www.car.cz
 

Veliká bitva a veliké vítězství AUDI DTM v barvách BRT
     24.9.2007 11:04 - tisková zpráva


Nedělní sprint vozů nad dva litry v rámci Podzimní Ceny Brna byl podle všech přihlížejících jednoznačnou ozdobou víkendu. Thed Björk na speciálu AUDI A4 DTM v něm vybojoval vítězství nad Stefanem Mückem s konkurenčním mercedesem. Dramatickou bitvu pro sebe Švéd rozhodl v poslední zatáčce závěrečného kola závodu.
 
Björk s vozem zajel v pátečních kvalifikacích nejlepší čas a vybojoval první místo na roštu . Při čtvrtečních volných testech však dokázal jezdit ještě o dvě sekundy rychleji a  jen desetiny ho dělily od nejlepšího brněnského času Toma Kristensena, který zde bojoval před dvěma roky při českém podniku DTM. Thedův zdejší čas byl dokonce rychlejší, než časy speciálů ze světové série FIA GT!
 
Před závodem bylo tedy všem jasné, že půjde o obrovskou bitvu. Po letmém startu švédský pilot zaujal druhou pozici a vytrvale stínoval Mückeho. Po celých deset kol dokázal protivníka znervózňovat a takticky si ho připravoval. V konci závěrečného kola pak pravda došlo dokonce ke drobným kontaktům, ale důležité je, že v poslední zatáčce, v nájezdu na cílovou rovinu dokázal vybojovat první místo a cílem proletěl jako vítěz s náskokem čtyř desetin sekundy!
 
Faktem je, že Mücke hořkost porážky neunesl a na konci cílové roviny dokonce naznačil najetí do Björkova vozu. Ten ale stihnul uhnout a mercedes skončil v kačírku. Také po vystoupení z auta v parc fermé se odbývala divoká gestikulace, nicméně i sbor sportovních komisařů později potvrdil, že předjetí bylo čisté a předchozí lehké kontakty byly součástí souboje. Mücke navíc dostal pokutu za porušení pravidel všeobecné bezpečnosti podle Mezinárodních sportovních řádů.
 
„V DTM jsou takové situace běžné a nikdo se nad nimi nepozastavuje,“ řekl po závodě šťastný švédský pilot. „Bylo to samozřejmě hodně náročné, Stefan mi bránil v předjetí jak mohl a zavíral zatáčky. Hlavním rozdílem bylo, že já jel v pohodě, kdežto on ve velkém stressu, protože mě pořád viděl v zrcátkách. Postupně jsem si ho připravoval a nesměl jsem dělat chyby. Důležitá byla každá zatáčka, každý brzdný bod. V samém finále jsem nakonec triumfoval a jsem šťastný, že jsem pomohl Bohemia Racing Teamu a značce AUDI ke zlatu,“ zhodnotil závod Thed Björk.
 
Navečer pak byl odstartován sprint slabší kubatury do dvou litrů, kde startoval Mirek Forman na AUDI A4 ST. V kvalifikaci vyjel čtvrté místo na startu a po deseti kolech byl odmávnut v cíli jako třetí. „Je to skvělé, nemělo smysl honit se za Danem Michlem, jehož stroj je skutečně z jiné kategorie, než jsou cestovní vozy. Potřeboval jsem dojet nejhůř čtvrtý a navíc jsem už v konci měl docela utavené obutí. Jsem prostě spokojený,“ řekl po závodě Forman.
 
V týmu logicky panovala dobrá nálada. „Byl to jednoznačně úspěšný víkend. Thed předvedl, že je veliký bojovník a taktik. Sbor sportovních komisařů hodnotil skutečně především situaci po projetí cílem. Ukázali jsme, že značka AUDI může být na nejvyšších příčkách a to je nejdůležitější.
 
Když připočtu Mirkův bronz z dvoulitrů, čtvrté místo Jirky Gottwalda  a sedmé Míši Peškové z poháru octavií, hodnotím naši účast v Brně velmi pozitivně. Budeme teď opět pracovat na technice a za tři týdny se opět vracíme do Brna abychom se prezentovali i při Poháru národů A1 GP,“ řekl manažer BRT Petr Najman.
 
(23:9: 2007)
 
PR

 
 
Fotogalerie:   Podzimní cena Brna 2007 - sprint, foto BPA Martin Straka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose