www.car.cz
 

Česká posádka v cíli Argentinské rallye 2007
     7.5.2007 15:55 - tisková zpráva


Výborný start a druhé místo během úvodní superspeciálky vystřídalo čtrnáctihodinové zpoždění při přesunu nazpět do dějiště soutěže a spánek na podlaze v letištní hale. Následné zrušení většiny z pátečních rychlostních zkoušek a samovolně rozbité tlumiče během sobotní etapy. Do toho se přidaly náročné klimatické podmínky a během závěrečné neděle opět technické problémy, tentokrát s převodovkou. Tak by se dala ve zkratce shrnout Rally Argentina 2007 z pohledu jejich českých účastníků, Štěpána Vojtěcha a Michala Ernsta, posádky OMV BIXXOL Rally Teamu CZ.

Letošní Argentinská rallye představovala po loňském nezdaru pořádnou výzvu. Středeční shakedown se povedl a  nastavení vozu i forma jezdců se jevily velmi slibně. To také potvrdila zdařilá úvodní divácká „erzeta“ na River Plate Stadium v Buenos Aires. Začátek rallye tedy naplňoval team optimismem.

V průběhu závodů nicméně nastalo několik komplikací. Tou první bylo logistické nezvládnutí přesunu z argentinské metropole zpět do centra soutěže v Córdobě. To mělo za následek, že posádky, včetně Štěpána Vojtěcha a Michala Ernsta, zůstaly uvězněny na letišti v Buenos Aires, což představovalo zásah do závodního rytmu jezdců a na teamové pohodě to mnoho nepřidalo. „Znamenalo to spoustu problémů, včetně situace, kdy kluci ihned po návratu na hotel měli zhruba hodinu na to, aby se osprchovali, nasedli do auta a byli připraveni ke startu večerní  superspeciálky v Córdobě,“ ohlíží se za úvodem manažer teamu Tomáš Pochop.

Druhý den se ukázal být pro team kritický a v podstatě rozhodl o výsledku letošní Argentinské rallye. „V sobotu se úplně nepochopitelně, bez jakéhokoliv zavinění jezdců, odlomily olejové nádobky na obou předních tlumičích. To pak mělo za následek, že téměř celou rundu musel Štěpán absolvovat na nefunkčních tlumičích,“ líčí příhodu, která znamenala v konečném účtování více než patnáctiminutovou ztrátu a tedy i v podstatě konec nadějí na zisk bodů,  Tomáš Pochop.

Do nedělní etapy tak česká posádka nastupovala již s velkým odstupem na bodované pozice. V noci ze soboty na neděli se nad Córdobou prohnala silná bouřka, jež sebou přinesla spoustu vody a celá servisní zóna se tak změnila v jednu velkou louži a místo plné bláta. Již tak obtížné zkoušky se staly ještě náročnějšími. Štěpán při nich navíc musel, kvůli problémům s převodovkou, absolvovat poslední měřené úseky bez čtvrtého převodového stupně. „Pokud bych měl shrnout výsledek na Rally Argentina tak 12tá pozice absolutně v PWRC je vzhledem k těm obrovským problémům, které jsme měli, nakonec dobrá. Na druhou stranu spokojeni s výsledkem určitě nejsme. Štěpán s Michalem chtěli usilovat o body a musím říci,  že letos na to měli,“ hodnotí výsledek Tomáš Pochop.

Další účastí v závodě mistrovství světa bude na přelomu srpna a září Rally New Zealand. Před ní team připravuje zvláštní test, který by měl posloužit ke kompletnímu nastavení vozu  a co nejlépe ho tak připravit na zmiňovanou zámořskou soutěž.


Argentinská rallye po 2.etapě - problémy s tlumiči rozhodly závod

Nefunkční tlumiče na všech pěti odpoledních rychlostních zkouškách, znamenali pro  OMV BIXXOL Rally Team CZ obrovskou časovou ztrátu, jež v podstatě rozhodla celý závod.

Neočekávané komplikace potkali libereckého jezdce hned na začátku patnácté rychlostní zkoušky Santa Rosa. Aniž by se s vozem ocitl mimo trať, či udělal nějakou chybu, přišel o oba přední tlumiče. „Stalo se to, že aniž bychom měli sebemenší náraz, či nehodu tak zhruba na pátém kilometru  upadly nádobky tlumičů na pravé i levé přední straně. To znamená, že vytekla kapalina a my jsme museli všech pět odpoledních zkoušek absolvovat kompletně bez obou předních tlumičů,“ líčí kuriózní příhodu Štěpán Vojtěch.

Na každé rychlostní zkoušce tak Štěpán Vojtěch ztrácel zhruba dvě až tři minuty. Což v součtu zhruba pětasedmdesáti ostrých kilometrů, znamenalo obrovskou ztrátu. „No byl to očistec pro nás i pro auto. Tlumiče zabezpečují to, aby kola byla neustále na cestě a přenášela akceleraci, nebo brždění. Bez nich tedy vůz neustále poskakuje, nejde ve většině momentů vůbec řídit a je v podstatě neovladatelný. Když byla cesta rovnější, snažili jsme se alespoň tam trošku přidat, ale ve finále jsme na těchto pěti vložkách ztratili více než patnáct minut a tím byl pro nás závod v podstatě rozhodnut.“  shrnuje Štěpán Vojtěch.

Po sobotní druhé etapě tak OMV BIXXOL Rally Team CZ figuruje na průběžném osmnáctém místě v kategorii PWRC a zítra bude startovat se ztrátou více než osmnácti minut na vedoucího Argentince Federica Villagra (v kategorii PWRC).

 „Tlumiče nyní mají naši specialisté a budou odeslány k analýze do Japonska, aby zjistili co se vůbec stalo. My bohužel se zítřkem již nic neuděláme, protože naše ztráta, kterou jsme díky těm problémům nabrali je tak obrovská že již téměř stoprocentně nedosáhneme na body a náš cíl pro Argentinu tedy nesplníme, “ uzavírá Štěpán Vojtěch.

Závěrečná etapa startuje již v 8:00 hodin místního času (13:00 SEČ) rychlostní zkouškou Mina Clavero, jež byla pořadateli dodatečně zařazena kvůli zrušené páteční etapě. Tím by měli být splněny regule FIA o nutnosti absolvování minimálně šestašedesáti procent tratí pro plný bodový zisk (v opačném případě by byl bodový zisk pouze poloviční). Posádky však zítra téměř 85 kilometrů rychlostních zkoušek a vzhledem k tomu, že celou noc v okolí Córdoby velmi hustě pršelo, může se konečné pořadí ještě velmi změnit.

i živé komentáře zde : http://www.tsvteam.cz/


 
 
Fotogalerie:   Závody do vrchu Triola Cup v Horním Jiřetíně foto Miloš Jenčík

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose