www.car.cz
 

Mistrovství Evropy cestovních vozů na Hockenheimu a tedy před Brnem
     Pavel Jelínek


Zajímavě se vyvvíjí situace v šampionátu Mistrovství Evropy cestovních vozů. Zatímco po druhém závodě ve Valencii se zdálo, že jasnými favority seriálu jsou piloti italských vozů Alfa Romeo, ve třetím závodě ve Francii se značce BMW podařilo úder vrátit, a při dalším závodním víkendu na německém Hockenheimu museli jezdci na červených vozech kalich hořkosti dopít až do dna, když ze tří adeptů italské značky na celkové vítězství se podařilo bodovat jedinému, a to pouze šestým místem v jedné z jízd !

První pozice na startu první jízdy poprvé v letošním roce patřila díky Jordi Genému značce Seat, jeho stájový kolega Frank Diefenbacher startoval z páté pozice. Druhý, třetí a šestý vůz na startu patřil BMW v pořadí Antonio García - Andy Priaulx - Dirk Müller. Až z desátého místa do závodu startoval další favorit, druhý muž celkového loňského pořadí Jörg Müller. Týmu Autodelta Squadra Corse s Alfami patřily na roštu příčky číslo čtyři, sedm a osm v pořadí Fabrizio Giovanardi - Augusto Farfus - Gabriele Tarquini.

Po startu se před Geného protáhli jak García, tak i Priaulx. Pohroma pro italské vozy přišla v podobě hromadné havárie, do které se zapletli jak všichni tři tovární jezdci, tak i Belgičan Mollekens na BMW. Dál v závodě po této havárii pokračovali jen Giovanardi a Tarquini, ovšem prvně jmenovaný po problémech s vozidlem musel zajet do depa a závod pro něj skončil. Priaulx se po několika soubojích s Garcíou probojoval na vedoucí pozici před Garcíu, který posléze chyboval a propadl až na sedmé místo, kupředu postupovali oba jmenovci Müllerové, kteří si v cíli připisovali body za druhé (Dirk), resp. čtvrté (Jörg) místo. Pořadí v cíli první jízdy bylo tedy následující:
Priaulx - D.Müller - Gené - J.Müller - Diefenbacher - García - Luca Rangoni (Alfa Romeo) - Rickard Rydell (Seat)

Pouze devatenáct vozů z původních čtyřiadvaceti se postavilo na start druhé jízdy. Mezi chybějícími byli i Giovanardi s Farfusem. Prvních osm jezdců startovalo v pořadí obrácených výsledků první jízdy, ovšem do čela se po startu vyhoupli García, Rydell a J.Müller. V pátém kole bylo pořadí García - J.Müller - D.Müller - Priaulx, na body se již dotáhl Tarquini. Priaulx musel posléze odstoupit pro technické problémy. Souboj o vítězství sváděli do poslední zatáčky oba Müllerové spolu s Garcíou, když se nejprve oba Müllerové protáhli na první dvě pozice, aby pak při vzájemném souboji Dirk chyboval a umožnil Garcíovi návrat na druhé místo. Vedoucí trojice projela cílem v rozmezí sedmi desetin sekundy. Tarquini si o dvě místa polepšil a závod dokončil šestý.
Výsledky druhé jízdy:
J.Müller - García - D.Müller - Gené - Rydell - Tarquini - Rangoni - Coronel

Do čela průběžného pořadí se po tomto závodě vyhoupli Jörg a Dirk Müllerové se ziskem 50, resp. 48 bodů. I přes smolný víkend si třetí místo drží Tarquini s 43 body, Prialux na něj ztrácí na čtvrtém místě dva a Giovanardi na pátém deset bodů. Následují Farfus (24) , García (21), Gené (15) , ...

V hodnocení značek vede BMW se 116 body následováno Alfou Romeo s 85 a Seatem s 29 body, pořadí poháru pro jezdce netovárních týmů vede s velkým náskokem Tom Coronel.

První polovinu sezóny ukončí za dva týdny závod v Brně.



Kamil Dušek , www.car.cz



 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose