www.car.cz
 

Na jihu Španělska v Puerto Lumbreras MS enduru kralovali favorité
     1.5.2007 08:20 - tisková zpráva


NA JIHU ŠPANĚLSKA SE PROSADILI PŘEDEVŠÍM FAVORITÉ
(28.-29.04.2007- Puerto Lumbreras)

Sobotní etapu jezdci, kterých se nakonec postavilo na start celkem 115 (27-E1; 24-E2; 19-E3; 45-EJun), absolvovali za slunečného a teplého počasí (cca 20stupňů). Trať a především endurotest poznamenal vydatný déšť, který přišel v pátek navečer těsně po skončení technické přejímky. Voda se valila proudem všude a na mnoha mistech endurotestu pak doslova vytořila jezera.

Endurotest se jel hned po startu a měřil se. Postupně se zde vytvořily hlubké koleje a ve druhém kole se některé úseky nedaly bez pomoci doprovodů a maršálů (ti ale spíše ukazovali jen domácím Španělům), kteří jezdcům ukazovali kde je možno ideálně projet hluboké blátivé úseky. I tak se řada jezdců nevyhnula problémům a někteří museli doslova dolovat motocykl z hlubokého bláta ze všech sil a někdy i za pomoci maršálů. Dá se říci, že trpěly i samotné motorky, bláto se při utopení dostalo až do samotného motoru. Pochopitelně z tohoto trápení jezdců měli největší radost diváci. Řada jich pak byla zklamaná, když JURY nařídila na třetí a čtvrté kolo alespoň tu nejhlubší bahení lázeň vynechat.
Bez zajímavosti a náročnosti nebyl ani extrem test (jel se okolo 3:15min) Byl postaven na kopcích kolem místní dálnice na Granadu. Rychlé úseky střídaly prudké výjezdy a sjezdy a jelikož voda po dešti v kopcích rychle vyschla, utvořili se hluboké prašné koleje. Především jeden z nejdelších a nejprudších výjezdů činil mnoha jezdcům problémy.

Kros test se jel na louce, tedy alespoň to na louku z dálky vypadalo a měřil něco málo přes pětminut. Vyprahlá louka s mnoha různě velkými kameny byla rovněž pro jezdce jedním z nejnepříjemnějších povrchů. Většina hromad nasbíraných kamenů byla využita jako překážky.

Samotná trať vedla většinou po místních kopcích, rovněž s množstvím kamenů a hlinito písčitým povrchem. Asi nejtěžší úseky byly mezi první a druhou časovou kontrolou. Několik kaňonů, které se buď vyjížděly, nebo sjížděli, jedna skála, na kterou se musela motorka doslova vyhodit a několik dalších rozbitých cest, které jezdce během čtyř kol postupně unavovaly. Jinak se v první ČK najíždělo něco kolem tří minut a na cíl kola pak přibližně šestnáct minut.

Nedělní etapa byla shodná se sobotní, jely se opět čtyři kola. Bylo o poznání tepleji, na trati a především měřených testech se hodně prášilo a vytvářely se hluboké prašné tobogány a koleje. Jen na enduro testu se v nekterých místech držela pořád voda, a tak JURY rozhodla o předělání a vynechání některých úseků. I proto se první kolo test neměřil.


Své umění nejlépe bodově zůročili favorité. Třídu E1 vyhrál po oba dva dny Fin J.Salminen. Nedařilo se naopak jezdci našeho KBS UAMK Týmu J.Dozsovi. Po oba dny mu na tvrdém a prašném povrchu nevycházela jízda, jak by si představoval a navíc se nevyvaroval několika pádům. Nakonec z toho bylo jen 21.místo první den a jeden světový bod druhý den za 20.místo. Dá se říci, že i pro samotného jezdce byl předvedený výkon na GP Španělska zklamáním. Po dvou odjetých soutěžích vede průběžné pořadí Salminen se 100 body, druhý je Ital Belometti 72 bodů a třetí Polák Oblucki 69 bodů. Dozsovi patří 21.místo s 12 body.
Třídu E2 vyhrál rovněž po oba dny Francouz J.Aubert. Ten byl na tvrdém hlinito kamenitém povrchu zároveň i nejrychlejším jezdcem v obou dnech ze všech tartujících jezdců. Průběžně vede Fin Ahola s 89 body před Finem Arem - 85 bodů a Francouzem Aubertem - 82 bodů.

Ve třídě E3 zvítězil v obou dnech domácí jezdec I.Cervantes, vždy před druhým Finem Tarkkalou a třetím Švédem Carlssonem. První den nebyl se svojí jízdou spokojen ani náš V.Kuklík. I díky tomu, že někteří favorité sobotní etapu nedokončili, vybojoval body za 9.místo. V neděli se už zlepšeným výkonem posunul na 7.místo. V průběžném pořadí je na prvním místě Fin Tarkkala - 94 bodů, druhý je Španěl Cervantes - 90 bodů a třetí Švéd Carlsson - 79 bodů. V.Kuklíkovi patří 8.místo s 46 body.

Třídu EJunior vyhrál překvapivě v obou dnech Francouz Nambotin, před domácím Španělem Santolinem a "až" na třetím místě dojel v obou dnech loňský šampion této třídy Švéd Ljunggren. S prašným a tvrdým povrchem se nevyrovnal náš J.Horák. Když se k tomu přidaly ještě pády na měřených testech, bylo z toho jen v sobotu 23. a v neděli 24.místo. I když v této třídě startuje nejvíce jezdců, je reálné určitě dojíždět alespoň kolem 15.místa.

Smůlu si vybral v této třídě startující i R.Kapajčík. První den se i on nevyvaroval pádům, pak na enduro testu utopil motocykl. To se pak projevovalo zhasínámím motoru, který šel obtížně startovat. Na konci etapy pak při servisu před odevzdáním do uzavřeného parkoviště při výměně vzduchového filtru zjistil, že se dostalo bláto přes filtr až do motoru. Díky tomu, aby motor nezničil úplně se rozhodl druhý den nestartovat. Po dvou soutěžích vede stále průběžné pořadí Švéd Ljunggren - 90 bodů, před Francouzem Nambotinem - 63 bodů a třetím Italem Oldrátim - 57 bodů. Kapajčíkovi patří 36.místo  - 3 body.

Z kraje týdne se všichni přesouvají napříč celým Španělskem do Portugalska k Portu, kde se uskuteční následující víkend třetí podnik letošního seriálu. Přejezd dlouhý cca 1100 km bude opět malým dobrodružstvím.

Ze Španělska zdraví L.Krupička


PR


 
 
Fotogalerie:   Brněnská předzvěst GéTéček od V.Rožánka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose