www.car.cz
 

Letní Most: Skvělá stíhací jízdě Ferrari F430 týmu MENX až ke stupňům vítězů
     13.8.2007 18:21 - tisková zpráva


Trio jezdců Jan Daniš, Hynek Charous a Zbyněk Macháček předvedlo ve čtvrtém podniku mezinárodního českého šampionátu v Mostu vynikající a bojovný výkon, který vynesl Ferrari F430 připravené týmem MenX na třetí místo vytrvalostního závodu.

Po takřka dvouměsíční přestávce pokračoval český šampionát na mosteckém okruhu, kde byly pro vozy D4 vypsán vytrvalostní závody na tři hodiny a sprint. Na startu už tak silně obsazeného šampionátu se tentokráte sešla ještě větší konkurence, protože byl zařazen i šampionátu zóny střední Evropy.

 

Pro tým MenX, podporovaný oficiálním dealerem Ferrari a Maserati společností HP Exclusiv. s.r.o, byl hlavní prioritou vytrvalostní závod, do kterého vyrazil upravený vůz Ferrari F430 Challenge ze čtvrtého místa. Závod rozjížděl Daniš a v prvních kolech se bezpečně odpoutal od svých pronásledovatelů s vozy GT, první tři vozy DTM jsou výkonnostně mimo dosah. Ze závodu ale ještě neuběhla ani čtvrt hodina, když se Daniš dostal mimo trať. Návrat na trať a následná kontrola vozu znamenala značnou ztrátu. Po výjezdu z boxů bylo červené Ferrari až ve čtvrté desítce se ztrátou více než jednoho okruhu na své přímé soupeře.

 

Daniš na nepříjemný okamžik rychle zapomněl a naopak nasadil k vynikající stíhací jízdě. Po přibližně hodině závodu už byl v kontaktu s první desítkou. Tým předvedl tradičně rychlou zastávku v boxech a Charous mohl pokračovat v posunu vpřed. Jeho rychlé a vyrovnané časy měly velkou zásluhu na konečném výsledku, protože vytáhly Ferrari až na třetí místo.

 

Charous svoji výbornou jízdu ukončil necelou hodinu před koncem závodu, kdy zajel do boxů k druhé zastávce. Jako poslední usednul do vozu Macháček, který se na trať vrátil na šestém místě. Dobře sehraný koncert mechaniků znamenal, že byl stále ve hře o stupně vítězů. Stejně jako jeho kolegové i Macháček dokázal jezdit na hustě zaplněné trati vyrovnané časy a postupně se prokousával vpřed. Závěr závod byl ve znamení stíhacího souboje o stupně vítězů, na Porsche dua Konopka/Lungstraas původně ztrácel půl minuty.

 

Macháčkovi spolujezdci i tým závěr závodu mocně prožíval a z boxové zdi šly jasné signály o maximálním nasazení. Deset minut před koncem už byla ztráta pod deset sekund a pár kol před cílem došlo k rozhodnutí. Ferrari dostalo posádku Porsche pod tlak a drobná chyba stačila k tomu, aby se Macháček dostal na třetí místo, které si už bez problémů pohlídal. Pro tým jsou to už druhé letošní stupně vítězů a s výjimkou úvodního závodu sezony v Brně byl ve vytrvalostním závodu vždy nejlépe umístěným vozem GT.

 

V nedělním sprintu, ve kterém nastoupily proti vytrvalostnímu závodu i další vozy DTM a GT1, pak Daniš obsadil sedmé místo.

 

Jan Daniš: „Je to úžasný výsledek. Začátek závodu byl dobrý, ujížděl jsem soupeřům a vůz seděl skvěle. Pak jsem ale udělal drobnou chybu a ztratil hodně času. Byl jsem na sebe hodně naštvaný, protože jsem si myslel, že šance na dobrý výsledek je pryč. Pak jsme ale předvedli skvělý týmový výkon, jako moji kolegové, tak mechanici byli skvělí. Snažil jsem se co nejvíce dohnat ztrátu, jízdu jsem si užíval a jsem moc rád, že se nám to nakonec povedlo.“

 

Hynek Charous: „Byl to neskutečný závod s nádherným koncem. Musím říci, že mě hrozně bavil, svůj čas ve voze jsem si užíval. Podle signálů na zdi jsem viděl, že postupuji vpřed a snižuji odstup na naše soupeře, což bylo ještě větší motivací. Snažil jsem se jet rychle i v hustém provozu a zároveň jsem měl několik hezkých soubojů. Mám velkou radost.“

 

Zbyněk Macháček: „Závěr závodu byl výborný. Mí kolegové a tým udělali maximum při dohánění ztráty a šel jsem do vozu s tím, že se můžu dostat na stupně vítězů. Relativně rychle jsem byl čtvrtý a pak jsem už jenom stahoval Porsche před námi. Nejhorší bylo, když jsem podle signálů viděl, že dvě kola po sobě je odstup stejný, ačkoliv jsem jel na maximum. Naštěstí jsem se postupně přibližoval, když jsem pak už měl i vizuální kontakt, věřil jsem, že ho předjedu. To se také podařilo, byl to super pocit.“

 

Ivo Horn, technický ředitel týmu: „Jsem moc rád, že jsme znovu dosáhli maxima. Všichni ví, že vozy DTM jedou jinou ligu, pro nás jsou hlavní souboje s dalšími vozy GT, kterých bylo opravdu hodně. Z dnešního třetího místa a nejlépe umístěného vozu GT máme všichni hodně dobrý pocit, to platí pro jezdce i pro tým.

 

Za normálních okolností bychom ho asi dosáhli v relativním poklidu, ale po úvodním vyjetí z tratě jsme museli dohánět velkou ztrátu, což byl pro všechny velký adrenalin a konečný výsledek díky tomu přináší o to větší uspokojení. Pochvalu si za bojovný výkon zaslouží všichni tři jezdci, mechanici jim pomohli perfektní práci při zastávkách. Při ztrátě jednoho a půl kola jsme ve stupně vítězů ani nedoufali, chtěli jsme se dostat co nejvýše, ale už před poslední zastávkou v boxech jsme měli spočítáno, že třetí místo je možné.

 

U nedělního sprintu můžu jen zopakovat, že jsme sedmým místem znovu dosáhli maxima vozu, nejdůležitější je, že Janko jezdil výborné časy.““

 

PR

 

Týmové stránky zde: http://www.menx.cz/

Franck Muller Casablanca Replica  

Replica Panerai Luminor 1950 Tourbillon  


 
 
Fotogalerie:   Letní Most,Divize D4, foto Martin Straka,BPA

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose