www.car.cz
 

V dovozu starých ojetin z EU vidí prý veřejnost značná rizika
     26.7.2007 09:55 - tisková zpráva


Tisková zpráva Sdružení na ochranu vlastníků automobilů – SOVA

Podle průzkumu lidé vidí v dovozu starých ojetin z EU značná rizika, jsou pro regulaci

Jsem rád, že průzkum, který jsme mohli realizovat díky spolupráci se společností Cebia, které bych chtěl tímto velmi poděkovat za vstřícnost, ukázal, že lidé se nechtějí smířit se stavem trhu ojetin, který je přímým důsledkem našeho vstupu do Evropské unie a s následného nátlaku Evropské komise na naprosté uvolnění pravidel pro dovoz ojetin do ČR. Jen připomenu, že do 1. července loňského roku bylo možné dovážet jen vozy mladší osmi let a splňující normu Euro 2, od té doby pak jakýkoliv vůz, který jezdí na území 27 zemí EU.


Před přijetím zákona jsme na naší adresu stiznosti@sdruzeni-sova.cz dostávali cca 8 až 10 stížností měsíčně, po přijetí zákona se počet postupně zvyšoval, z řekněme 20 stížností za měsíc, až na dnešních cca 40 stížností měsíčně.
Za prvních skoro celých šest měsíců 2007 jsme tak evidovali přes dvě stě třicet dotazů, z toho cca polovina byla vyloženě formou stížností a proseb o radu týkajících se triků bazarů, zbytek byly spíše žádosti o radu před koupí vozu (jak vůz prověřit) nebo dotazy na možnosti reklamací.

Lidé mají stále problém si uvědomit, co lze a nelze reklamovat - tj. co je a není možno považovat skrytou vadu a co je běžné opotřebení (brzdy, rozvodové řemeny, spojka atd.). Mnoho stížností je na umělé „omlazování vozidel“ a přetáčení tachometrů. Je jasné, že přestárlý „šrot“ dovážený ze zahraničí by totiž nebylo se skutečným rokem výroby a se skutečným stavem tachometru vůbec možné v České republice prodat za slušnou cenu, a tak se kvůli profitu podvádí.

Kromě toho, že jde o nárůst počtu poškozených lze z trendu dotazů vyčíst i to, že lidé mají větší obavy než dříve si jít koupit ojetý vůz, protože se obecně ví, jak výrazně poklesla kontrola vozů, jaké je možné do ČR dovézt. Nejvíce dotazů s obavami se týká zejména malých bazarů a individuálních dovozců.

Lidé se navíc začínají zajímat i o vliv těchto ojetin na životní prostředí a ptají se, kde nakonec zbytky všech těchto vraků skončí a jak je možné, že stát dopustil, abychom se stali vrakovištěm Evropy. Zde je musíme odkazovat jen na přílišnou horlivost poslanců a jejich zbytečně ochotné přitakávání každému požadavku, který přijde z Bruselu.


Proto podpoříme každé opatření, které povedu k regulaci džungle dovážených ojetých vozů a přispěje k omezení jeho negativního vlivu na životní prostředí a k celkovému omlazení vozového parku. Vyzýváme tímto poslance, vládu a odpovědná ministerstva, aby s tímto neblahým stavem začali něco dělat. Jak ukázal tento průzkum, pouze tak vyjdou vstříc požadavkům občanů.

Článek na podobné téma zde


více : www.sdruzeni-sova.cz


 
 
Fotogalerie:   Kuchta a Pilát skákali v Olympii až do kina ..., foto Karel Kupka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose