www.car.cz
 

Roman Kresta na Barumce stáhl 69 míst a nakonec dojel čtvrtý !!
     26.8.2007 23:54 - tisková zpráva


Ačkoli nezvítězil, jeho výkon vešel do motoristické historie. Roman Kresta dojel v Barum rally Zlín čtvrtý, poté, co ve druhé RZ měl defekt kola a s výměnou ztratil bezmála tři minuty. Propadl se až na třiasedmdesáté místo, z něhož pak stoupal díky bravurní a přesné jízdě vzhůru. V obrovské konkurenci šampionátu Intercontinental Rally Challenge překonal pilot stáje Tescoma Rally Team devětašedesát soupeřů. Podle odhadu sledovalo zlínskou soutěž asi čtvrt milionů diváků.
 
Svou úspěšnou stíhací jízdu předváděl Roman Kresta hlavně v sobotu. Pilot stáje Tescoma Rally Team se hned ráno po defektu ve 2. z 15 RZ propadl z 12. příčky po páteční městské zkoušce na 94. místo. Jeho strhujícímu výkonu aplaudovaly davy fanoušků. V cíli sobotní etapy byl šestý, dnes po chybách svých soupeřů poskočil na 4. pozici, kterou si za potlesku diváků udržel až do cíle.
 
Kresta v posádce s navigátorem Petrem Grossem jeli s Mitsubishi Lancer Evo 9 připraveném techniky týmu Charouz Racing System, jenž připravil další japonský speciál pro Václava Pecha. Plzeňský pilot dojel třetí a získal tak svůj pátý titul šampiona MMČR. Oba suverénně ovládli čelo třídy Produkční vozy.
 
Charouz Racing System, výhradní zástupce společností Mitsubishi Motors a Ralliart pro ČR, připravuje také Mitsubishi Lancer Evo 9 pro Václava Pecha. Plzeňský závodník je průběžně čtvrtý.
 
Letošní Barum rally Zlín zasáhla tragédie. Po havárii ve 3. RZ Pindula zahynul Luděk Kocman, navigátor Pavla Karlíka ve voze Opel Astra. Organizátoři z piety zrušili nedělní doprovodný program.
 
Roman Kresta: „Jsem moc spokojený. Výborně jsem si zazávodil a ještě k tomu získal pěkné umístění. Samozřejmě bych se nejradši viděl na podiu, ale po velké ztrátě způsobené defektem jsem už více stáhnou nedokázal. Děkuji technikům a mechanikům Charouz Racing Systemu za vynikající práci, Mitsubishi Lancer Evo 9 fungovalo výtečně. Jestli novináři a fanoušci před premiérou IRC v Česku říkali, že to bude malé mistrovství světa, musím je opravit – je to opravdové MS. Konkurence, organizace, neuvěřitelná divácká kulisa, to vše udělalo z Barumky světovou záležitost. Podle odhadů vidělo soutěž kolem čtvrt milionu diváků, možná že bylo ještě více lidí než v roce 2003, kdy vrcholila zdejší sláva speciálů WRC.
 
Co k tomu říci? Fantazie. Dnes jsem jel stále ve vysokém tempu, bojoval jsem až do konce, takže jsem fanouškům nepředvedl žádné parádičky. Jen jsem občas zamával. Viróza, která mě trápila v předchozích dnech, vcelku ustoupila, jen jsem se hrozně potil. Pro mě i pro stáj Tescoma Rally Team/Charouz Racing System je příjemné zjištění, že s produkční mitsubishi lze bojovat se speciály S2000.
 
Nebýt mého defektu, dokázal bych útočit na druhé místo. Musel bych jet opravdovou hranu, ale šlo by to. Je mi velmi líto tragédie Luďka Kocmana, jeho pozůstalým upřímně kondoluji.“
 
Antonín Charouz: „Roman zaslouží velkou pochvalu, jel bezvadně. Stejně tak i Vašek Pech, kterému připravujeme také auto. Být třetí v takové konkurenci je velký úspěch, navíc získal titul mezinárodního mistra Česka. Romanova stíhací jízda musela davy fanoušků bavit, náš závodník byl vynikající. Jsem hrdý na to, že stáj Charouz Racing System připravuje nejkvalitnější produkční vozy v Evropě. Barum rally Zlín to s výkony Romana a Vaška jen potvrdila.
I já se připojuji s kondolencí rodině Luďka Kocmana.“
 
 
Výsledky, Barum rally Zlín, soutěž IRC, ME a MMČR
1. Vouilloz (Fr./Peugeot 207 S2000) 2:28:10,8
2. Ojeda (Špa./Peugeot 207 S2000) -16,3
3. Pech (Mitsubishi Lancer Evo 9) -1:56,3
4. Kresta (Mitsubishi Lancer Evo 9) -2:28,8
5. Casier (Belg./Peugeot 207 S2000) -4:10,8
6. Arazim (Mitsubishi Lancer Evo 9) -4:16,9
7. Navarra (It./Fiat Grande Punto S2000) -4:47,7
8. Travaglia (It./Fiat Grande Punto S2000) -5:44,0
9. Grzyb (Pol./Suzuki Swift S1600) 9.
10. Jean-Joseph (Citroën C2 S1600) -7:10,1
Úplné výsledky: www.barum.rally.cz
 
Stíhací jízda Romana Kresty ve faktech
2. RZ Slušovice – defekt pneumatiky a oprava na trati zkoušky, v RZ 94., po RZ 73.
3. RZ Pindula – v RZ 2., po RZ 34.
4. RZ Halenkovice – v RZ 3., po RZ 27.
5. RZ Kudlovice – v RZ 3., po RZ 14.
6. RZ Slušovice – v RZ 8., po RZ 13.
7. RZ Pindula – v RZ 1., po RZ 10.
8. RZ Halenkovice – v RZ 6., po RZ 8.
9. RZ Kudlovice – v RZ 4., po R7 6.
10. RZ Zádveřice – v RZ 4., po RZ 6.
11. RZ Janišov – v RZ 5., po RZ 6.
12. RZ Zádveřice –v RZ 2., po RZ 4.
13. RZ Troják – v RZ 1., po RZ 4.
14. RZ Janišov – v RZ 1., po RZ 4.
15. RZ Troják – v RZ 1., po RZ 4
 
IRC 2007
Safari Rallye 9.-11. 3.
Rallye of Turkey 11.-12. 5.
Ypres Westhoek Rallye 21.-24. 6.
Rallye of Russia 13.-14. 7.
Rallye Vinho da Madeira 2.-4. 8.
Barum Rally Zlín 24.-26. 8.
Rallye San Remo 28.-30. 9.
Rallye du Valais 25.-27. 10.
Rallye China 23.-25. 11.
Internet: www.ircseries.com
 
ME 2007
Rallye Mille Miglia 20.- 22. 4.
Fiat Rally 11.-13. 5. 
INA Croatia 25.-27. 5. 
Rajd Polski 8.-10. 6. 
Ypres Rally 21.-24. 6. 
Bulgaria Rally 6.-8. 7. 
Madeira Rally 3.-5. 8. 
Barum Rally Zlín 24.-26. 8. 
Eko Elpa 28.-30. 9. 
Rallye d´Antibes 19.- 21. 10. 
Internet: www.fia.com
MMČR v rallye 2007
IQ-Jänner Rallye  11.01 – 13.01.
Mogul Šumava Rallye  01.02 – 03.02.
Rallye Český Krumlov  03.05 – 05.05.
Rally Bohemia  15.06 – 17.06.
XVIII. Horácká Rally  19.07 – 21.07.
Barum Rally Zlín (ME,IRC)  24.08 – 26.08.
Fuchs Oil Rally Příbram  21.09 – 23.09.
Internet: www.autoklub.cz
 
BPA

 
 
Fotogalerie:   Roman Kresta, stíhací jízda na Barumce 2007, foto Martin Straka, BPA

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose