www.car.cz
 

ME na okruzích: Automobilová válka mezi Itálií a Německem
     tisková zpráva


I tak lze charakterizovat letošní Mistrovství Evropy cestovních vozů. Jestliže ještě loni někdo naříkal nad malým počtem vozů ve startovním poli, pak letos je vše jinak a tento šampionát má být právem od příštího roku oceněn statutem „mistrovství světa“. Letos přes 30 vozů šesti značek svádí opravdové bitvy o každou desetinu sekundy a za volanty se to hemží zvučnými jmény.

Tovární týmy nasazují tradiční rivalové, italská Alfa Romeo a německý BMW. Zdatně jim sekunduje posílený tovární tým Seat. Španělé své vozy výrazně oproti loňsku zlepšili, posílili tým a jen se čeká na první vítězství. Zcela novým ve startovním poli je tovární tým Peugeot. Model 307 potřebuje reklamu a sportovní úspěchy a tak byl po mistrovství světa v rallye nasazen i na okruhový evropský šampionát. Konkurenci si zatím oťukává i Ford s modelem Focus. Zatím sbírají zkušenosti a hovoří se o továrním nasazení nového Mondea. Šestou značkou je Honda v několika soukromých týmech. Atraktivní závody ale lákají i další značky. V kuloárech se živě hovoří o „velkých“ návratech do cestovních vozů takových značek, jako je Nissan, Renault, VW, Opel a Toyota.
 
Podívejme se, jak se na letošní náročný šampionát jednotlivé tovární týmy připravily. Alfa Romeo uvítala zpátky ve svých řadách exmistra Evropy Giovanardiho. Sekundantem mu bude bývalý pilot Formule 1 Gabriele Tarquini. Třetím mužem tovární sestavy je Brazilec Augusto Farfus. BMW má také velice silnou sestavu. Jedničkou je bezesporu tým Schnitzer Motorsport, kde startují němečtí jezdci Dirk Müller a Jürgen Müller. V satelitních týmech importérů patří mezi favority Angličan Andy Priaulx, Holanďan Tom Coronel nebo Španěl Antonio Garcia. Většina fanoušků ale drží palce Italovi Zanardimu, který startuje s vozem BMW italského dovozce.
 
Slavný jezdec, který působil ve Formuli 1, vyhrál americkou sérii CART, přišel při tragické havárii při evropské premiéře CART série na německém Lausitzringu v roce 2001 o obě nohy a jeho závodní BMW je na ruční ovládání. A takový vůz není ve startovním poli jediný! Na ruční ovládání je i jeden tovární Peugeot 307, protože jeho pilot Dán Jasson Watt, bývalá hvězda Formule 3000, je po těžké havárii od pasu dolů ochrnutý… Druhý Peugeot pilotuje ostřílený harcovník z Le Mans a dalších velkých vytrvalostních závodů, Dán Jan Magnussen.
 
Jedničkou španělského továrního týmu Seat je Švéd Ryddell, který dříve pilotoval v závodech cestovních vozů volva a v Le Mans i v amerických vytrvalostních závodech usedal do vozu Ferrari Maranello, kde často tvořil posádku s naším Tomášem Engem. Španěl Jordi Gené závodil v mnoha disciplínách včetně Evropského poháru tahačů. Jeden z Fordů Focusů pilotuje německý veterán z DTM Roland Asch. Bohužel, zatím nemáme v Mistrovství Evropy cestovních vozů zastoupení.
 
Od prvního závodu to letos opravdu jiskří. Není nouze o dramatická předjíždění, o kolize i několika vozů a ani o havárie. Zatím okupují stupně vítězů jen jezdci týmů Alfa Romeo a BMW. Stav je zatím naprosto vyrovnaný. V prvním závodě na Monze kralovala dvojice domácích, zvítězil Tarquini před Giovanardim, oba na Alfách Romeo. Na dalších čtyřech místech se umístili vozy BMW. Ale finiš byl opravdu strhující, protože se prvních pět jezdců vešlo do dvou sekund… Druhý závod byl pro nadšené domácí publikum velkým zklamáním. Ve druhé jízdě se totiž temperamentní Italové navzájem vytlačili z tratě a tak první čtyři místa obsadily vozy bavorské továrny v pořadí J. Müller, Priaulx, D. Müller, Coronel.
 
Ve slunném Španělsku kralovala v obou jízdách trojice italského týmu. Dvakrát třetí byl Brazilec Farfus, v první jízdě zvítězil Tarquini před Giovanardim, ve druhé jízdě si pořadí prohodili. Ve Francii si dvakrát zlatý věnec odvezli jezdci BMW. V první jízdě zvítězil Dirk Müller, ve druhé Andy Priaulx.
 
Je těžké odhadnout, komu bude náročná brněnská trať více vyhovovat. V každém případě bude v obou závodech klíčový průjezd první zatáčkou po startu a následujícím „esíčkem“. V tlačenici po startu nebude jednoduché uhájit pozici a udržet ideální stopu.
 
tisk info

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose