www.car.cz
 

LMS: Jaroslava Janiše ve španělské ve Valencii zradil motor
     10.5.2007 00:21 - tisková zpráva


Holandský tým Spyker Squadron nasadil do dnešního závodu, druhého podniku série Le Mans, jeden vůz Spyker C8 Spyder GT2R. Závod se jel na čtyřkilometrovém okruhu Circuit Ricardo Tormo ve Valencii. Španělské slunce zalilo autodrom, lehký vítr chladil diváky a umožnil jim příjemnou podívanou na tribunách.

Holanďan Sandor van Es si o víkendu odbyl v týmu Spyker Squadron premiéru, jelikož Peter Kox seděl za volantem jednoho z Lamborghini na okruhu v Silverstone. Sandora doplnil stálý jezdec týmu, Jarek Janiš, jenž C8 Spyder ochutnal předtím v Sebringu (Mobil-1 12 hodin Sebringu) a v Monze (1000km závod série Le Mans).

V úvodních kolech závodu se tým potýkal s potížemi s pneumatikami - vůz byl nedotáčivý a Jarek, který závod rozjížděl, musel do boxů dřív, než plánoval, když se přední pneumatiky přehřívaly a nadměrně opotřebovávaly. Inženýři se rozhodli změnit směs gum při předávce vozu Sandorovi, což se ukázalo jako dobrý tah.

Sandor van Es: „Jarek odpoledne rozjel závod, ale musel do boxů už velmi brzy kvůli špatnému obutí. Pro mě to bylo jakési zahřívání, nechtěl jsem jít až na limit pneumatik, abychom je úplně nezničili, nicméně tým mě posadil na jinou - tvrdší - směs, a já tak mohl odjet svou část, dokud nám nedošlo palivo. Moje časy byly dobré, byl jsem dokonce o něco rychlejší než Jarek.“ Sandor pokračuje: „Druhý úsek se mi opravdu povedl - na trati byl menší provoz a já mohl zajíždět časy kolem 1:41. Udržel jsem po asi patnáct kol za sebou i Johnyho [Kanea jedoucího za Speedy Racing Team Spyker C8]“.

Kvůli úzké, klikaté a přeplněné trati, na níž se pohybovalo mnoho rychlejších prototypů Le Mans (Le Mans Prototype, LMP) a vozů GT1, jsme očekávali, že safety car bude během šestihodinového závodu často venku. To se naštěstí nestalo; došlo však k situaci, kdy safety car musel ven kvůli nějaké kapalině na trati, a náš tým díky dobré taktice v boxech získal dvě místa.

V závěrečné části závodu se holandský tým posunoval vzhůru pořadím, dokud ovšem Jarek - jedoucí na úctyhodném šestém místě - neucítil, jak motor jeho vozu ztrácí sílu. Jarek říká: „Je to opravdu smutné. Vůz šlapal v poslední části skutečně dobře a já mohl s novou směsí pneumatik jet mnohem ostřeji. Jen patnáct minut před koncem závodu ale motor zhasnul a já musel auto odstavit vedle trati. Je to škoda.“

Peter van Erp: „Je to nepříjemné, takhle blízko čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans bychom měli mít lepší výsledky. Chlapci dřeli a dali do vozu spoustu času a sil a je smutné, že se jejich práce nevrátila. Závod samotný nebyl tak zlý. Chyběla nám trochu rychlost, ale vyhnuli jsme se potížím a oba jezdci podávali skvělý výkon, což vyústilo v šesté místo oněch patnáct minut před koncem.“

Peter pokračuje: „Pro atmosféru v týmu by bylo skvělé, kdybychom dojeli šestí, neboť dokončujeme přípravy na Le Mans a do oficiálních testů zbývají už jen týdny. Pokusíme se vůz dostat do dílny co nejrychleji, před testy nám zbývá udělat ještě spousta práce.“

Sandor van Es: „Přestože jsme nedokončili, jízda se Spykerem C8 Spyder byla velkou zkušeností. Se svým výkonem jsem spokojen, naštěstí jsem se vyvaroval všech chyb a provoz i zastávky v boxem byly v pořádku. Odjel jsem dva plné, víc než hodinové úseky a jenom v tom posledním byl Jarek rychlejší než já. Chtěl bych poděkovat týmu za jejich podporu a za auto, které dnes postavili na start.“

Dalším závodem týmu bude čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans v půli června. Tým se zúčastní oficiálních jednodenních testů první červnový víkend.

 

BPA


 
 
Fotogalerie:   LE MANS ENDURANCE SERIES Valencie © DDPI

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose