www.car.cz
 

KW Berg Trophy: Partizánske mělo řadu plus, ale i velké mínus
     23.5.2007 00:14 - tisková zpráva


PARTIZÁNSKE •Slovenské Baťovany, později přejmenované na Partizánske, založili pracovníci české firmy Baťa, aniž by tušili, že se jednou stanou i centrem motoristického dění. O minulém víkendu se tak stalo k všeobecné spokojenosti účastníků i pořadatelů čtvrtého podniku letošní KW Berg Trophy. Vrchařské klání v Partizánskem, obdařené nečekaně vysokou diváckou kulisou, mělo řadu plus, ale i jedno velké mínus, kterým byl špatný povrch vozovky.

 

Profil trati musím pochválit. Měla řadu technických pasáží a vlásenek, ale co se týká kvality povrchu, tak ten byl doslova šílený. Sympatičtí organizátoři tak mají do příštího roku co napravovat,“ uvedl absolutní vítěz soutěže Michal Novický ze Sudoměřic, suverénně nejrychlejší v obou sobotních kolech. První den ale na jeho formuli Faster Ninja enormně pocítilo zavěšení kol i celý podvozek, k čemuž se navíc přidali problémy s převodovkou, takže v neděli místo dalšího útoku na nejvyšší stupeň vítězů už si pouze hlídal solidní umístění.

 

Přesto ne něj zbyla bronzová příčka, když se před něj dostal vítěz a stájový kolega Jaroslav Čermák se Škodou Octavií  (vítěz třídy E1 – 2000) a kyjovský pilot Miloš Zmeškal (Ralf 032 F3, vítěz E2 C+1400).

 

Především formulové vozy způsobily v depu obrovský rozruch a zájem diváků, kteří premiérové souboje vrchařů sledovali v úctyhodném počtu šest tisíc lidí. „Na Slovensku závodím rád, a Partizánske mě ještě více nadchlo. Diváci byli zapálení a uznalí, což u nás na Moravě už tak není, Čechy mi pak přijdou ještě více arogantnější vůči vrchařům. Pokud mám hodnotit závod ve Velkých Uhercích, tak atmosférou rozhodně překročil mé očekávání, až na ten povrch,“ dodal Novický.

 

Největším překvapením sobotního dne byla zběsilá jízda domácího jezdce Roberta Šútora s 350 koňovým Fordem Escort Cosworth. Hned v první závodní jízdě zajel suverénně nejrychlejší čas dne a nakonec i víkendu, ačkoliv se nevyhnul chybě a následné kolizi. Se značně poškozeným vozem o nárazy do svodidel a s defektem pneumatiky dokončil závod, přesto neuvěřitelně vyhrál třídu E1+2000 o osm tisícin sekundy před M. Šípkem a absolutně dojel pátý.

 

Ovšem i další soutěžící z celkového počtu 99 jezdců z Česka, Slovenska a Polska měli problémy. Na těžké, velmi nepřehledné a místy značně nerovné trati nechtěně nabídli nadšeným fanouškům hned několik nepříjemných nehod.

 

Zatímco vozy skupiny E1 s výjimkou překvapivé vítězství Poláka R. Pochlopieňa (Fiat Seicento) ve třídě E1-1150 měly problémy, tak „estéčka“ si téměř libovala. Ve čtrnáctistovkách kraloval Drahomír Lupač z ARC Kyjov, třídu E – 1600 vyhrál Michal Kretz.

 

Blýskli se i junioři – v sobotu byl velmi rychlý teprve šestnáctiletý D. Kárný z Pozořic (ST-2000), avšak v neděli havaroval a vážně poškodil svůj vůz Ford Escort RS 2000. Naopak v neděli se prvního životního triumfu dočkal stejně mladý St. Firtl nejmladší (E1-1400, Citroen AX Sport).

 

StF.

replica watches Swiss Replica Watches


 
 
Fotogalerie:   Jarní cena Brna 2006 - ETCS - foto : Jiří Navrkal

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose