www.car.cz
 

Kam na „erzety“ v sobotu na TIŠNOVĚ ?
     6.6.2007 00:34 - tisková zpráva


Vedle více než stovky posádek a několika desítek novinářů, kteří se v těchto dnech připravují na odjezd do Tišnova, se do dějiště blížící se tišnovské Eurostroj rally chystá také spousta diváků, kteří se těší na velmi pestré startovní pole. Abychom jim trošičku ulehčili hledání pěkných míst k dívání, rozhodli jsme se jednu tiskovou zprávu věnovat popisu jednotlivých „erzet“ a hledání pěkných míst na jejích tratích.

Doplňme ještě, že mapa tratě je, stejně jako všechny důležité informace o soutěži, k dispozici na oficiálních stránkách www.rallyvyskov.cz.


         RZ 1,4,7 – Tišnovská (13,32 km)
 
            Eurostroj rally podobně jako loni odstartuje svojí nejklasičtější rychlostní zkouškou, která nese název Tišnovská a v itineráři soutěže prozatím nikdy nechyběla. Letos se tento test pojede v opačném směru než loni a bude okořeněn o zhruba dvoukilometrový přidaný úsek po startu, který se jel naposledy před dvěma lety
. Prvním divácky atraktivním místem je oblíbené levé odbočení v Žernovníku, kde byla loni umístěna stopka. Až do Unína trať hodně mění rytmus, rychlé úseky na uskákané cestě střídají velmi úzké „zalamováky“ v dědinách, z nichž zřejmě nejzajímavější bude průjezd vesnicí Lubě. V Uníně následuje divácky atraktivní přírodní retardér, po němž se trať až do náročného odbočení v Hájku výrazně zrychlí. V Hájku odbočí posádky za mostem doleva a náročnými úzkými zatáčkami mezi domy, kterým jezdci říkají „tišnovské Monte Carlo“, vystoupají až do cíle.
 
Divácká místa:  DM 1 Žernovník – levý „vracák“
                                   DM 2 Unín – přírodní retardér
                                   DM 3 Rohozec – levé odbočení
                                   DM 4 Hájek – levé odbočení přes most do kopce
 
 
Divácké tipy:                1. Žernovník
2. Lubě – náročný průjezd vesnicí
                                   3. Unín
                                   4. Hájek
 

 
            RZ 2,5,8 – Říkonínská (9,65 km)
 
            Říkonínská rychlostní zkouška zůstala oproti loňsku beze změn, pouze byla u cíle zkrácena o necelých 300 metrů. Jedná se o zřejmě nejnáročnější a nejtechničtější zkoušku celé soutěže, která se zároveň každoročně řadí i k nejkrásnějším úsekům celého sprintového seriálu.
V minulosti se stala osudnou již pro mnoho jezdců a zvláště v roce 2005, kdy byla hned úvodním testem soutěže, její úvod působil jako malé pohřebiště vozů. Mimořádně zrádné partie se nacházejí především v lesním úseku před Lubném, kde loni poslal svoji Octavii přes střechu do té doby vedoucí Leoš Flídr.
 
Bohužel, lesní partie Říkonínské zkoušky jsou pro diváky obtížně přístupné a dostanou se sem jenom opravdoví fajnšmekři, kteří se tu se svým vozem buď nechají u trati na všechny průjezdy zavřít, a nebo sem budou vážit dlouho cestu pěšky. Zajímavým a zároveň dobře přístupným místem je pravý „vracák“ u Níhova, kde soutěžící čeká přechod ze zpevněného na nezpevněný povrch. Následná přibližně jeden kilometr dlouhá pasáž na šotolině je pak tím zřejmě nejlepším, co tišnovská rally pro diváky nabízí. Loni měla velký ohlas hlavně závěrečná partie levá – pravá – levá před návratem zpět na asfalt, která se stala doslova rájem fotografů a kameramanů. Pro ty, kteří nechtějí mít prach až za ušima a na šotolinu před Rojetínem se nevydají, lze doporučit moc pěkné serpentiny před cílem, kam se dá přijít od STOPky.
 
 
Divácká místa:  DM 5 Říkonín – start RZ
                                   DM 6 Níhov – pravý „vracák“ z asfaltu na šotolinu
                                   DM 7 Ždárec – průjezd vesnicí těsně před cílem
 
Divácké tipy:                1. Níhov
                                   2. šotolinová pasáž před Rojetínem
                                    3. serpentiny před Žďárcem nedaleko cíle
 
 

 
 
RZ 3,6,9 – Meziboří (5,88 km)
 
Rychlostní zkouška Meziboří je v itineráři soutěže nová, když nahradila loňský Lomnický test. Úvodní část v Meziboří nabídne přírodní retardér, který je jedním z mála dobře přístupných míst této zkoušky. Nejzajímavější pasáží pro diváky bude levé odbočení do lesa u Dolní Libochové, milovníci šotoliny si zase přijdou na své nádhernou pravou „utahovačkou“, nacházející se na velmi úzké lesní cestě jen několik set metrů za zmíněným odbočením
. Zajímavé partie se nacházejí ještě v závěrečné části zkoušky v Nové Vsi, kde „rychlostka“ finišuje rychlými protahováky u rybníka. 
 
Divácká místa:  DM 8 Meziboří – retardér po startu
                                   DM 9 Dolní Libochová – levé odbočení do lesa
                                   DM 10 Nová Ves – rychlá pasáž u rybníka
 
Dívacké tipy:                1. Dolní Libochová
                                   2. šotolinová pasáž v lese před Novou Vsí
                                   3. Nová Ves
 
Na závěr ještě zbývá doplnit, že servisní areál najde podobně jako loni své zázemí na letišti v Borovníku, které posádky v průběhu soutěže navštíví celkem třikrát (po RZ 3,6,9). Lokalitu naopak změnilo přeskupení, které bylo pro letošek přemístěno do Vidonína. 
 
 
 Jiří Dokulil, ftr-media


 
 
Fotogalerie:   35.ročník Rallye Český Krumlov od Tomáše Holubář

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose