www.car.cz
 

Nový Opel Astra Sedan Elegantní a prostorný
     17.10.2007 10:43 - tisková zpráva


Elegantní a prostorný čtyřdveřový sedan pro rostoucí trhy
 
·         Akční cena už od 399 900 Kč!
·         Kvalitní technologie garantují vynikající agilitu a přesné řízení
·         Výroba v polských Gliwicích
 
 
Čtyřdveřovým sedanem Astra rozšiřuje Opel nabídku této nejprodávanější řady na celkem sedm modelů. Nová verze, která měla světovou premiéru na autosalonu v tureckém Istanbulu v listopadu roku 2006, se tak zařazuje vedle pětidveřového hatchbacku, kombi Caravan, třídveřového modelu Astra GTC, ryze sportovní verze Astra OPC, kupé-kabrioletu Astra TwinTop a užitkovým modelem AstraVan.  Sedan je postavený na bázi kombi Caravan a s delším rozvorem přináší nová Astra Sedan vynikající jízdní dynamiku i vysokou bezpečnost.
 
Cena velmi dobře vybaveného základního modelu Astra Sedan Essentia 1.6/85 kW začíná díky dlouhodobé plošné slevě 60 000 Kč na všechny verze řady Astra Sedan už na 399 900 Kč, což je při zohlednění velikosti, výbavy, výkonů a použitých technologií vysoce lákavá cena!
 
Čtyřválcové motory Astry Sedan s výkony 90 k až 140 k budou významným přínosem na silných a rostoucích trzích střední a východní Evropy. Například v Turecku celkem 67 procent klientů v segmentu kompaktních automobilů hledá právě verze sedan. A v Rusku tento podíl dosahuje 65 procent. Opel předpokládá, že přibližně jednu třetinu vyrobených Aster Sedan prodá v Rusku a druhou v Turecku. Dalších 10 procent poputuje do Španělska a jihovýchodní Evropy. Na tuzemském trhu se nová Astra Sedan objeví na přelomu října a listopadu 2007. 
 
Automobilová geografie Evropy se rychle mění: V uplynulých pěti letech (2002 - 2007) vzrostl prodej automobilů ve střední a východní Evropě více než  dvojnásobně. Zatímco v roce 2002 se v tomto regionu prodalo asi 2,7 milionu vozidel, v tomto roce se předpokládá více než dvojnásobný růst na více než 5,5 milionu automobilů. Během stejného období se více než zdvojnásobil i tržní podíl General Motors, který vzrostl ze 4,35 procent na 8,9 procenta – a další růst se očekává ještě do konce tohoto roku právě díky uvedení nové Astry Sedan na trh.
 
Nový sedan bude posilou pro prodej velmi úspěšné modelové řady Astra (v roce 2006 se v Evropě prodalo 517 000 Aster). V horizontu konce kalendářního roku 2007 Opel očekává, že prodá více Aster v zemích střední a východní Evropy než v Německu, čímž se tento region dostane na druhé místo za Velkou Británii. Díky verzi sedan se střední a východní Evropa v roce 2008 pravděpodobně stane nejúspěšnějším regionem modelové řady Astra.
 
Nová Astra Sedan pokračuje v úspěšné tradici, protože už prvé dvě generace řady Astra byly k dispozici i ve čtyřdveřové verzi sedan s velkým odděleným zavazadlovým prostorem.
 
Modely Astra Sedan se vyrábějí v závodě Opel v polských Gliwicích, který je ideálním místem pro výrobu vozu vyvinutého především pro trhy střední a východní Evropy. I předchůdce právě uváděné novinky – model Astra Classic - se tam bude dále vyrábět.
 
Nový sedan v modelové řadě Astra má proporčně vyvážený vzhled, dynamické linie a vysokou jízdní dynamiku spolu s vynikající bezpečností. Konstruktéři nové verze přizpůsobili platformu kombi verze Astra Caravan s delším rozvorem (2703 mm), takže nový sedan se chlubí mimořádným prostorem i na zadních sedadlech a objemným zavazadlovým prostorem. Délkou 4587 mm, objemem zavazadlového prostoru 490 l, šířkou 1753 mm a výškou 1458 mm se tento čtyřdveřový sedan prezentuje jako jeden z nejvyspělejších rodinných automobilů své třídy.
 
Pohon a podvozek: Čtyři motory, agilita, vysoká bezpečnost
Pro čtyřdveřovou Astru jsou k dispozici čtyři moderní zážehové a vznětové motory ECOTEC: Dva zážehové agregáty (1,6 l/115 k, 1,8 l/140 k) a dva turbodiesely (1,3 l/90 k, 1,7 l/100 k). V nabídce jsou 5- a 6-stupňové manuální převodovky, 4-stupňová automatická převodovka a také automatizovaná převodovka Easytronic.
 
Astra tradičně nabízí špičkovou agilitu a přesné ovládání spolu s vysokou úrovní bezpečnosti jízdy. Základem aktivní bezpečnosti je interaktivní podvozek IDS (Interactive Driving System) se zavěšením předních kol na vzpěrách McPherson a patentovanou zadní nápravou s torzní příčkou. Do základní bezpečnostní výbavy patří také přední kotoučové brzdy, ABS, systém modulovaného brždění v zatáčkách CBC (Cornering Brake Control) a brzdový asistent.
 
Standardem je elektro-hydraulický posilovač řízení EHPS, pro všechny modely je k dispozici také stabilizační systém ESPPlus.
 
Nejdůležitější prvky výbavy: Pokrokové technologie v kompaktní třídě
Astra Sedan dokáže širokým spektrem výbavy uspokojit požadavky i velmi náročných klientů. Na přání nabízí i špičkové prvky výbavy modelové řady Astra, jako jsou např. bi-xenonové světlomety, zařízení pro usnadnění rozjezdů do opce HSA (Hill Start Assist), zřízení pro rychlé odmražení skel „Quickheat” nebo zadní parkovací senzory.
 
Nová Astra Sedan se dodává ve třech stupních výbavy: Essentia, Enjoy a Cosmo. Už základní stupeň Essentia si přináší důležité bezpečnostní prvky, včetně čelních a bočních airbagů, ABS a kotevních bodů ISOFIX pro uchycení dětských sedaček. Mezi komfortní a praktické detaily patří centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a opěradlo zadního sedadla dělené v poměru 60:40.
 
Astra Enjoy nabízí ještě víc, včetně klimatizace, vyhřívaných zpětných zrcátek a autorádia s CD přehrávačem.
 
Nejvyšší stupeň výbavy Cosmo obsahuje další velmi kvalitní prvky výbavy, jako jsou např. 16-palcové kola z lehké slitiny, dvoutónové čalounění dveří, středová konzole v černém klavírním laku s matně chromovanými dekorativními prvky nebo kůží obšitý volant.
 

 
Trh
 
Turecko a Rusko: Sedany tvoří až 67 procent prodejů ve třídě kompaktních automobilů
 
·      Střední a východní Evropa: Během pěti let se tržní podíl zdvojnásobil  
·      Po uvedení Astry Sedan se tento region stane pro řadu Astra nejdůležitějším trhem   
 
 
Automobilová mapa Evropy se rychle mění: Během uplynulých pěti let - v období roků 2002 až 2007 – se prodeje automobilů ve střední a východní Evropě více než zdvojnásobily. Zatímco v roce 2002 se v tomto regionu prodalo jen 2,7 milionu automobilů, ke konci tohoto roku to už bude přes 5,5 milionu. Během stejného období se tržní podíl GM více než zdvojnásobil, když vzrostl ze 4,35 % na 8,9 %. A další nárůst se očekává po uvedení nové Astry Sedan na trh.
 
Prodeje automobilů GM vzrostly téměř čtyřnásobně - ze 118 000 vozů v roce 2002 na více než půl milionu v roce 2007. Roste i tržní podíl značky Opel: prodej 101 000 vozů v roce 2002 představoval tržní podíl 3,73 %, předpokládaný prodaj asi 230 000 automobilů v roce 2007 bude znamenat tržní podíl přes 4 %.
 
V samotném Rusku růst trhu nových automobilů doslova vyráží dech. V období let 2002 až 2007 dosáhl růst více než 100 %, což znamená, že v Rusku se v roce 2007 prodá více než 2,5 milionu automobilů. Rusko se tak stane čtvrtým největším automobilovým trhem Evropě, před ním bude jen Německo, Velká Británie  Itálie, ale za ním zůstane např. Španělsko nebo Francie. Během uvedeného období vzrostl tržní podíl GM v Rusku z nepatrných 0,3 % na téměř 10 %, o což se zasloužil prodej asi 250 000 automobilů. Podobně intenzivní je v Rusku i růst značky Chevrolet: Prodeje těchto vozů vzrostly z 2900 automobilů v roce 2002 na předpokládaných 65 000 v tomto roce.
 
Nová Astra Sedan bude důležitým příspěvkem na rychle sílících trzích regionu střední a východní Evropy. Vždyť například v Turecku se 67 procent zákazníků ve třídě kompaktních automobilů rozhodne pro karoserii typu sedan. V Rusku tento podíl dosahuje 65 procent, v Polsku – tak jako v celé jihovýchodní Evropě – je to 15 procent.
 
V západní Evropě hrají sedany ve třídě kompaktních vozů méně důležitou roli a představují tam jen přibližně 5 procent prodejů v kompaktní třídě. Po uvedení Astry Sedan předpokládají marketingoví specialisté Opelu prodej asi jedné třetiny vyrobených vozů v Turecku a druhé třetiny v Rusku. Asi 10 procent by se mělo prodat ve Španělsku a dalších 10 procent v jihovýchodní Evropě. Od příštího roku se Astra Sedan začne prodávat i v Řecku a ve Finsku.
 
Chris Lacey, výkonný ředitel General Motors Central and Eastern Europe pro prodej, marketing a poprodejní služby, vysvětluje důvody, proč zákazníci v tomto regionu tak často žádají vozy s tradiční karoserií typu sedan: „Automobily v zemích tohoto regionu často převážejí více pasažérů, než v zemích západní Evropy a – pokud vyrazí na dovolenou celá rodina – je zapotřebí i pořádně velký zavazadlový prostor. Svoji roli sehrává i fakt, že uzavřený a oddělený zavazadlový prostor působí i bezpečnějším dojmem.“  
 
Přírůstek velmi úspěšné modelové řady Astra (v Evropě se v roce 2006 prodalo 517 000 exemplářů) bude povzbuzením prodejů v roce 2008. V horizontu konce roku 2007 Opel předpokládá, že v zemích střední a východní Evropy prodá více Aster než ve Velké Británii. S posilou v podobě nové Astry Sedan se střední a východní Evropa stane v roce 2008 regionem s nejvyššími prodeji vozů Opel Astra.
 
Astra Sedan v detailu
 
Rostoucí trh střední a východní Evropy
 
„Vysoká poptávka po čtyřdveřových kompaktních sedanech“
Rozhovor s Chrisem Lacey, ředitelem General Motors Central & Eastern Europe odpovědným za prodej, marketing a poprodejní služby
 
 
Pane Lacey, v regionu střední a východní Evropy pracujete už celou řadu let. Proč zákazníci v tomto regionu tolik preferují sedany kompaktní třídy?
 
Důvodů je hned několik. Především automobily v zemích tohoto regionu jsou obecně více vytěžovány – jezdí obsazené více pasažéry než je běžné v západní Evropě. A když taková rodina ze střední Evropy vyrazí na dovolenou, potřebuje také hodně místa pro svá zavazadla. Svůj význam má také to, že oddělený zavazadlový prostor sedanu dává pocit vyššího bezpečí při nárazech zezadu. A - samozřejmě – pro řadu zákazníků je „opravdovým“ automobilem pouze tradiční tříprostorový sedan.
 
 
Existují ještě nějaké další odlišnosti v porovnání se západoevropským trhem?
 
Na to není právě snadné odpovědět – nemůžete generalizovat region, který se táhne od Estonska po Turecko, právě tak, jako nelze paušalizovat západoevropský trh, který zahrnuje tak rozdílné trhy, jakými jsou Norsko a Portugalsko. Mohu říci, že v regionu střední a východní Evropy hraje významnější roli segment malých vozů – Corsa hraje roli typického rodinného vozu a ne, jako v západní Evropě, roli druhého vozu do rodiny. Čtyřdveřová Astra je pro velkou řadu zákazníků vrcholem, na který „dosáhnou“.“
 
 
Je Opel vnímán jako „lidová značka“, jak je tomu v západní Evropě?
 
Opel má výborné výchozí postavení, protože se jménem značky se automaticky pojí pojmy „inovace“, „vyspělé technologie“ a „prvotřídní německé zpracování“. Naše výchozí značka Chevrolet na druhou stranu působí v cenově velmi citlivém segmentu a často představuje první volbu zákazníků, kteří si kupují automobil vůbec poprvé.
 
 
Jak významné je, že nová Astra Sedan se vyrábí v polských Gliwicích?
 
Polští zákazníci jsou samozřejmě velmi hrdí, že nový vysoce kvalitní sedan se vyrábí v jejich zemi. Ale z pozice Opelu jako předního automobilového producenta ve střední Evropě budou těžit i sousední země. Navíc gliwický závod dlouhodobě vykazuje nejvyšší kvalitu – to už se prokázalo při výrobě nové Zafiry, Astry Classic a Agily.
 
 
 
 
Chris Lacey pracuje v General Motors ve střední a východní Evropě od dubna 1995, kdy se stal obchodním ředitelem Opelu v Maďarsku a převzal odpovědnost za prodeje v devíti zemích jihovýchodní Evropy. V září 1998 se Crhis Lacey přesunul do Ruska do čela tamní kanceláře GM. V současné době je Chris Lacey ředitelem pro prodej, marketing a poprodejní služby GM v regionu střední a východní Evropy.
Chris Lacey začal pro GM pracovat v roce 1969 pro značku Vauxhall ve Velké Británii, kde zastával řadu různých funkcí až do roku 1995.
 

 
Karoserie a design
 
Plnohodnotný rodinný sedan s elegantní křivkou střechy
 
Dlouhý rozvor předpokladem mimořádného místa pro nohy a velký zavazadlový prostor
 
 
Nová Astra Sedan má progresivní, proporčně vyvážený design a dynamické linie současných modelů řady Astra. Nejnovější přírůstek do rodiny Astra umožnil designerům ještě detailnější propracování vzhledu současných modelů. Současně ale nový model zůstává na prvý pohled Astrou. To je zásluha charakteristických stylistických prvků, jako je např. výrazný V-prolis v kapotě motoru nebo světlomety s chromovanou vnitřní strukturou.
 
Skvěle vyvážené proporce jsou základem harmonických linií nové Astry Sedan, která je postavena na bázi modelu kombi s rozvorem prodlouženým na 2703 mm (o 90 mm více než u hatchbacku), což umožnilo vytvoření nadprůměrného místa pro nohy vzadu sedících pasažérů. Vyklenutá linie střechy přechází plynule až do zadní kapoty, která ve své zadní části vytváří integrovaný spojler optimalizující aerodynamiku. Koeficient aerodynamického odporu vzduchu Astry Sedan činí jen CD = 0,3, součinitel čelní plochy a aerodynamického odporu (cD x A) = 0,68 m².
 
S délkou 4,59 m, šířkou 1,75 m a výškou 1,46 m je Astra Sedan plnohodnotným rodinným sedanem s velkým zavazadlovým prostorem. Jeho základní objem 490 l (podle metodiky VDA) lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 870 l (při využití prostoru po horní hranu opěradel předních sedadel). Vstupní profil zavazadlového prostoru má šířku 907 mm, přičemž ložná plocha zavazadlového prostoru má největší šířku 1170 mm a největší délku 995 mm, která se po sklopení zadních opěradel prodlouží až na 1721 mm.
 
Interiér Astry Sedan má povrchy s ještě kvalitnějším vzhledem a povrchy příjemnější na dotyk. Interiéru dominuje výrazná středová konzole, chromem přizdobené ovládací prvky klimatizace a audiosystému, nové dveřní výplně a nově řešený přístrojový panel. Špičkové verze Cosmo mají části interiéru provedené v černém klavírním laku.
 

 
Podvozek a pohonný systém
 
Ekonomické motory, špičkové jízdní vlastnosti
 
Široký výběr: Čtyři motory a čtyři převodovky
 
 
Pro novou Astru Sedan jsou k dispozici celkem čtyři moderní zážehové a vznětové motory: 1.6 ECOTEC/115 k, 1.8 ECOTEC/140 k, 1.3 CDTI/90 k a 1.7 CDTI/100 k. O přenášení výkonu se starají pěti– a šestistupňové manuální převodovky, čtyřstupňová automatická převodovka a automatizovaná manuální převodovka Easytronic.
 
Základním motorem je zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC, který dává výkon 85 kW/115 k při otáčkách 6000 ot/min. V kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou zrychluje Astra Sedan s tímto motorem z 0 na 100 km/h za 11,7 s, její maximální rychlost činí 191 km/h. Motor dostal moderní časování ventilů prostřednictvím natáčení vačkových hřídelů „Cam-Phase“. Hydraulické akční členy natáčejí vačkové hřídele v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách, sací i výfukové ventily tedy pracují vždy v nejefektivnějším režimu. Průběžné časování ventilů snižuje spotřebu paliva i množství škodlivých emisí ve výfukových plynech. Maximální točivý moment 155 Nm je k dispozici při otáčkách 4000 ot/min.
 
Kombinovaná spotřeba modelu s manuální převodovkou činí 6,6 l/100 km. Při propojení motoru s pětistupňovou automatizovanou převodovkou Easytronic se spotřeba snižuje až na 6,4 l/100 km. Zařízení pro bezpečné rozjezdy do kopců HSA (Hill Start Assist), propojené s elektronickým stabilizačním systémem ESPPlus zabraňuje nechtěnému couvnutí aniž by řidič musel ovládat ruční brzdu. Po uvolnění pedálu brzdy podrží systém HSA tlak v brzdovém systému ještě po dobu asi 1,5 sekundy, což řidiči dává dostatek času pro zařazení a sešlápnutí pedálu plynu. Systém HSA stejně pomáhá i při couvání do kopce.
 
Nejvýkonnějším agregátem pro novou Astru Sedan, který slibuje spoustu řidičských zážitků, je zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l a výkonu 103 kW/140 k. V zájmu optimalizace spotřeby a snížení množství škodlivin dostal tento agregát systém natáčení vačkových hřídelů. Měrný litrový výkon 57 kW/l dělá z motoru 1.8 ECOTEC jeden z nejvýkonnějších agregátů této objemové třídy. Devadesát procent maximálního točivého momentu 175 Nm je k dispozici v širokém rozmezí otáček 2200 ot/min až 6200 ot/min, což garantuje dynamickou jízdu v každém režimu práce motoru.
 
V kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou zrychluje Astra 1.8 z 0 na 100 km/h během 10,2 s a pod plným plynem se rozjíždí až na 207 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 7,4 l/100 km. Na přání se dodává i čtyřstupňová automatická převodovka, se kterou Astra Sedan 1.8 ECOTEC jede až 188 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje během 11,4 s. Kombinovaná spotřeba této verze činí 7,8 l/100 km.
 
Nízká spotřeba je charakteristickým rysem moderních vznětových motorů značky Opel. Po uvedení na trh bude nová Astra Sedan k dispozici s kompaktním turbodieselem 1.3 CDTI ECOTEC o výkonu 66 kW/90 k, jehož nejvyšší točivý moment 200 Nm je k dispozici v rozmezí otáček 1750 ot/min až 2500 ot/min. Turbodiesel „common-rail“ je vybavený turbodmychadlem s variabilní geometrií a mezichladičem. Nová Astra Sedan poháněná motorem 1.3 CDTI/66 kW spotřebuje v průměru jen 5,1 l nafty na 100 km jízdy. Se standardně dodávanou šestistupňovou převodovkou dosahuje Astra Sedan rychlosti 172 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje během 13,7 sekundy.
 
Vstřikovací systém motoru 1.3 CDTI využívá pětiotvorové vstřikovací trysky, vstřikovače jsou řízené solenoidovými ventily. Systém přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ pracuje s tlaky až 1600 barů, což je zárukou dokonalé atomizace směsi nafty a vzduchu. Během jednoho pracovního cyklu se uskuteční až pět separátních vstřiků. Díky tomu má motor nejenom velmi nízkou spotřebu a emise, ale také mimořádně tichý a vyvážený chod. Pilotní předvstřik během zahřívání motoru po spuštění například snižuje obvyklé tvrdé klepání vznětových motorů. Motor 1.3 CDTI – nejkompaktnější čtyřválcový turbodiesel „common-rail“, který byl odbornou jury označen za „Motor roku 2005“, má rozměry jen 460/500/650 mm (délka/šířka/výška) a je vybavený lehkou hliníkovou hlavou a hmotnostně optimalizovaným blokem z šedé litiny. Šestnáctiventilový motor má dva vačkové hřídele v hlavě, které jsou poháněny ozubeným řemenem. Ventily jsou ovládány vahadly s rolnami, které minimalizují třecí ztráty.
 
Krátce po uvedení na trh se v nabídce motorů Astry Sedan objeví i turbodiesel 1.7 CDTI o výkonu 74 kW/100 k. Motor 1.7 CDTI s variabilním turbodmychadlem disponuje točivým momentem až 240 Nm. Motor je propojený šestistupňovou převodovkou.

 
Motory Astry Sedan
 
Zážehové motory
1.6 ECOTEC
1.8 ECOTEC
 
Vznětové motory
1.3 CDTI ECOTEC
1.7 CDTI ECOTEC
Počet válců / počet ventilů na válec
4 / 4
4 / 4
 
Počet válců / počet ventilů na válec
4 / 4
4 / 4
Zdvih. objem [cm³]
1598
1796
 
Zdvih. objem [cm³]
1248
1686
Max. výkon
 [kW (k)/ot/min]
85 (115) / 6000
103 (140) / 6300
 
Max. výkon
 [kW (k)/ot/min]
66 (90) / 4000
74 (100) / 4400
Max. toč. moment [Nm / ot/min]
155 / 4000
175 / 3800
 
Max. toč. moment [Nm / ot/min]
200 / 1750-2500
240 / 2300
Převodovka
MT5 (ET5)
MT5 (AT4)
 
Převodovka
MT6
MT6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]
6.6 (6.4)
7.4 (7.8)
 
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]
5.1
5.0
Zrychlení 0‑100 km/h [s]
11.7 (12.7)
10.2 (11.4)
 
Zrychlení
0‑100 km/h [s]
13.7
12.3
Max. rychlost [km/h]
191 (192)
207 (188)
 
Max. rychlost [km/h]
172
180
 
MT= manuální převodovka
AT= automatická převodovka
ET= Easytronic
Tučné údaje platí pro automatickou převodovku / Easytronic
 
 
Astra Sedan nabízí špičkové jízdní vlastnosti, dokonalé vedení stopy a bezpečnost. Podvozek IDS (Interactive Driving System) je naladěný tak, aby garantoval špičkovou agilitu a nejvyšší míru aktivní bezpečnosti.
 
Astra Sedan má vpředu kombinované vzpěry McPherson a pomocný rám vyrobený metodou hydrotváření. Vzadu má nápravu s torzní příčkou, příčka má speciální „U“ průřez a dvojitou stěnu. Tato konstrukce kombinuje výhody konvenčních náprav s trojúhelníkovými rameny (malé zástavbové rozměry, nízká hmotnost) s možností optimálního nastavení geometrie pro různé verze a modely. Při výrobě torzní příčky zadní nápravy se využívá patentovaný systém svařování Magnetarc. Ten umožňuje dokonalé spojení profilů s různou tloušťkou stěny, díky čemuž má příčka přesně definované torzní vlastnosti a její kinematika zaručuje samoříditelný efekt. Aktivní bezpečnost zvyšuje i stabilizační systém ESPPlus (Electronic Stability Program).
 
Do standardní výbavy všech modelů Astra Sedan patří kotoučové brzdy u všech kol (přední disky jsou ventilované), protiblokovací systém brzd ABS, systém adaptivního brždění v zatáčkách CBC (Cornering Brake Control), brzdový asistent, elektro-hydraulický posilovač řízení EHPS (Electro-Hydraulic Power Steering). Posilovač EHPS pracuje pouze v okamžicích, kdy je posilový účinek potřeba, což snižuje spotřebu paliva.
 
Systém adaptivního brždění v zatáčkách CBC (Cornering Brake Control) optimalizuje brzdnou dráhu a stabilitu jízdy i při brždění v zatáčkách. Pokud senzory u kol zaregistrují rozdílné otáčky levého a pravého kola v zatáčce a pokud je při brždění dosaženo limitu aktivace protiblokovací systém brzd ABS, sníží se o něco brzdný tlak u vnitřních kol. Tím vzniká stáčivý moment, který stabilizuje vůz. Brzdový asistent, který je součástí brzdového posilovače, v případě tzv. kritického brždění zvýší tlak v systému na maximum a tím zkracuje brzdnou dráhu.
 
Astra Sedan vyjíždí standardně na kolech 6.5 x 15 s pneumatikami 195/65 R 15-91 H. K dispozici jsou také kola rozměru 6.5 x 16 s pneumatikami 205/55 R 16-91 H. Zážehové modely mohou být vybaveny i koly rozměru 7J x 17  s pneumatikami rozměru 215/45 R 17-91 V.
 

 
Tři stupně výbavy: Essentia, Enjoy a Cosmo
 
Bohatá a hodnotná standardní výbava
 
Čtyři sady výbav umožňují dokonalou personalizaci vozu
 
 
Nová Astra Sedan splňuje díky své bohaté standardní výbavě prakticky všechny požadavky náročných zákazníků. V dlouhém seznamu doplňků lze navíc nalézt mimořádně hodnotné prvky, jako jsou např. bi-xenonové světlomety, zařízení HSA (Hill Start Assist) pro usnadnění rozjezdů do kopce, elektrické vyhřívání „Quickheat“ nebo záďový parkovací pilot.
 
Astra Sedan vyjíždí za svými zákazníky ve třech stupních výbavy: Essentia, Enjoy a Cosmo. Astra Sedan Essentia má standardně bohatou standardní výbavu, do které patří např. čelní a boční airbagy, protiblokovací systém brzd ABS nebo kotevní body ISOFIX pro uchycení dětských sedaček u krajních zadních sedadel. Mezi komfortními a praktickými prvky lze najít mj. centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní sedadlo s opěradlem děleným v poměru 60:40.
 
Astra Enjoy nabízí ještě více komfortu, což je zásluha mj. klimatizace, elektricky vyhřívaných zpětných zrcátek nebo autorádia CD 30 s CD přehrávačem
 
Špičkový model Cosmo doplňuje výbavu např. o litá kola 16“, dvoutónové dveřní výplně, středovou konzoli v černém klavírním laku, matně chromované dekorativní prvky nebo kůží obšitý volant.
 
Čtyři osobité sady výbav umožňují dokonalou personalizaci nejnovějšího přírůstku modelové řady Astra:
  • Výhled a světla (stěrače s dešťovým senzorem, vnitřní zpětné zrcátko se systémem samočinného zacloňování, systém samočinné aktivace světel ALC (Automatic Lighting Control)
  • Zima (vyhřívaná přední sedadla, ostřikovače světlometů)
  • Komfortní sedadla (sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou)
  • Kožená sedadla (navíc k sadě „Komfortní sedadla“: Přední sportovní sedadla, vyhřívaní předních sedadel)
 
Alternativou ke klimatizaci, která jsou součástí standardní výbavy modelů ve výbavě Enjoy a vyšších variant, je k dispozici i automatická elektronická klimatizace ECC (Electronic Climate Control) se senzorem kvality vzduchu AQS (Air Quality Sensor).
 
Pro modely Astra je charakteristická bohatá škála audiosystémů, některé z nich některé jsou propojeny s navigací nebo mají konektor pro připojení externího MP3 přehrávače. K dispozici jsou i konzole pro mobilní telefon s technologií Bluetooth a hlasovým ovládáním. Nabídka obsahuje i audiosystém Twin Audio, který umožňuje poslech separátních programů na zadních sedadlech.
 

 
Výroba a kvalita
 
Renomé špičkové kvality
 
Po modelech Zafira a Astra Classic je nová Astra Sedan třetím modelem, který se vyrábí v polském závodě Opel v Gliwicích. Ten spustil výrobu v roce 1998 a rychle si získal renomé jako produkční lokalita s maximální kvalitou výroby, která je dnes vzorem pro ostatní závody GM po celém světě. Romuald Rytwiński, ředitel GM Poland, chápe rozhodnutí o zavedení výroby modelu Astra Sedan v Gliwicích jako potvrzení vysoké kvality: „Astra je jedním z nejpopulárnějších modelů automobilky Opel ve střední a východní Evropě. Jsme proto samozřejmě hrdi na to, že nový sedan se bude vyrábět právě v Gliwicích. Našim závazkem je zaručit tradičně vysokou míru kvalitou – takovou, jakou od nás naši zákazníci očekávají.“
 
Stejně jako ostatní závody koncernu GM, také Gliwice pracují podle globálního výrobního systému GM GMS (General Motors’ Global Manufacturing System). Tento systém je založený na pěti klíčových elementech: Kvality dané už prvotní konstrukcí, standardizaci, procesu neustálého vylepšování, rychlého zavádění inovací do výroby a zainteresování zaměstnanců na kvalitě výroby.
 
Systém GM GMS je důležitým stavebním kamenem integrační strategie vývoje produktů, které nadchnou zákazník ze všech trhů celého světa. Specialisté koncernu GM shromáždili nejlepší produkční postupy a systémy řízení z celého světa a připravili globální koncepce, které v zájmu maximalizace efektivity páce využívají nově otvírané i již stávající produkční lokality GM. Implementace principů GMS zvyšuje výkony ve všech sférách – v procesech řízení lidí, bezpečnosti, kvality, péče a zákazníky a nákladů.
 
Srdcem systému je operátor – specialista, který vyrábí nové vozy. Výroba a procesy se soustředí kolem operátora a jejich týmů tak, aby výroba byla co nejsnazší a všechny logistické operace co nejefektivnější.
 
Podle principu GM GMS je každý zaměstnanec závodu v Gliwicích povinen zatáhnout za signalizační linku systému ANDON, pokud se objeví problém. Systém řízení kvality a přísunu materiálu ANDON sestává ze dvou podobných, ale zcela separátních subsystémů. Kvalitativní subsystém ANDON umožňuje každému zaměstnanci přivolat kvalifikovanou pomoc, pokud se na výrobku nebo v procesu výroby objeví nějaký problém. Zatáhnutím za signalizační linku se vyšle výzva k operátorovi, barevné signály informují okamžitě o sekci výrobní linky, ve které se vyskytl problém. Výstrahu doprovází i akustický signál. Kvalitativní systém ANDON podporuje synchronizaci výrobních postupů a řešení problémů přímo v dané sekci, než opravy až v finální fázi na konci výrobní linky.
 
Materiálový subsystém ANDON dovoluje každému pracovišti automaticky nebo manuálně zažádat o doplnění potřebného materiálu ještě před tím, než se operativní zásoba na pracovišti úplně vyčerpá. Pracovníci žádají o přísun dalšího materiálu stisknutím tlačítka. Manuální i automatická výzva vyšle signál do řídicího centra materiálového subsystému ANDON, které předá signál do skladu. Bezobslužné přepravníky potom přivezou požadovaný materiál na příslušné pracoviště – díky principu just-in-time je vyžádaný materiál na místě určení vždy včas, tak, aby se rytmus výrobní linky nijak nenarušil.
 
Řídicí centrum kvalitativního i materiálového systému ANDON sleduje a vyhodnocuje množství výzev do systému ANDON, frekvenci a délku zastavení výrobní linky i související příčiny. Díky tomu lze rychle analyzovat a řešit systémové problémy a přitom minimalizovat skladové zásoby. Systém ANDON snižuje neproduktivní časy, kdy drahé výrobní technologie stojí při čekání na vyřešení určitého problému na z důvodu vyčerpání operačního meziskladu.
 
„Kvalita je pro nás absolutní prioritou,“ říká Romuald Rytwiński. V souladu s touto filozofií navštěvují všechny výrobní lokality bez ohlášení specialisté oddělení kvalitativního auditu a kalibrace GM Europe. Pokud by tento interní audit identifikoval nižší kvalitu produktu nebo nižší efektivitu, přijímají se ihned patřičná opatření. „Chyby a nižší kvalita jsou prostě nepřípustné,“ říká Romuald Rytwiński.
 
 

 
Astra Sedan v detailu
 
Historie závodu GM Poland v Gliwicích
 
Základní kámen závodu automobilky Opel v polských Gliwicích se pokládal 2. října 1996. Během 22 měsíců vyrostla na okraji slezského hornického města na rozloze 70 hektarů moderní automobilka, která vdechla celému průmyslovému regionu nový život.
 
Investice GM ve výši přes 700 milionů EUR zahájila dlouho očekávanou strukturální změnu, měnící charakter zdejšího podnikání, dříve převážně orientovaného na těžbu uhlí a výrobu oceli. Výroba modelů Opel Astra se v Gliwicích rozjela v roce 1998 a od února roku 2000 z továrny začaly vyjíždět i mikrovany Agila.
 
V závodě GM v Gliwicích pracuje více než 3000 kvalifikovaných zaměstnanců. Továrna o rozloze 100 000 metrů čtverečních je vzorem vysoce sofistikované výrobní lokality, která vyniká špičkovou kvalitou produkce.
 
Gliwice, resp. celý slezský region je lokalitou s vysoce kvalifikovanou pracovní silou, dlouhou průmyslovou tradicí a vynikající geografickou polohou. Z horního Slezska není daleko do České republiky, na Slovensko, do Rakouska, Maďarska ani do Německa – to vše zaručuje bezproblémové a těsné vazby na mezinárodní dodavatelskou síť.
 
V roce 2003 sjelo z výrobních linek gliwického závodu 76 700 automobilů. Od té doby se výroba zvýšila o více než 240 procent - v roce 2006 se v závodě Opel v Gliwicích vyrobilo 186 300 automobilů, přičemž více než 90 procent produkce bylo určeno na export. Pět let po sobě získával gliwický závod prestižní interní ocenění „GM Chairman’s Honors“.
 
Závod GM Poland v Gliwicích ctí i otázky ekologické přijatelnosti – velmi přísná ekologická kriteria platí například pro lakovnu, která byla navržena podle nejpřísnějších environmentálních zásad Evropské unie. Na karoserie je nejprve nanášena vrstva plnicích laků, které garantují mimořádnou odolnost proti korozi. Všechny základové i vrchní laky jsou ředitelné vodu, což znamená, že při lakování nevznikají žádné emise organických rozpouštědel, které výrazně zatěžují životní prostředí. Využití nejmodernějších lakovacích robotů a vyspělých systému čištění a recirkulace odpadních vod minimalizuje množství odpadních produktů.
 
V současné době se v závodě Opel v Gliwicích vyrábějí modely Astra Sedan, Astra Classic a Zafira, ke kterým v budoucnosti přibude příští generace evropského kompaktního modelu  GM. Samotný závod GM Poland vytváří as jedno procento celkového hrubého domácího produktu Polska. Je to mimořádně důležitý zaměstnavatel, který jako první velký globální podnikatelský subjekt v tomto regionu pomohl zatraktivnit Slezsko i v očích ostatních zahraničních investorů.
 
Gliwice jsou nejenom důležitým průmyslovým centrem horního Slezska, ale jsou i domovem řady důležitých osobností. Z těch nejdůležitějších je možné jmenovat Jerzyho Buzka, bývalého polského premiéra, Lukase Podolskeho, hráče fotbalového týmu Bayern Mnichov, motocyklového závodníka Ernsta Degnera nebo farmaceuta Oskara Troplowitze, tvůrce řady pleťových krémů Nivea.
 

 
Modelová řada Astra
 
Astralogie: Sedm různých karosářských verzí
 
·         Atraktivní design odlišuje každou verzi řady Astra od konkurentů l
·         Mnoho prvenství v segmentu - například adaptivní světlomety AFL nebo systém průběžné regulace charakteristik tlumičů CDC (Continuous Damping Control)
·         Široká škála silných a hospodárných motorů o výkonech od 90 k do 240 k
 
 
Doposud nikdy neměl zákazník tak širokou volbu: Nový sedan rozšiřuje nabídku karosářských verzí modelové řady Astra na celkem sedm: Vedle známého pětidveřového hatchbacku, prostorného kombi Caravan, dynamického třídveřového modelu GTC, ryze sportovní verze Astra OPC a kupé-kabrioletu Astra TwinTop nabídka nyní zahrnuje i užitkovou verzi AstraVan (k dispozici pouze na vybraných trzích).
 
Také z široké škály motorů si vybere opravdu každý: V nabídce je sedm zážehových motorů o výkonech od 90 k do 240 k a šest vznětových motorů o výkonech od 90 k do 150 k. Pohonné jednotky mohou být propojeny s pěti nebo šestistupňovými manuálními převodovkami, pěti nebo šestistupňovými automatizovanými převodovkami Easytronic nebo čtyři či šestistupňovou automatickou převodovkou. Zákazníci mohou volit také ze třech stupňů výbavy a vybírat z dlouhého seznamu doplňků, z nichž mnohé byly až dosud vyhraženy vozům vyšších tříd. Jde například o interaktivní podvozek IDSPlus se systémem průběžného řízení charakteristik tlumičů CDC (Continuous Damping Control), adaptivní bi-xenonové natáčecí světlomety AFL, zařízení pro usnadnění rozjezdů do kopce HSA (Hill Start Assist) nebo systém stabilizace přívěsu TSA (Trailer Stability Assist).
 
Od roku 1991 bylo vyrobeno téměř 10 milionů vozů Opel  Astra, jenom v roce 2006 se jich v celé Evropě prodalo 517 000. Astra nabízí tolik variací, tolik různých možností, že jen těžko hledá konkurenta.
 

Přehled modelové řady Opel Astra
 
Pětidveřový hatchback Astra:
Nová dynamika a technologie pro kompaktní třídu
Progresivní design a mimořádná jízdní dynamika – to jsou základní rysy pětidveřových modelů Opel Astra. Astra jako první model vnesla do svého segmentu adaptivní zavěšení kol IDSPlus se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů CDC (Continuous Damping Control), které bylo až dosud vyhrazeno jen luxusním nebo exkluzivním sportovním vozům. Dalším technickým highlightem Astry (a dalším prvenstvím ve třídě kompaktních vozů) patří adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), které se natáčejí spolu s řízením do zatáček. Mimořádné jsou i audiosystémy nebo široká škála moderních motorů ECOTEC o výkonech 90 k až – 200 k). Pasažéři mají v nové pětidveřové Astře více prostoru než v její předchůdkyni, také objeme zavazadelníku 380 litrů se Astra řadí na čelní pozice ve svém segmentu.
 
Astra Caravan:
Atraktivní kombi se spoustou prostoru pro cestující i zavazadla
Nová Astra Caravan navazuje na úspěšnou tradici kombi-modelů značky Opel – také ona nabízí spoustu prostoru pro cestující i jejich zavazadla a zároveň překvapuje svojí dynamikou. Díky rozvoru 2,70 m mají i vzadu sedící pasažéři dostatek místa pro nohy, zavazadlový prostor má po sklopení zadních sedadel objem až 1590 litrů, což je o 90 litrů více než v případě předchozího modelu. Praktickým detailem je systém FlexOrganizer, který umožňuje skutečně maximálně efektivní využití zavazadlového prostoru.
 
Astra GTC:
Výrazný hatchback k dispozici s unikátní panoramatickou střechou
Třídveřová Astra GTC je nejlepším příkladem dynamického designerského stylingu současných modelů automobilky Opel. Její výrazný design, sportovní proporce, splývavá silueta, vyklenutá střešní linie a masivní lemy podběhů kol avizují dynamický potenciál tohoto modelu, stejně jako o 15 mm snížený podvozek. I přes zřetelnou rodovou spřízněnost nesdílí Astra GTC téměř žádné díky se svojí pětidveřovou sestrou – totožné jsou jen kapota motoru a přední blatníky. Silně individuální charakter Astry GTC zvýrazňuje i na přání dodávané panoramatické čelní okno, první svého druhu zavedené do sériové výroby, které se táhne střechou až do úrovně B-sloupků karoserie. Panoramatické čelní okno poskytuje zcela nové pocity prostoru a spojení s okolím vozu.
 
Astra OPC:
Jeden z nejvýkonnějších kompaktů s pohonem předních kol
S modelem Astra OPC Opel suverénně vstoupil do teritoria ryze sportovních vozů. Přední kola třídveřové Astry OPC, která svojí siluetou připomíná vozy kupé, pohání přeplňovaný dvoulitrový motor o výkonu 177 kW/240 k, který vozu dává zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s, maximální rychlost činí 244 km/h. I přes tyto parametry je motor, standardně propojený s manuální šestistupňovou převodovkou, příjemně střídmý – průměrná spotřeba činí jen 9,2 l/100 km.
 
Výrazný design Astra OPC tento model okamžitě zařazuje na samou špičku své řady. Mohutný přední spojler s velkými nasávacími otvory a osmnáctipalcová litá kola charakteristického OPC šestipaprskového designu (pneumatiky 225/40) jasně deklarují sportovní potenciál tohoto vozu, stylistickou třešničkou na dortu je středově umístěná lichoběžníková koncovka výfuku. Dominantním prvkem interiéru jsou anatomická sedadla Recaro, na první pohled zaujmou i sportovní přístroje v OPC designu a hliníkové pedály.
 
Astra OPC má standardně interaktivní podvozek IDSPlus (Interactive Driving System), který elektronicky propojuje všechny důležité prvky, jako jsou stabilizační systém ESPPlus (Electronic Stability Program), protiprokluzové zařízení TCPlus (Traction Control) a další prvky sedmnáctipalcového brzdového systému. Stěžejním prvkem je systém elektronicky řízených tlumičů s proměnnou charakteristikou CDC (Continuous Damping Control), který bleskově přizpůsobuje práci tlumičů okamžitým jízdním podmínkám i stylu jízdy řidiče. Řidič má navíc možnost navolit si ještě sportovnější charakteristiku podvozku spínačem SportSwitch.
 
Astra TwinTop:
Elegantní čtyřsedadlový kupé-kabriolet
Unikátním prvkem elegantního kupé-kabrioletu Astra TwinTop je její sofistikovaná třídílná skládací střecha, díky které se Astra TwinTop může pochlubit zavazadlovým prostorem o objemu 440 litrů (v konfiguraci kabriolet), resp. přes 200 litrů v konfiguraci kupé. Propracovaný systém „Easy Load“ po stisknutí tlačítka posune složené díly skládací střechy o něco výše, takže umožní snadnější naložení nebo vyložení pod nimi uložených zavazadel. Téměř 4,5 m dlouhá čtyřmístná Astra TwinTop stanovuje zcela nové standardy celému segmentu kabrioletů střední třídy.
 
AstraVan:
Užitkový van s kvalitami moderního osobního vozu
Především ve Velké Británii si získal velkou oblibu užitkový model AstraVan, který technicky vychází z kombi Astra Caravan. Rozdílem jsou plechem zaslepená zadní boční okna a podle přání zákazníků může být plechem zaslepeno i okno v zadních pátých dveřích. Díky základu v moderním kombi Astra Caravan je i AstraVan  mimořádně dynamickým vozem, který vedle stylu a komfortu osobního automobilu vyniká i mimořádnou praktičností užitkového vozu. Přepracovaná zadní náprava umožnila posunutí palivové nádrže, díky čemuž je ložná plocha zcela rovná. Zavěšení kol je také modifikováno pro vyšší užitečné zatížení.
 

 
Astra Sedan v detailu
 
Životopis modelové řady Astra: Fakta a údaje
 
Září 2003: Světová premiéra Astry třetí generace na autosalonu IAA ve Frankfurtu
Leden 2004: V belgických Antverpách se rozjíždí výroba 5-dveřových hatchbacků Astra
Březen 2004: Uvedení Astry HB na trh
Červen 2004: Astra získává v bariérových testech programu Euro NCAP pět hvězdiček za ochranu dospělých cestujících
Léto 2004: Škálu motorů obohacují dva turbodiesely common-rail 1.9 CDTI ECOTEC a přeplňovaný zážehový motor 2.0 Turbo ECOTEC o výkonu 147 kW/200 k
Podzim 2004: Vyjíždí kombi Astra Caravan
Listopad 2004: První místo Astry ve srovnávacím testu deseti kompaktních modelů německého magazínu „Auto Bild“
Jaro 2005: V nabídce se objevuje nový turbodiesel 1.3 CDTI ECOTEC
Jaro 2005: Uvedení Astry GTC
Červenec 2005: Pětidveřový hachback Astra, třídveřový model GTC a kombi Caravan jsou pod značkou Holden uvedeny na trh Austrálie Nového Zélandu
Léto 2005: Uvedení Astry OPC: Motor 240 k, maximální rychlost 244 km/h
Srpen 2005: Uvedení motoru 1.9 CDTI ECOTEC o výkonu 74 kW/100 k; všechny motory 1.9 CDTI mají standardně bezúdržbový částicový filtr DPF
Listopad 2005: Nový motor 1.8 ECOTEC o výkonu 103 kW/140 k; bezúdržbový částicový filtr DPF standardem pro motor 1.3 CDTI ECOTEC o výkonu 66 kW/90 k
Leden 2006: Možnost zakoupení panoramatického čelního okna pro Astru GTC
Květen 2006: Uvedení kupé kabrioletu Astra TwinTop
Podzim 2006: Pro modely poháněné motorem 1.3 CDTI Je k dispozici šestistupňová automatizovaná převodovka Easytronic, modely s motorem 1.8 ECOTEC mohou mít čtyřstupňovou automatickou převodovku; Opel a Vauxhall nabízejí užitkový model AstraVan
Listopad 2006: Světová premiéra nové Astry Sedan na autosalonu v Istanbulu
Únor 2007: Facelift s uvedením ekonomičtějších motorů
23. srpen 2007: Z výrobní linky v polských Gliwicích sjela první Astra Sedan
Říjen 2007: Uvedení Astry Sedan
Podzim 2007: Značka Saturn obohacuje svoji nabídku pro USA modelem Astra

 
 
Opel Astra Sedan: Přehled technických parametrů
 
Astra Sedan
 
 
 
 
 
Motory
 
1,6
ECOTEC
1,8
ECOTEC
1,3 CDTI
ECOTEC1)
1,7 CDTI
ECOTEC
Emisní třída
 
Euro 4
Euro 4
Euro 4
Euro 4
Palivo
 
Bezolovnatý benzin
Bezolovnatý benzin
Nafta

Nafta
Počet válců
 
4
4
4
4
Zdvihový objem
 cm³
1598
1796
1248
1686
Max. výkon
kW (k)
85 (115)
103 (140)
66 (90)
74 (100)
 
při ot/min
6000
6300
4000
4400
Max. točivý moment
Nm
155
175
200
240
 
při ot/min
4000
3800
1750 - 2500
2300
Převodovky
 
 
 
 
 
5-stupňová manuální
 
l
l
-
6-stupňová manuální
 
l
l
5-stupňová Easytronic
 
O
4-stupňová automatická
 
O
 
 
 
l = standard, ¡ = výbava na přání, – = není k dispozici
1) bezúdržbový částicový filtr jako doplňková výbava       
 
 
 
Astra Sedan
 
 
 
 
 
 
 
Jízdní výkony
Spotřeba paliva (l/100 km) podle 1999/100/EU1)
 
Maximální
rychlost (km/h)
Zrychlení
0 – 100 km/h (s)
 
Město
 
Mimo město
 
Kombinace

Emise CO2
(g/km)
5-stupňová
 
 
 
 
 
 
1,6
191
11,7
8,8 – 9,0
5,3 – 5,5
6,6 – 6,8
158 - 163
1,8
207
10,2
10,0 – 10,2
5,9 – 6,1
7,4 – 7,6
178 - 182
6-stupňová
 
 
 
 
 
 
1,3 CDTI
172
13,7
6,5
4,3
5,1
137
1,7 CDTI
180
12,3
6,4 - 6,5
4,2 - 4,3
5,0 - 5,1
135 - 138
5-stupňová Easytronic
 
 
 
 
 
 
1,6
192
12,7
8,6 – 8,8
5,1 – 5,3
6,4 – 6,6
154 - 158
4-stupňová automatická
 
 
 
 
 
 
1,8
188
11,4
10,5 – 10,7
6,2 - 6.4
7,8 - 8.0
187 - 192
1)    V závislosti na rozměru pneumatik

 
Astra Sedan
Rozměry vozu v mm
 
Délka
4587
Šířka s / bez zpětných zrcátek
2033 / 1753
Výška (při provozní hmotnosti)
1458
Rozvor
2703
Rozchod vpředu
1488
Rozchod vzadu
1479
Průměr otáčení (m)
 
Obrysový
11,50
Rozměry zavazadlového prostoru (mm)
 
Délka po zadní opěradlo
905
Délka podlahy se sklopeným zadním opěradlem
1668
Šířka mezi podběhy kol
1027
Maximální šířka
1170
Výška po horní okraj zadního opěradla
512
Výška po strop (za předními sedadly)
822
Výška nakládací hrany zavazadelníku
576
Objem zavazadlového prostoru (l) podle ECIE
 
Základní objem zavazadlového prostoru
490
Objem zavazadelníku se sklopenými zadními opěradly (při využití prostoru po horní hranu předních opěradel)
870
Hmotnost a povolené zatížení náprav (kg)
 
Provozní hmotnost včetně řidiče (podle 70/156/EU)
13141)
Celková hmotnost
17401)
Užitečná hmotnost
4261)
Maximální zatížení přední nápravy
9151)
Maximální zatížení zadní nápravy
860
Maximální zatížení střechy2)
75
 
1)    Podle  motoru; plus 20 kg v kombinaci s klimatizací nebo elektronicky ovládanou klimatizací
2)  Při zohlednění celkové hmotnosti vozu. Z bezpečnostních důvodů se nedoporučuje jízda nad 120 km/h při uložení nákladu na střechu.  
 
PR

 
 
Fotogalerie:   A1GP Brno 2007 - Divize 4, foto BPA Martin Straka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose