www.car.cz
 

Ford si udržel vedení v šampionátu značek, Na Kypru bronz
     tisková zpráva


Kyperská rallye (13. – 16. 5. 2004)
 
Markko Märtin a Michael Park dojeli ve velmi náročné Kyperské rally na třetím místě. Ford si i po tomto podniku udržel vedoucí pozici v hodnocení mistrovství světa značek. Pro posádku to zároveň bylo čtvrté umístění na stupních vítězů z posledních pěti odjetých soutěží. Märtin a Park jsou na třetím místě hodnocení jezdců, pouhé dva body za vedoucí posádkou.
 
Zatáčkovité, kameny pokryté šotolinové tratě v horách v centru středomořského ostrova a teploty vzduchu dosahující 30°C, znamenaly tvrdý test pro auta, jezdce i pneumatiky. Märtinův Focus, ve válečných barvách firmy Castrol v sobě skrýval rychlost, spolehlivost a odolnost, kterou prokazoval během celé třídenní soutěže. Ta zahrnovala sedmnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 296,35 kilometrů.
 
První den musela posádka startovat na nevýhodné první pozici a čistila trať ostatním jezdcům, přičemž hlavním problémem na kamenitém povrchu byl nedostatek přilnavosti. Během druhé etapy ale Märtin zajel hned několik výborných časů. Do třetí etapy nastupoval ze třetího místa a tuto pozici udržel i po dnešním dni. Na druhého Sebastiena Loeba mu chybělo 15,1 sekundy.
 
Věřím, že jsme dnes mohli Sebastiena dostihnout,“ řekl Märtin. „Ale Seb jel velmi dobře a my jsme neměli žádný důvod riskovat, zvláště když tratě byly ráno velmi kluzké. Při riskantní jízdě se více opotřebovávají pneumatiky a to je kontraproduktivní. Sebastiena jsme sice nedohonili, ale na další soutěži může být všechno jinak. Celý víkend jsme jeli velmi dobře. Jeli jsme přesně tak, jak jsem předpovídal. Dojeli jsme do cíle, jsme třetí a udrželi jsme stejné tempo od startu až do cíle.
 
V pátek jsme se vydávali na rychlostní zkoušky jako první a byl to pro nás velmi obtížný den. To jsme předem věděli, ale jakmile jednou ztratíte nějaký čas, těžko ho pak stahujete zpátky. Jsem velmi spokojený, že jsme před další soutěží v Řecku na třetí příčce v hodnocení jezdců, protože to nám zaručuje lepší startovní pozici. Jsem opravdu rád, že nejsem ve vedení, protože startovat v Řecku úvodní den jako první bude velká nevýhoda. Myslím, že tam budeme velmi silní,“ dodal Markko.
 
Ke konci soutěže si zažil Märtin poněkud horké chvilky, protože více než dvě rychlostní zkoušky před koncem vytekl z převodovky jeho vozu veškerý olej. „Asi po pěti kilometrech šestnácté rychlostní zkoušky jsme ucítili olej a pak se rozsvítila varovná kontrolka. Převodovka byla hodně zahřátá, ale všechno fungovalo. Musí být hodně odolná, když fungovala i bez oleje,“ řekl Märtin.
 
Šéf týmu Ford BP Malcolm Wilson hodnotí: „Podle mne je tato soutěž nejtěžší v celém šampionátu a my jsme tu předvedli dobrý a spolehlivý výkon. To nás udrželo na prvním místě v hodnocení značek. Obtížnou soutěž jsme dokončili bez nějakých vážných problémů. Naopak jsme odhalili některé oblasti, kde se ještě můžeme zlepšit. Proto si plánujeme před řeckou soutěží ještě jeden test.“
 
 
Konečné pořadí Kyperské rallye
1. Marcus GRÖNHOLM 4:58:44.5
2. Sébastien LOEB +54.0
3. Markko MÄRTIN +1:09.1
4. Carlos SAINZ +3:18.0
5. Harri ROVANPERÄ +7:09.0
6. Petter SOLBERG +10:23.1
7. Mikko HIRVONEN +10:34.9
8. Janne TUOHINO +14:10.7
9. Alistair GINLEY +27:37.8
10. Miguel CAMPOS +39:56.2
 
 
 
 
Závěrečná zisková zpráva
 
Martin Linhart,

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose