www.car.cz
 

FIA GT 2007 : Závod se Saleenem v Brně byl pro Engeho trápením !!
     23.9.2007 22:39 - tisková zpráva


Zadření ložiska levého předního kola vozu Saleen S7R ukončilo závodnické trápení Tomáše Engeho v brněnském zastavení šampionátu FIA Grand Turismo. Vůz týmu RBImmo Racing totiž za konkurencí výrazně zaostával, takže český pilot ani jeho rakouský střídač Reinhard Kofler neměli žádnou šanci uspět. Do technické závady se pohybovali na konci pole královské třídy GT1, stejně tak tomu bylo v předešlých tréninkových jízdách.
 
Americký speciál dostal od sportovních komisařů menší zadní křídlo, menší restriktor k motoru a navrch 40 kilogramů zátěže, což je pravidlo pro stáje, které nejedou celé mistrovství. Vůz samotný je navíc starší modifikace, což v součtu se zásahem FIA srazilo naděje posádky. Pravidla FIA Grand Turismo podobné zásahy jury umožňují.
 
Tomáš Enge: „Auto fungovalo v dnešním závodě stejně špatně jako v trénincích a v kvalifikaci, takže to bylo spíše trápení než závodění. S kolegou Reinhardem Koflerem jsme byli rádi, že jsme jeli těsně před vozy slabší třídy GT2 a to je opravdu velmi neuspokojivé. Nakonec, asi čtvrt hodiny před cílem, nám „odešlo“ hlavní ložisko levého předního kola, takže jsem musel saleena odstavit do boxů. Chvíli jsem sice zkoušel jet, ale kolo vibrovalo stále víc, takže hrozila i havárie.“
 
Tomáš Enge po sobotní kvalifikaci: „Před příjezdem do Brna jsem moc těšil. Věřil jsem, že Saleen S7R týmu RBImmo Racing bude podobně konkurenceschopný jako vůz stejného typu, s nímž loni úspěšně závodil Jarek Janiš. Jenže realita je pro mě trpkým zklamáním. Především kvůli zásahu FIA se naše auto dostalo na dno kategorie GT1. Menší restriktor ubírá motoru výkon, menší křídlo škodí aerodynamice a o zátěži čtyřiceti kilogramů ani nemusím hovořit. Na rovinkách jsme o 15 km/h pomalejší než saleen, který zde jel před dvěma lety. Sotva předjedu vozy GT2. Mrzí mě to velmi, protože jsem chtěl domácím fanouškům předvést velký závod. Přijel jsem do Brna z USA, kde se mi ve finále Grand-Am v Salt Lake City podařilo vybojovat druhé místo v absolutní klasifikaci a v boj o podobný výsledek jsem doufal i tady, doma.“
 
Antonín Charouz: „Bohužel jsme se spletli ve výběru týmu. Slibovali nám, že vůz bude konkurenceschopný, nicméně nebylo tomu tak. Navíc omezení FIA přispěla k tomu, že auto nemělo žádnou šanci. Tomáš si alespoň zlepšil náladu výhrou v sobotní tříhodinovce Mezinárodního mistrovství České republiky, v níž byl členem našeho týmu AMG M3000 Mercedes.“
 
Sestřihy letošních závodů FIA Grand Turismo můžete sledovat v internetové televizi www.sport5.cz
 
Výsledky, FIA Grand Turismo v Brně
1. Ramos, Montanari (Maserati MC 12) 59 kol za 2:00:07,643
2. Wendlinger, Sharp (Aston Martin DBE9) -17,555
3. Kumpen, Longin (Corvette C5R) -54,462
4. Bertolini, Piccini (Maserati MC 12) -55,470
5. Pier Guidi, Giannoccaro (Maserati MC 12) -55,814
6. Mücke, Bouchut (Lamborghini Murcielago) -56,913
7. Bartels, Biagi (Maserati MC 12) -1:11,882
8. Kox, Menten (Lamborghini Murcielago) -1:12,694
27. Enge, Kofler (Saleen S7R) -6 kol
Startovalo 30 vozů
Internet:
www.fiagt,com
FIA Grand Turismo 2007
25.03.     Žuhaj
06.05.     Silverstone
20.05.     Bukurešť
24.06.     Monza
08.07.     Motorsport Arena Oschersleben
29.07.     Spa-Francorchamps
08.09.     Adria
23.09.     Brno
30.09.     Nogaro
21.10.     Zolder
Internet: www.fiagt.com
 
BPA

 
 
Fotogalerie:   FIA GT 2007, PC Brna, Enge se Saleenem, foto BPA Martin Straka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose