www.car.cz
 

Roman Kresta doma na Barumce opět v barvách Tescomy
     28.7.2007 22:41 - tisková zpráva


Poslední srpnový víkend přinese vrchol domácí soutěžácké sezony – slavnou Barum Rally Zlín – a proti záplavě zahraničních es v novém šampionátu Intercontinental Rally Challenge nastoupí jako hlavní domácí bojovník Roman Kresta se svým navigátorem Petrem Grossem. Po loňském vítězství pokračuje i letos jejich spolupráce se zlínskou společností Tescoma, fanoušci se tudíž mohou těšit stejně jak v posledním ročníku na výjimečně působivý design jejich Mitsubishi Lancer Evo 9.

Tradiční soutěž, po dlouhá léta zařazena v ME, poskočila opět o kus výš, do šampionátu IRC, kterému se začal ihned říkat malé mistrovství světa. Právě proto bude na startu konkurence, jež by svou kvalitou měla předčít všechny předcházející ročníky. Podnik zůstal i v kalendáři ME a je i součástí MMČR. Posádka stáje Tescoma Rally Team Roman Kresta – Petr Gross patří k největším favoritům.

Dvojice opět využije služeb týmu Charouz Racing System, který je zástupcem společností Ralliart a Mitsubishi Motors pro Českou republiku. Kresta bude řídit produkční Mitsubishi Lancer Evo 9, s nímž úspěšně absolvoval nedávnou soutěž v Českém Krumlově a Rallye Bohemia. Kromě kvalitní techniky stojí za pozornost i výtvarné ztvárnění populárního „mišáka“.

Autorem je stejně jako loni Ladislav Škoda, dvorní designér firmy Tescoma. Jeho loňská práce na Krestově voze pro Barum rally přivedla například věhlasného britského novináře Martina Holmese putujícího již desítky let po všech soutěžích MS k prohlášení, že krásnějšího lancera ještě neviděl. Produkční automobily jako je například Krestův lancer, budou společně se speciály nové třídy S2000 tvořit hlavní část startovního pole předních posádek.

Roman Kresta patří k nejúspěšnějším závodníkům historie zlínské soutěže. Zvítězil v ní už třikrát. Poprvé v roce 2000 se Škodou Octavií WRC, naposledy loni s Mitsubishi Lancer Evo 9. Petr Gross se v navigátorské sedačce radoval jednou, loni.

Televizní stanice Eurosport a Eurosport 2 přinesou před, během a po zlínské soutěži řadu záznamů i přímých přenosů z Barum rally. Přesný rozpis vysílacích časů přineseme v některých z dalších tiskových zpráv.

Roman Kresta: Tak ji máme pomalu tady, tu naši Barumku. Velmi se na nejtěžší a největší českou rally těším. Je to pro mě a mé partnery v čele se společností Tescoma absolutní vrchol roku. Letošní ročník bude patřit k nejtěžším v historii. Především proto, že zlínská soutěž patří do kalendáře nového mistrovství IRC, což je jakési malé mistrovství světa. Přijede řada evropských hvězd. Konkurence bude obrovská, i proto se dá počítat s návratem diváků, kteří se po konci speciálů WRC poněkud stáhli.

Pojedu s Mitsubishi Lancer Evo 9 z dílen stáje Charouz Racing System. Jde o stejný vůz, s nímž jsem absolvoval Rallye Bohemia a Český Krumlov. Jde o špičkovou techniku připravenou špičkovými techniky. Mé cíle jsou nejvyšší, nicméně proti loňsku to bude mnohem těžší. Bude velmi zajímavé srovnání české špičky s Produkčními vozy s elitou IRC, tedy piloty nové třídy S2000. Fanoušci se zkrátka mají nač těšit a já věřím, že je nezklamu.“

 

Petr Chytka, výkonný ředitel společnosti Tescoma: „Společnost Tescoma se spojila s Romanem Krestou poprvé předloni, nicméně první výrazně viditelná spolupráce přišla loni právě v Barum rally. Absolutní Romanův úspěch pro nás znamenalo jediné – pokračování spolupráce. Jsme zlínská firma, Roman je zdejší hvězda a Barum rally je největší sportovní podnik kraje, který podobně jako působení naší společnosti dalece přesahuje české hranice. Ambice máme stejné jako pilot stáje Tescoma Rally Team, vítězství nebo stupně vítězů.“

Antonín Charouz: „Roman je nejlepší český soutěžák, takže věřím, že v Barum rallye své kvality opět potvrdí. Z pohledu naší stáje Charouz Racing System jsou podobné soutěže poněkud více dramatické, až bratrovražedné. Jako zástupci společností Mitsubishi Motors a Ralliart připravujeme stroje Mitsubishi Lancer Evo 9 jak Romanovi tak i Vencovi Pechovi.

Z čehož plyne určité riziko. Oba jsou velmi rychlí, špičkoví piloti, ale první může být jen jeden. Věřím, že oba vše zvládnou bez problémů. Šampionát IRC je pro Barumku určitě dalším velkým postupem, konkurence bude velmi velká. Z mého pohledu je jen škoda, že mistrovství má až moc podniků. Méně by v tomto případě bylo lépe, protože by to nebylo pro jezdce a stáje zbytečně drahé.“

Barum rallye Zlín se uskuteční od 24. do 26. srpna 2007, podrobnosti jsou na: www.barum.rally.cz.
Časový harmonogram najdete zde: http://www.barum.rally.cz/2007/pdf/casha.pdf

IRC 2007
Safari Rallye 9.-11. 3.
Rallye of Turkey 11.-12. 5.
Ypres Westhoek Rallye 21.-24. 6.
Rallye of Russia 13.-14. 7.
Rallye Vinho da Madeira 2.-4. 8.
Barum Rally Zlín 24.-26. 8.
Rallye San Remo 28.-30. 9.
Rallye du Valais 25.-27. 10.
Rallye China 23.-25. 11.
Internet: www.ircseries.com

ME 2007
Rallye Mille Miglia 20.- 22. 4. 
Fiat Rally 11.-13. 5. 
INA Croatia 25.-27. 5. 
Rajd Polski 8.-10. 6. 
Ypres Rally 21.-24. 6. 
Bulgaria Rally 6.-8. 7. 
Madeira Rally 3.-5. 8. 
Barum Rally Zlín 24.-26. 8. 
Eko Elpa 28.-30. 9. 
Rallye d´Antibes 19.- 21. 10. 
Internet: www.fia.com

MMČR v rallye 2007
IQ-Jänner Rallye  11.01 – 13.01.
Mogul Šumava Rallye  01.02 – 03.02.
Rallye Český Krumlov  03.05 – 05.05.
Rally Bohemia  15.06 – 17.06.
XVIII. Horácká Rally  19.07 – 21.07.
Barum Rally Zlín (ME,IRC)  24.08 – 26.08.
Fuchs Oil Rally Příbram  21.09 – 23.09.


Internet: www.autoklub.cz

 

BPA


 
 
Fotogalerie:   IFM 2007: Valencia, foto archiv IFM

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose