www.car.cz
 

Marcel Tuček přišel o výhru kuriózně a v poslední brněnské erzetě
     tisková zpráva


    Prioritní jezdec české Federace automobilového sportu Marcel Tuček skončil při letošním druhém startu s vozem Toyota Yaris plzeňského týmu Klub Fox Racing jen kousek od prvního místa ve třídě N1. Při brněnské Autotec rallye ovšem přišel o vítězství kuriózním způsobem.
 
     Domažlický pilot Tuček se od úvodní rychlostní zkoušky přetahoval o vedení mezi nejmenšími „enky“ s Josefem Dvořákem, který startoval s automobilem Škoda Fabia 1.4. Před závěrečnou zkouškou měl pilot yarisu zhruba vteřinový náskok. Jenže o ten přišel kvůli tomu, že musel zastavit v rychlostní zkoušce. Příčinou byla zvláštní situace způsobená Tučkovým nízkým startovním číslem 7. Domažlický jezdec na něj má díky národní prioritě nárok. Na trať se proto vydal na konci první desítky a hned za ním startoval další jezdec plzeňského týmu Klub Fox Racing Vladimír Liška. Jenže ten řídil mnohem silnější vůz Proton Perth EVO VII s téměř třistakoňovým motorem a pohonem všech kol.
 
     Oba jezdci si byli vědomi toho, že v poslední rychlostní zkoušce, která měřila téměř dvacet kilometrů, bude Liška yarise předjíždět. Liška, který se jinak věnuje závodům do vrchu souhlasil s tím, že pojedou za sebou. A předjíždění také nastalo. „Uhnul jsem Vláďovi tak na dvanáctém kilometru erzety, aby mě mohl bez potíží předjet. Jenže jak byl rozohněný, tak hned po tom, co se dostal přede mě, udělal hodiny. Musel prudce zastavit, abych do jeho auta nenarazil. Stálo mě to tak deset, patnáct vteřin. Vláďa udělal malou chybu, to se stává,“ vysvětlil Marcel Tuček. Ovšem v cíli skončil Tuček necelých sedm vteřin za Dvořákem.
 
     Tak malý rozdíl pilota yarisu mrzel. Jenže Tuček nevěděl, že časový rozestup mezi nimi je tak malý. Na „vině“ bylo opět, jinak příjemné, nízké startovní číslo. „Startoval jsem do erzet snad o hodinu dříve než konkurence ve třídě. Bohužel, neměl jsem kvůli tomu přesné informace o tom, jak jsme do sebe daleko. Sedm vteřin je málo, to bych v té dlouhé zkoušce několikrát více zatáhl a měl jsem výhru v kapse,“ konstatoval Tuček.
 
     Ovšem nízké startovní číslo mělo také jiné výhody. Na silnici nebylo vytahané bláto a nečistoty z krajnic. A také silnice rychlostních zkoušek byly doslova obležené fanoušky. „Na začátku to šlo, ale po pár zkouškách, kdy přede mnou vypadlo několik velkých aut, tak jsem se místy prodíral mezi lidmi. Ti totiž nevydrželi čekání, asi tak tři, čtyři minuty, než jsem přijel já. A byli docela překvapení, že se mezi velkými auty řítí maličký yaris. Navíc docela neslyšně – tedy v porovnání s vozy vybavenými turbomotory,“ vzpomínal domažlický jezdec.
 
     Jeho přáním bylo, aby se oblasti brněnské rallye vyhnul déšť. To se mu splnilo. „Zaplať pán bůh za to, že bylo sucho. Yaris nemá blokování diferenciálu a na mokru bych hodně ztrácel. Takhle to docela šlo. Jen na jedné zkoušce bylo v lese mokro a ve druhém kole i vytahané nečistoty. A hned jsem tak ztratil tři vteřiny na krátkém úseku,“ řekl jezdec.
 
     Toyota Yaris 1.3 upravená pro skupinu N, třídu do 1400 ccm, prošla před Autotec Rallye  větší repasí. „Výkon motoru se zvedl, to bylo patrné hned, jak jsem projel první rychlostní zkoušku. Ale nešlo jen o výkon, motor se prostě vytáčí úplně jinak. Bylo vidět, že se vyladění agregátu vydařilo,“ doplnil Marcel Tuček.
       
tisk info
Pavel Kestler, Klub Fox Racing

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose