www.car.cz
 

Brněnský Kart Arena Racing Team zkoušel dva nováčky na okruhu a chystá se na Epilog
     23.10.2007 19:33 - tisková zpráva


Kart Arena Racing Team se v Divizi 4 účastnil prestižního klání A1GP v Brně

MMČR ZAO – A1GP Brno, Masarykův okruh, 13.–14. 10. 2007
Po ukončení vrchařské sezóny se brněnský Kart Arena Racing Team rozhodl zúčastnit se také okruhové klání při krátkém závodě Divize 4 do 2000 ccm na 10 kol. Pro zdolání Masarykův okruhu je potřeba překonat na jedno kolo vzdálenost 5403 m a projet 14 zatáček, z čehož je 6 levých a 8 pravých.

Již do pátečních volných tréninkových jízd se rozhodl Kart Arena Racing Team nasadit oba vrchařské vozy Peugeot 306, ale pro okruhy musely být provedeny drobné úpravy na vozech, především se to týkalo převodovky a jejího zpřevodování pro dlouhé okruhové rovinky.

Další změnou bylo jezdecké obsazení, protože ve vozech se objevili poprvé v této sezóně zcela nové tváře, které nahradily jezdce Tomáše Kusého a Milana Zahradníčka. Šlo o dva nové jezdce Jaroslava Hloucha a Jiřího Špalka, kteří toto okruhové klání v Divizi 4 (dále jen D4) brali jako testování „nových“ tváří pro Kart Arena Racing Team. Pro první ostré seznámení se závodní technikou je vhodnější zvolit okruhový podnik, kde je bezpečnost daleko vyšší díky únikovým zónám do záchytného „kačírku“, než je tomu u závodů do vrchu.

A právě závody D4, které vyplňovaly volný prostor v rámci závodů světového šampionátu A1GP, byly pro tento test nováčků velmi dobrou příležitostí.

Po pátečních seznamovacích trénincích na jezdce Kart Arena Racing Teamu čekaly sobotní ostré tréninkové jízdy, které rozhodovaly o postavení obou vozů na startovním roštu samotného nedělního závodu. Protože závody MMČR automobilů na okruzích byly jen doplňkem víkendového hlavního závodu, Světového poháru motorsportu A1GP, byly kvalifikační tréninky D4 do 2000 ccm zařazeny jako první akce na sobotní ráno 8:00 hod.

Po ranní dešťové přeháňce se tak tréninky odstartovaly na mokré trati za chladného a mlhavého počasí. Na kluzké trati se podařilo obou nováčkům Hlouchovi a Špalkovi odjet celý trénink bez nejmenších kolizí. Ke konci tréninku, kdy trať již relativně začala osychat, se začalo zrychlovat a většina jezdců začala zajíždět své nejrychlejší a tedy kvalifikační časy pro postavení na startu. Jezdcům Kart Arena Racing Teamu se podařilo zajet tyto časy: Jaroslav Hlouch 2:47,242 (15. místo) a Jiří Špalek zajel čas 2:53,202 (21. místo).

Výsledky kvalifikačního tréninku: 1. Dan Michl (2:30,433), 2. Alex Jirásek (2:30,677), 3. Jiří Jupa (2:32,782), 4. Karolina Czapka (2:33,335), 5. Tomáš Horáček (2:35,280), 6. Filip Sladečka (2:36,335), 7. Martin Novotný (2:38,109), 8. Vladimír Ostacevski ml. (2:38,193), 9. Martin Skála (2:41,519), 10. Adam Kout (2:41,751), 11. Jiří Bažata (2:42,070), 12. Milan Kašpárek (2:42,164), 13. Milan Valáček (2:44,461), 14. Robert Pláteník (2:45,574), 15. Jaroslav Hlouch (2:47,242), 16. Petr Levíček (2:49,325), 17. Radim Ježek (2:50,196), 18. Tomáš Kašpárek (2:52,121), 19. Vladimír Vitver (2:52,254), 20. Radek Bareš (2:52,413), 21. Jiří Špalek (2:53,202), 22. Jakub Cafourek (2:54,167), 23. Jiří Nykodým (2:55,512).

Nedělní ráno bylo chladné a slunečné, takže se dalo očekávat krásné podzimní počasí. Pravděpodobně po mlhavé a deštivé raní sobotní tréninkové jízdě byl nedělní časový harmonogram přepracován a tak start závodu D4 do 2000 ccm byl posunut až na 8:55 hod. Na start se postavily také oba vozy Peugeot 306 s jezdci Hlouchem a Špalkem.

Po letmém startu se oba jezdci dokázali vyhnout případné kolizi a v průběhu závodu dokonce dokázali vylepšit své startovní postavení. Jaroslav Hlouch nakonec po deseti kolech skončil na 9. místě a druhý jezdec Jiří Špalek obsadil 13. pozici. Nutno podotknout, že před vozy Kart Arena Racing Teamu specifikace Super Production, které startovaly pouze s pětirychlostní převodovou skříní, skončily pouze vozy s výkonnějšími motory, šestistupňovými sekvenčními převodovkami a váhově až o 300 lehčí. Na tyto závodní vozy svými konstrukčními omezeními vozy specifikace SP stačit ani nemohly.

Výsledky závodu MMČR Divize 4 do 2000 ccm: 1. Miroslav Forman (13:47,118), 2. Martin Novotný (+3,069), 3. Dan Michl (5,231), 4. Jiří Jupa (8,409), 5.Karolina Czapka (+11,111), 6. Tomáš Horáček (+18,552), 7. Vladimír Ostacevski ml. (+45,640), 8. Jiří Bažata (+55,378), 9. Jaroslav Hlouch (+1:01,463), 10. Robert Pláteník (1:05,982), 11. Milan Valáček (1:13,076), 12. Václav Novák (1:14,057), 13. Jaroslav Špalek (1:25,140), 14. Simon Kubista (1:34,156), 15. Vladimír Vitver (1 lap), 16. Jiří Nykodým (1 lap), 17. Jakub Cafourek (1 lap), 18. Tomáš Kašpárek (1 lap), 19. Radim Ježek (1 lap). Neklasifikováni: Filip Sládečka, Martin Skála, Alex Jirásek, Radek Bareš, Adam Kout, Milan Kašpárek a Petr Levíček.

Poslední říjnovou sobotu 27. 10. 2007 se na brněnském Masarykově okruhu jede letošní poslední podnik – 6hodinový vytrvalostní závod „Epilog 2007“. V současné době probíhá jednání Kart Arena Racing Teamu o případné účasti. Při vytrvalostním podniku mimo maximální výkon závodních strojů rozhoduje také spolehlivost, vytrvalost a souhra celého týmu.

Tisková zpráva Kart Arena Racing Teamu,
v Brně 22. října 2007, ms


p.s. Další informace a fotografie najdete také na: www.kartarenaracing.cz


 
 
Fotogalerie:   A1GP Brno 2007 - Divize 4, foto BPA Martin Straka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose