www.car.cz
 

Příbram : Petrášek a Ceplecha zavzpomínali na staré časy
     1.10.2007 14:03 - tisková zpráva


Tisková zpráva posádky Jiří Petrášek – Bohuslav Ceplecha
 
Na startu Fuchs Oil Rally Příbram se po delší závodnické pauze objevil Jiří Petrášek. Stejně jako v době jeho rallyových začátků ho navigoval Bohuslav Ceplecha. Společně dovedli černou dieselovou fabii do cíle těsně pod stupni vítězů ve třídě A7.
 
Diváci mohli Jirku vidět na trati naposledy při loňském Pražském rallysprintu, kde se představil za volantem deváté evoluce Mitsubishi Lancer. Od té doby dostávala přednost práce mechanika. „Po delší závodnické pauze jsem byl na start v Příbrami velmi natěšený. Hlavním důvodem našeho startu bylo především testování Fabie RS TDi, se kterou startují v MČR Jarda Paděla s Honzou Ryšánkem. Také proto jsem zaměstnal pro Příbram nevyužitého Boba Ceplechu a zavzpomínali jsme na společné soutěžácké začátky,“ vysvětluje Jirka motiv svého návratu na trať.
 
Po páteční etapě figurovali Jirka s Bohoušem na sedmém místě ve třídě A7. V sobotu se dokázali posunout až na konečné čtvrté místo. „Během prvních kilometrů s eresou Bohouš moc práce neměl. Ptal se, jestli máme v servisu nějaké noviny nebo křížovky, aby se na vložkách mezi čtením jednotlivých zatáček nenudil. Později se spokojil pouze s rozhlížením po kraji a upozorňováním na fandící kamarády, Vlastíka Resla, Sherlog Racing v čele s Michaelou Mandíkovou, kde jinde než před těžkou levou zatáčkou s vytahaným pískem, a další. Chtěl bych také pochválit kluky z Rallyfans Katovice za příkladné fandění na horizontech za viaduktem na sedmé erzetě.
 
Alespoň myslím, že to byli oni. Příbram byla hezkou soutěží s vydařeným počasím. Snad jen diváků bych čekal více, ale to je zřejmě způsobeno současným úpadkem popularity. Pořadatelsky bylo vše perfektní. Důkazem toho je pouhý jeden volný průjezd. Snad jen malou výtku mám k několika průjezdům úvodní erzety. Osobně upřednostňuji maximálně dva průjezdy. Fantastický je Vystrkov. Kluzký začátek podél přehrady, poté rychlé pasáže mezi obcemi, délka kolem dvaceti kilometrů. Prostě perfektní a náročný koktejl,“ nešetří Jirka chválou na závěrečný podnik MMČR.
 
A jak byl pilot se zkušenostmi s favoritu, lanceru i ascony spokojen se stále rozšířenější dieselovou technikou. „Páteční etapa se nesla v duchu žáka nepřipraveného na hodinu. Jen proto, že jsme nepodnikli žádný výlet mimo trať, bych výkon označil za dostatečný. Sobota už byla výrazně lepší. Lehce jsme změnili nastavení podvozku a vyzkoušeli různé varianty obutí. Byl to můj první start na Pirelli a načerpal jsem mnoho užitečných poznatků.
 
Závodění s traktůrkem předčilo mé očekávání, ale ten zvuk bohužel u dieselů chybí. Průběh točivého momentu je úplně jiný, než jsem byl zvyklý z lanceru a ascony. V A7 jsme skončili čtvrtí, mezi diesely druzí, za rychlým Karlem Dawsonem. Naše časová ztráta však byla veliká. Po dojezdu jsme diskutovali s Pavlem Kundrátem, Márou Feltem a dalšími o příčině naší ztráty a v ranních hodinách jsme ji našli. Prostě nám to „málo kouří a kdo nekouří, ten nejede,““ komentuje pražský pilot vše s nadhledem a přidává poděkování sponzorům.
 
„Chtěl bych poděkovat firmám DINOCAR Praha s.r.o., Rallybazar Plzeň, OMNIJET, našemu týmu v čele s Jardou Padělou, s nímž jsme si pro Příbram prohodili role, Radkovi Hanouskovi, Standovi Maříkovi, mému tátovi a našemu cateringovému zázemí, sestře Šárce s mojí mamkou a všem kteří nám drželi pěsti. Nashledanou ve Vsetíně, kde si s Jardou opět měníme role. On bude závodit a já dělat mechanika.“
 
Vlastimil Resl
Motosport-review.cz

 
 
Fotogalerie:   Slovácký ovál Březolupy, září 2007, foto Roman Kašpárek

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose