www.car.cz
 

Vojtěch Štajf - šesté místo v cíli Tater a splnění cílů posádky
     17.4.2007 07:21 - tisková zpráva


ŠTAJF SE V EVROPSKÉ KONKURENCI NEZTRATIL

 

Ověřit nastavení podvozku po velkém testování, sehrát se s novou spolujezdkyní Petrou Lesniakovou a získat body do Evropského poháru – Central, to byly úkoly, které měl před sebou Vojtěch Štajf a Subaru Rally Team ČR – Deník Blesk při Rallye Matador Tatry. Šesté místo v cíli dokazuje, že všechny tyto cíle byly splněny a mohlo být ještě lépe.

 

V Púchově se sešlo nebývale kvalitní jezdecké pole, které mohlo mnoho organizátorů automobilových soutěží z okolních zemí slovenským pořadatelům závidět. Vedle domácí i české špičky se prezentovaly špičkové posádky z Polska, Bulharska, Maďarska a také Itálie. Tým Subaru ČR – Deník Blesk startující pod hlavičkou reprezentačního Czech National Subaru Team provedl změnu na sedadle spolujezdce, kde pracovně vytíženého Jiřího Černocha nahradila Petra Lesniaková. I když se premiérová spolupráce posádky mírně projevila na časech v úvodní sekci, přesto se bílomodré Subaru Impreza STI N12 od třetí rychlostní zkoušky drželo mezi bodovanou osmičkou.

 

Nejdelší zkouška dne zvaná Remata ji pak posunula ještě o místo výše. Stejné umístění patřilo posádce Vojtěch Štajf – Petra Lesniaková i po druhé sekci a to navzdory defektu levého zadního kola, který je potkal v závěrečné části této zřejmě nejnáročnější rychlostní zkoušky letošního ročníku závodu. Navzdory malé ztrátě se udrželi v bitevní vzdálenosti za svým tradičním soupeřem Karlem Trojanem. Ve třetím průjezdu se proto Vojta s Petrou  rozhodli na Rematě zaútočit, bohužel ale sázka na riskantní jízdu po rozbité trati nevyšla:

 

„Po dvou sekcích jsem již věděl, že spolupráce s Petrou funguje na jedničku a oba jsme z toho měli radost. Také s podvozkem panovala spokojenost a proto jsme si řekli, že na Karla Trojana zkusíme zaútočit. Před polovinou Rematy, která byla již hodně rozbitá a auto na ní hodně trpělo, jsme dostali opět defekt, tentokrát pravého zadního kola. Rozhodli jsme se kolo neměnit, protože by to znamenalo jasný konec šancí na slušnější umístění. Nakonec jsme klesli jen o jedno místo, ale ztratili jsme kontakt jak s Trojanem, tak s Miroslavem Jandíkem. Ti se nám vzdálili na téměř třičtvrtě minuty.

 

Rychlostní zkoušky letošní Rallye Matador Tatry byly typické svým klouzavým asfaltem a rychlejším průměrem. Líbily se nám a perfektně vyšlo i počasí. Jedinou výtku mám k Rematě a jejímu rozbitému povrchu. Ten se ostatním tratím, na kterých se letos závodilo, úplně vymykal a bylo by lepší zařadit pouze dvojí průjezd touto zkouškou.  Na druhou stranu jsem rád, že se prokázala robustnost a spolehlivost naší imprezy, která se přes všechny ty díry dokázala dostat i na prázdném disku až do cíle“ řekl Vojtěch Štajf v cíli první etapy.

 

Vojta s Petrou se myšlenek na útočení nevzdali a hned ráno se na první rychlostní zkoušce druhé etapy do svých soupeřů zakousli čtvrtým nejrychlejším časem: Z náskoku Trojana a Jandíka ukrojili důležitých osm, resp. devět vteřin a poskočili na šesté místo. Povzbuzeni tímto úspěchem útočili dále a to se tentokrát nevyplatilo. Na následující Lednici sklouzla jejich impreza pravým zadním kolem do příkopu a narazila do hrany betonového mostku. Ten poničil zavěšení kola. Naštěstí následovaly jen dva kratší testy a pak servis. Tam mechanici v časovém limitu uvedli auto opět do původního stavu, ale na další souboj s Trojanem a Jandíkem již nebylo pomyšlení.

 

Druhé a třetí průjezdy tak věnovala posádka ostrému pokračování testu pneumatik. Zatímco na první nedělní sekci byly použity pneu Michelin, v prostřední části přišla ke slovu značka Pirelli a v závěru soutěže se přezouvalo na Matador. Soupeřům Vojta s Petrou poslali ještě vizitku v podobě druhého nejrychlejšího času na RZ17 a pak se věnovali udržení šesté příčky, zaručující body do Evropského poháru a to se jim také podařilo.

 

„Zkusili jsme ráno zatáhnout a chvilku to bylo dobré. Pak přišla moje jezdecká chyba, po které již nebylo moc kam spěchat. Děkuji mechanikům, že opravu včas a perfektně zvládli, takže jsme mohli opět zajet několik slušných časů. Auto po celé dva dny fungovalo perfektně a to nás těší dvojnásob, protože i náš dřívější stroj, s nímž letos závodí Jiří Vacek jede spolehlivě. Dva roky sbírání zkušeností tedy začínají nést plody v podobě spolehlivosti a rychlosti. Vždyť na Matadoru se sešla veliká konkurence na vozech Subaru Impreza v čele s úřadujícím mistrem Polska a účastníkem mistrovství světa Leszkem Kuzajem, který přijel s autem originálně postaveným firmou Prodrive, stejně jako další rychlý Polák Tomasz Kuchar.

 

Stejné vozy měli k dispozici další Poláci i Bulhar Dončev. My jsme, s naším v Čechách postaveným vozem skončili šestí a druzí mezi jezdci s vozy subaru. To je pro nás potvrzení správnosti naší cesty a směru, kterým jsme vykročili,“ uzavřel spokojeně Vojtěch Štajf, před nímž je nyní start na Rallye Český Krumlov, zařazený do MMČR a kde bude chtít prolomit smůlu, která se jej na jihu Čech v posledních letech držela. .

 

 

Milan Hauer, media team

 


 
 
Fotogalerie:   Triestingtal Rallye 2007, foto Jiří Dokulil

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose