www.car.cz
 

Štajf jel na Krumlově rychle, ale body za páté místo si nakonec neodvezl
     6.5.2007 19:55 - tisková zpráva


ŠTAJF BYL RYCHLÝ A V CÍLI PÁTÝ, BODY SI ALE DOMŮ NEODVEZL

 

Nešťastný závěr měla Rallye Český Krumlov pro tým Subaru ČR – Deník Blesk. Oba jeho vozy jely po celou soutěž ve velmi dobré formě a pohybovaly se na bodovaných příčkách, posádka Vojtěch Štajf – Jiří Černoch se dokonce držela na dosah stupňů vítězů. V konečných výsledcích soutěže ale nakonec jména jezdců týmu chybí.

 

Hned vstup do českokrumlovské soutěže byl pro jezdce týmu Subaru ČR – Deník Blesk těžkou zkouškou. Jiří Vacek absolvoval první ostré kilometry po dvouměsíční pauze, Vojtěch Štajf zase musel na úvodním testu hodně ostře brzdit u havarovaného vozu Pavla Valouška blokujícího trať. Zejména Vojtěch Štajf jedoucí s Jiřím Černochem po boku se ale brzy oklepal a zajížděl časy v první pětici.

 

Po první polovině páteční etapy figurovalo jméno Štajf v pořadí hned za Krestou a Pechem, což potvrdila i rychlostní zkouška na budějovickém výstavišti. Na ní byl výsledný čas pilota vozu Subaru Impreza Sti o pouhou desetinku vteřiny pomalejší než čas Romana Kresty, což znamenalo další potvrzení průběžné bronzové pozice. Bohužel hned na následujícím testu (paradoxně na tomtéž, kde loni Subaru vzplanulo) přišel defekt předního kola, časová ztráta a pád na osmou příčku.

 

Ač se poté posádce i vozu další potíže vyhýbaly a podařilo se jim při společném úsilí i překonat několik soupeřů, posun na lepší než pátou příčku v cíli už nebyl možný. Dobře si vedli i Jiří VacekJaroslavem Novákem, kteří se s druhým vozem týmu postupně blížili vytoužené první desítce výsledkové listiny. Na předposlední rychlostní zkoušce ale zaplatili daň z nezkušenosti, uklouzli na těžkém testu „Kohout“ na vytahaném blátě a po havárii museli odstoupit.

 

V konečných výsledcích soutěže ale nakonec nefigurují ani Vojtěch Štajf s Jiřím Černochem. Co se přihodilo, vysvětluje smutný třiatřicetiletý pilot: „Naše Subaru bylo společně s dalšími dvěma vozy vybráno na závěrečnou technickou kontrolu, neměli jsme však žádný důvod se obávat, byli jsme totiž přesvědčeni, že je náš vůz v naprostém pořádku. Kamenem úrazu se ale k našemu velkému překvapení stal restriktor, který byl u tohoto konkrétního turba zaplombován na Šumavě. Tam i na Rallye Tatry prošel kontrolou bez nejmenších potíží.

 

Tentokrát ale o několik setin milimetru naším 32-milimetrovým restriktorem kalibrační tělísko technických komisařů proklouzlo… V tu chvíli nebylo o čem diskutovat, byli jsme vzhledem k řádům vyloučeni oprávněně – nicméně o tom, že se nejednalo o úmysl, ale o nedopatření, svědčí i vyjádření sportovních komisařů.“

 

Jury v čele s Miloslavem Regnerem se shodla na tom, že vzhledem ke zjištěným okolnostem nebyl nedostatek vědomým porušením předpisů, ale spíše chybou, která posádku neoprávněně nezvýhodnila. Také proto nepozvala Vojtěcha Štajfa k dalšímu projednání přestupku před disciplinární komisi. Pražský jezdec Subaru pro příště raději do vozu nechá vyrobit díl s průměrem 31,95mm.

 

Můžeme se jen dohadovat, zda došlo k postupnému tepelnému roztažení materiálu či zda byli tentokrát komisaři pečlivější a odhalili drobnou konstrukční nepřesnost. V každém případě nás událost velice mrzí. Vypadáme teď jako hodně naivní nepoctivci, vždyť rozměr restriktoru se testuje při každé technické kontrole, se kterou jsme pochopitelně sami počítali, protože na ní odjíždějí z cíle úspěšná auta.

 

Pro zajímavost musím ještě uvést, že náš ladič elektroniky, pan Mick Kehl, dnes spočítal, že zmíněným restriktorem jsme vydělali asi jeden a půl koňské síly. No a asi každému je jasné, že to je tak málo, že riziko trestu za podvod nám za tohle opravdu nestojí…“ dodal pražský jezdec.

 

K nešťastné události se vyjádřil i ing. Zdeněk Zikmund, marketingový ředitel Subaru ČR: „Jako laik nedokáži pochopit, jak může zaplombovaná a nezměněná součástka na jedné soutěži vyhovovat a na druhé už ne. Nerad bych to dával do souvislosti s tím, že jsme před dvěma lety měli s krumlovskými pořadateli konflikt týkající se naší propagační akce, ale faktem zůstává, že náš vůz je v cíli kontrolován oproti soupeřům určitě nadprůměrně často.

 

Můžeme spekulovat, zda je to i díky loňskému vicemistrovskému titulu, který pro Subaru vloni Vojtěch Štajf získal. Pro naší značku je rallye velmi důležitý sport a vždycky jsme měli zato, že se rozhoduje na trati a ne v zákulisí.

 

Záležitost považuji svým rozsahem za zanedbatelné nedopatření, které bylo zřejmě v rozporu s řády, přesto je trest za ně hodně krutý. Hlavně mne moc mrzí, že kvůli němu byl znehodnocen dobrý výkon, který na soutěži naše posádka podala.“

 

 

Karel Špaček

media team


 
 
Fotogalerie:   Jarní cena Brna - Doplňkové závody, foto Radek Holub

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose