www.car.cz
 

Odcházející Harald Ludanek - Škodováci jsou vynikající a jedinečný tým!
     19.4.2007 14:03 - tisková zpráva


Po pěti letech působení ve Škoda Auto se v těchto dnech již bývalý šéf technického vývoje Škoda Auto Harald Ludanek vrátil do VW, kde převzal další zodpovědnou funkci. Na nedávno skončeném autosalonu v Ženevě jsme se ho proto zeptali:

S jakými pocity se ohlížíte zpět na své působení v Ml. Boleslavi?
"Na úspěch Roomsteru, Fabie a Octavie i nástupce modelu Superb, který teprve přijde, na to vše jsem opravdu velice hrdý. Škodováci rozhodně nemusí být skromní; jsou opravdu vynikající a jedinečný tým. Inženýři umí hodně, mají vysoké znalosti a vyznačují se tím,
že spolupracují jako ve velké rodině.

Jako dárek a poděkování po sobě myslím zanechám i zkušební halu na polygonu Ehra-Lessing, kde jsme za poslední roky vytvořili nepoměrně lepší pracovní podmínky, než jaké tam byly předtím. Pracovní prostředí jsme zlepšili i v Česaně; máme novou jídelnu, nová pracoviště pro vývojáře, konstruktéry, CAD pracoviště….

Když jsem jezdil ráno do Česany do práce okolo stavebních strojů a staveniště, kde jsme nedávno pokládali základní kámen, těší mě, že tam bude do dvou let nové vynikající technologické a vývojové centrum, kde budeme (společně s kvalitáři a výrobou) vyvíjet a testovat koncepty nových automobilů. Nebylo jednoduché získat povolení, to nás stálo mnoho práce a úsilí. Jednoduché nebylo ani získat souhlas koncernu pro všechny ty modely. Sice jsem tam spoustu věcí předkládal i osobně, ale vím, že by se to nikdy nepodařilo, kdyby mě v tom svými výkony nepodpořili všichni škodováci.

Všem kolegům a kolegyním bych za to chtěl poděkovat a chtěl bych je povzbudit, aby v tom pokračovali. I pro budoucnost bude totiž vždy nejdůležitější nejprve problémy společně vyřešit a až poté řešit případné neshody či hledat jejich původce. Jsem přesvědčen, že pokud bude tento týmový duch platit, bude se Škodovce dařit."
Jaký pocit máte z prezentace nové Fabie, vlastně posledního modelu, který jste „poslal“ do světa ještě z pozice šéfa vývoje Škoda Auto, na autosalonu v Ženevě?
"Tak nová Fabie mým posledním „dílem“ není, tím bude vlastně až nový Superb. A model Yeti bude již z větší části úkolem pro mého nástupce. Pokud jde o Fabii, je samozřejmě příjemné sledovat, jak příznivě ji novináři i odborníci v Ženevě přijali; to, jak ji obdivují, mě samozřejmě naplňuje hrdostí na můj vývojový tým. Nový model může bohužel světu prezentovat jen jednotlivec, ale na Fabii mohou být hrdí všichni škodováci."
Vaším dílem je i studie sportovního speciálu Super 2000; jak to vypadá s jeho dalším vývojem a případným nasazením do soutěží?
"Reálné nasazení vozu bude, to slibuji. Představenstvo Škoda Auto se dohodlo, že v kategorii motoristického sportu budeme pokračovat, a já jsem přesvědčen, že rallye a Super 2000 je pro Škodu ta správná kategorie.

Půjde ale o auto tak říkajíc „lidovější“, víc orientované na naše zákazníky, kteří si ho také budou moci spíše koupit.
 
Modely WRC jsou tak složité a drahé, že si je mohou dovolit pouze silné týmy s profesionálními jezdci. Naproti tomu vůz kategorie Super 2000 si budou moci dovolit i soukromníci, jedinci nadšení pro motoristický sport, a tak to také bylo zamýšleno.

Fabia Super 2000 má před sebou ještě minimálně rok tvrdého vývoje. Motor bude vyvíjen společně s Audi a já samozřejmě budu tento vývoj  ve Wolfsburgu podporovat tak, aby vznikl opravdu skvělý motor. Podvozek a karoserie už jsou v kompetenci Škody.

Náš cíl je takový, že vůz by měl být hotov v 1. čtvrtletí roku 2008. S vozem, který byl vystaven v Ženevě pojedeme teď do aerodynamického tunelu kvůli doladění tvarů a budeme ho také testovat "na válcích". Rovněž ještě potřebujeme nějaké dobré nápady, jak na přední části ušetřit asi tak 30 až 60 kg hmotnosti. Po celozávodní dovolené bychom měli začít s prvními testy na zkušební dráze. Tyto testy nebudou tajné, ale veřejné, takže fanoušci se jich budou moci zúčastnit.

V panu Michalu Hrabánkovi máme od dubna také nového vedoucího Motorsportu, který se bude intenzivně podílet na realizaci projektu rallye."
Budete mít možnost Škodu podporovat nějakým způsobem i ze své budoucí pozice ve VW?
"Jednoznačně ano. Jak víte, než jsem přišel ke značce Škoda, řídil jsem koordinaci všech koncernových vývojových center. Jistě nemusím připomínat, že máme 18 vývojových pracovišť po celém světě, kde na vývoji komponentů a nových vozů pracuje přibližně 18 000 lidí. Proto neuškodí, když budete vědět, co dělá vývoj v Šanghaji; může Vám také pomoci, když budete vědět, jak vývojáři řešili třeba problémy s výkonem motoru v extrémních nadmořských výškách.

To je právě na koncernu VW to fascinující - když budeme tuto vzájemnou výměnu informací stále udržovat a podporovat, budeme i nadále neporazitelnou skupinou. Proto jsem hrdý na to, že jeden pracovník našeho technického vývoje pracuje v současné době na vývoji sedaček v Mexiku nebo že další se zase v Pekingu podílí na vývoji elektronických konceptů. V případě, že kterékoli vývojové pracoviště potřebuje pomoc, dostane ji, neboť jsme opravdu jedna velká rodina. V tomto duchu budu i ve Wolfsburgu pečlivě sledovat, co se v Mladé Boleslavi děje, a pokud bude potřeba, samozřejmě i pomohu."

Škoda Auto


 
 
Fotogalerie:   LMES z Monzy od J.M Le Meura © DPPI

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose