlázka na Pošumavském poháru u Kopáčků
     12.4.2007 11:17 - tisková zpráva


O uplynulém víkendu začala rallyová sezóna i pro účastníky Volného poháru. Úvodní podnik byl zároveň součástí Pošumavského poháru Historic rallye 2007.www.weitarc.com Sobotní etapa se jela v okolí Švihova, nedělní nedaleko Sedliště. Na startu nechyběly ani obě posádky blovického Váša rally teamu. S vozem Volkswagen Golf 1 startovali Václav Kopáček senior a Václav Dušek, s Wartburgem 353 W-RC Václav Kopáček junior a Lubomír Mašek.

 

Přestože příprava obou týmových vozů probíhala až do posledních chvil, podařilo se vše a za krásného slunečného počasí mohly obě posádky vyrazit ke své letošní premiéře.

 

„Golfa jsme přetryskovávali ještě den před závodem a wartburg měl hnutou nápravu. To se projevovalo především při brždění, které tahalo auto k jedné straně. Závada byla zjištěna a odstraněna až večer před soutěží. Na samotný závod jsme se moc těšili. Především na druhou etapu v okolí Mladého Smolivce, kde táta bydlel dvacet sedm let a já osm. Jako vždy jsem před startem dostával od tatínka drahocenné rady a poučení,“ popsal důvody hektické přípravy Váša junior.

 

Švihovská etapa nabídla pětikilometrovou rychlostní zkoušku, která se jela třikrát jedním a třikrát druhým směrem. Krásné jarní počasí přilákalo velký počet diváků a obě blovické posádky určitě nezklamaly. Především v úvodní sekci se jim dařilo.

 

Do první erzety jsme oba vyrazili s nadšením. U trati už bylo několik odstoupivších posádek. Zažili jsme jednu krizovou situaci, ani ne tak pro mne, jako pro mitfárovy kalhoty! Táta vložku absolvoval bez problémů. Ty však nastaly již ve druhé erzetě. Zde mu praskla natlakovaná vodní hadice a zhruba kilometr a půl před cílem mu vytekla voda. Naštěstí celá pasáž byla z kopce a tak dokončil zkoušku dokonce o pět sekund rychleji než předchozí. Já měl na tomtéž místě také problém.

 

Odlétl mi kousek řemenice a prasknul kondenzátor na prvním válci. Zkoušku jsem dokončil jen na dva válce. Ztráta však byla minimální. Za skvělou servisní práci musím poděkovat mechanikům Herrymu a Jardovi. Bez nich bych rozebrání a složení přídě vozu sám v časovém limitu nezvládl!“, řekl Vašek, spokojený s vydařeným vstupem do soutěže.

 

Druhá sekce už blovickým posádkám příliš štěstí nepřinesla. Pohromou se pro ně stala pátá, předposlední sobotní rychlostní zkouška. Vašek senior byl nucen odstoupit kvůli prasklému těsnění pod hlavou jeho golfa. Ani Vaškovi juniorovi nebylo přáno etapu dokončit. Do cíle osudné vložky dojel wartburg se zadřeným pístem pouze setrvačností. Místo závěrečné erzety mířily obě posádky domů do dílny.

 

Vše probíhalo až do páté erzety v pořádku. Pak sice golfík cílem v plném nasazení, ale v servisu se zjistilo, že teče voda do třetího válce. To byl konec nadějí na sobotní umístění. Odstoupení z druhého místa ve třídě HA3 hodně mrzelo. Před tátou byla jen posádka bratří Myslíků, kteří se svou „nawébrovanou“ Škodou 110 R předvádějí moc pěknou jízdu.

 

Mé odstoupení se zrodilo asi ve stodvacetikilometrové rychlosti, kdy při nájezdu na horizont přišlo silné škubnutí s okamžitou ztrátou výkonu motoru. Vyšlápl jsem spojku a motor zhasl, tak jsem vyřadil a vypnul zapalování. Naštěstí byl cíl opět pod kopcem a setrvačností jsme projeli fotobuňkou. Ani jedno auto nebylo možné v servisní zóně opravit a tak jsme se vydali domů,“ vysvětlil Vašek příčiny odstoupení.

 

 

Opět se pracovalo v dílně až do noci. Ve tři hodiny ráno se konečně podařilo seskládat nový motor do wartburga, který prošel domácím výbrusem (vrtačka a skelný papír), ale posádka nečekala jeho dlouhou životnost. Skončila také oprava na golfu, kde se přerovnávala hlava a dávalo se nové těsnění. Startu ve druhé etapě tak nestálo nic v cestě.

 

Po odstoupení jsme spolu s mitfárou Mášou odtáhli auto domů a než dorazil zbytek týmu, měli jsme motor už napůl rozebraný. Po úplné demontáži jsme zjistili zadření prvního válce. Na příčinu jsme ale nepřišli. Ani teď nedokážeme říct, proč byl zadřený jen jeden válec a to navíc u vodního čerpadla, kde by se měl válec teoreticky nejvíce chladit. Zbytek motoru nebyl poškozen. Rozmýšlel jsem se co dál. Pod regálem mi ležel jiný motor, který měl málo naběháno, ale byl sériový. Rozhodl jsem se pro variantu číslo dvě, to znamená, že se pokusíme připečený hliník z válce ostrého motoru dostat pryč, vyměnit nový píst i kroužky a trošku to zajet.

 

Pustili jsme se do práce a první co jsem vzal do ruky byla ruční vrtačka a fréza, kterou jsem vybrušoval válec. Kdyby mě tak viděli soudruzi z Eisenachu! Po odstranění hliníku vrtačkou přišla na řadu trubka s namotaným skelným papírem a vybrušovalo se na jemnější opracování. Když už se mi zdálo, že je válec poměrně slušně vybroušen, zkusil jsem vůle pístu. Nasadili jsme ho na ojnici, nasadili kroužky a hurá do skládání motoru.

 

Za okamžik jsme to měli poskládáné a už jsme ho „házeli“ do auta. Herry s Jardou mezitím sundali hlavu na golfu. Nechali jsme ji přerovnat, vyměnili těsnění pod hlavu a pečlivě dotáhli. Pak jsme ještě zavařili utržený výfuk a golfík už zase jezdil. Pak už jen zahřát motor, vše zkontrolovat a bylo připraveno na ranní start. U wartburgu jsem musel najet nějaké kilometry, aby si kroužky sedly. Nebýt mojí přítelkyně, která se mnou jezdila a neustále na mě mluvila abych neusnul, ustlal bych si někde v pangejtu.

 

Moc jí děkuji za její obětavost a za to, že mě nenechala spát. Jezdili jsme téměř dvě a půl hodiny a pomalým tempem najeli více než sto kilometrů. V půl šesté ráno jsme si šli lehnout a vstávali v půl sedmé. Hodinový spánek musel stačit, nedalo se nic dělat a museli jsme opět na nohy,“ vylíčil Václav noční souboj s časem.

 

Nedělní etapa se skládala z desetikilometrové rychlostní zkoušky. Tu posádky absolvovaly dvakrát v každém směru. Už ráno nastaly komplikace s dodávkou paliva u golfa, ale ty se podařilo odstranit přidáním jiného benzinového čerpadla. Obě posádky se moc těšily na start na domácí půdě. V důsledku odstoupení v sobotní etapě byly oba vozy přesunuty téměř na chvost startovního pole. První vyrazil na trať Vašek junior. Wartburg bez problémů dokončil úvodní erzetu a dokonce zajel nejrychlejší čas ve třídě HA2. Druhý vůz ale po pěti kilometrech přestal optimálně fungovat a ztratil výkon. Do cíle dojel s dvouminutovou ztrátou.

 

„Čekal jsem za cílem a když projíždělo auto, které startovalo za tátou, tak jsem se ptal co se děje. Dozvěděl jsem se, že táta jede na varovky. Počkal jsem na něj a za cílem hledal závadu. Po prvním nastartování bylo jasno. Opět voda ve válci. Tentokrát v prvním a druhém válci a to znamenalo opět odstoupení,“ mrzí Vášu brzké nedělní odstoupení jeho otce.

 

Spolu s Lubošem pak Václav pokračoval v soutěži a tentokrát úspěšně až do cíle.

 

Druhou erzetu jsme s wartburgem odjeli také v pohodě. Následovala pauza a jízda v obráceném směru. Krátce po startu třetí vložky nastala menší krizová situace. Ve čtvrté levotočivé zatáčce jsem viděl, že jsme dost rychlí a tak jsem zatáčku říznul daleko dříve. To se nám málem vymstilo. Po projetí díry následovalo drsné nakopnutí a auto se krátce vzneslo a postavilo na dvě kola, po kterých jsme chvilinku pokračovali. Po dopadu na všechny čtyři jsme si oddechli a klid byl až na konec obce Mladý Smolivec.

 

Zde jsem se asi až příliš nechal vyhecovat diváky a málem jsme se nevešli mezi značky značící konec a začátek obce. Poslední rychlostní zkoušku už jsme jeli na jistotu. Moc jsme si přáli spatřit cíl. Chyběly nám dva kilometry do cíle. Kilometr do kopce a kilometr z kopce. Podíval jsem na teplotu vody a ta byla skoro na maximu, ale neubral jsem a držel co to šlo. Byla to přeci poslední erzeta. Vyjíždíme kopec a těsně před vrcholem opět škubnutí a motor stál! Naštěstí jsme se již přehoupli přes vrchol a dolů do cíle dojeli bez motoru.

 

Pár vteřin jsme ztratili, ale nakonec jsme o čtrnáct sekund vyhráli třídu HA2. Sice unavení, ale naprosto nejšťastnější jsme přebírali poháry za první místo. Bylo to moje první vítězství a jsem moc šťastný, že se mi tím splnilo jedno z největších přání mého života! Chtěl bych proto strašně moc poděkovat mému tatínkovi za to, že mi umožňuje jezdit závody. Taky se mu chci omluvit za to, jestli jsem něco zanedbal, nebo neudělal na golfíkovi, který mu nevydržel. Moc jsme se snažili mu auto připravit, ale nevyšlo to.

 

Je mi to líto, přál bych to první místo více jemu než mně!!!! Dále bych chtěl poděkovat celému Váša Rally Teamu za perfektně odvedenou práci, všem příznivcům a divákům, kteří nás hnali kupředu a bez nichž bychom jen těžko dojeli do cíle,“ zakončil své povídání k úvodnímu podniku sezóny Vašek Kopáček mladší.

 

Dalším startem posádek Váša Rallye Teamu bude 5.-6. května Rallye Hořovice.

 

Tisková informace Váša rally team

 


 
 
Fotogalerie:   Valašská rally 2007, Ivo Nesrovnal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose