www.car.cz
 

Sébastien Loeb chce v Německu prodloužit svoji unikátní sérii
     16.8.2007 11:48 - tisková zpráva


Odrazové prkno k návratu

Guy Fréquelin, ředitel Citroën Sport

 

Co jste si odnesl z Finské rallye? Je to soutěž, na kterou je lepší zapomenout?

 

Před startem jsme byli přesvědčeni, že ve Finsku můžeme uspět. Příčiny neúspěchu? Je to široký komplex problémů, které se promítly do výsledku a který neodpovídal našim představám. Nyní se musíme rychle poučit, abychom neopakovali stejné chyby znovu. Během víkendu jsme viděli, jak těžké je  ve Finsku uplatnit to, co se nastřádalo v testování. Nakonec se ukázalo, jak velkou roli hraje znalost místních podmínek skandinávskými piloty.

 

Citroën Xsara nebyl v Německu poražen v rozmezí roků 2001 – 2006. Myslíte si, že C4 WRC může tuto sérii prodloužit?

Doufám, že ano. Tato soutěž by pro nás měla být odrazovým prknem k návratu do boje o vítězství v obou šampionátech. Testování nám dalo zajímavá data, která nám snad v samotné soutěži pomohou.

 

Jak si vysvětlujete neporazitelnost Loeba v této soutěži?

Roli hraje hned několik faktorů. Především byl úspěšný díky zkušenostem, které sbíral ve francouzském mistrovství a své sehrál vývoj auta dotažený až na světovou úroveň. Kromě toho se naši piloti vždycky nejlépe cítili na asfaltu, což není případ jejich soupeřů. Séb se dokonale cítí právě tady, ale to neznamená, že na sto procent vyhraje.

 

 

Sébastien Loeb - Prodloužit unikátní sérii

 

Jak hodnotíte Finskou rallye?

Dojet ve Finsku třetí po dvou druhých místech, to není výsledek, jaký bych si představoval. Dělali jsme všechno, abychom bojovali s našimi soupeři. Ale nebylo to asi dost. Teď přicházejí rychlé povrchy, na kterých naši soupeři už nebudou mít výhodu znalosti tratí. Budeme s nimi znovu bojovat o prvenství. Nemám přehnané obavy, ale zároveň vím, jak těžká práce nás čeká.

 

Vyhrál jste v Německu pětkrát za sebou a jste samozřejmě největším favoritem i letos..

…doufám, že mě nikdo neporazí. Chtěl bych získat víc bodů než Marcus Gronhölm. Když ne, pak by to s naší obhajobou mistrovské korunky bylo těžké.  Myslím, že jsme schopni opět bojovat o vítězství, ale nebude to lehké vzhledem k počasí  a obtížnému výběru pneumatik. Nelze říci, že Německo je moje a Marcusovo  je Finsko. Oba máme podobné znalosti o  tratích v Německu, což se nedá říci o Jyväskylä. Marcus dokonce v Německu startoval o rok dřív než já.

 

Jaké je vaše tajemství vyhrávat v Německu?

Nevím, je-li to tajemství. Jedno jsem měl, ale nerad bych ho dával ve známost. Byl jsem často rychlejší než soupeři. Ale to je proto, že se ve zdejším kraji cítím dobře. Nemám rád, když úřaduje počasí a podmínky jsou obtížné až hazardní. Neznám nikoho, kdo by rád řídil na suchých pneumatikách v dešti. Moje zásada – vypořádání se všemi druhy podmínek a situací.

 

Dani Sord - Asfaltový specialista chce body

 

Jsou vůbec nějaké pozitivní body, na které si vzpomenete ve Finsku?

Já se potřebuji neustále zlepšovat a k tomu potřebuji více specifických soutěží. Ve Finsku jsem nechtěl zbytečně riskovat na nových tratích.

 

Loni jste právě v Německu poprvé startoval s vozem WRC…

Jak bych mohl zapomenout. Bylo to také poprvé, co jsem jel za tým o body do Poháru konstruktérů. Bylo to fantastické a k tomu jsme skončili druzí. Z Xsary jsem měl skvělý pocit.

 

Čeho byste chtěl dosáhnout letos? Cítíte zvýšený tlak?

Po tlakem jsme po celou sezonu, je to něco,  s čím se musíte vyrovnat. Jsem trochu víc nervózní než loni, protože spousta lidí očekává ode mne výsledek jako od asfaltového jezdce. Chtěl bych jim dokázat, že Guy Fréquelin mi dal důvěru správně. Chci zajet co nejlépe a hlavně skončit před našimi největšími soupeři.


 
 
Fotogalerie:   MM ČR D4 v Mostě, foto Miloš Jenčík

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose