www.car.cz
 

Martin Hudec na Vsetíně skončil těsně vedle kadibudky
     25.10.2007 19:53 - Pavel Jelínek


Také letošní Würth Partr Rally Vsetín provázel podobně jako vloni první sníh, který celou soutěž řádně zkomplikoval. Posádka Martin Hudec – Bob Černoch měla prostřední šampionát slušně rozjetý a pokud by vyhrála, mohla se ještě stát majitelem titulu ve své třídě. Nakonec bylo ovšem všechno jinak a endurový závodník Martin Hudec cíl neviděl, jeho vůz navíc museli z lesa tři hodiny tahat dva traktory.
 
„Ze začátku to bylo hodně na sněhu a mokro, jeli jsme tedy opatrně. Na prvních dvou nám hodně dali - asi dvacet vteřin, tak jsme si říkali, že to stáhneme.  Trojku čtyřku jsme stáhli asi na odstup pěti vteřin a čekali jsme, co v sobotu,“ líčí úvod soutěže Martin.
 
Již první RZ se jela na sněhu a tak opatrnější taktika byla jistě rozumná. Tři zbývající páteční erzety se pak jely již za tmy. To již ale mezi soupeři chyběl Michal Křemen, s kterým Martin sváděl pěkné a vyrovnané souboje třeba ve Vyškově. Křemen to ale tentokrát poslal do lesa již na jedničce a navíc vůz značně poničil. Nemluvě o Tomáši Markovi s další hondou.
 
„Bylo to kluzké. Já jsem na tom sněhu jel asi pomaleji, jak pondělní  autobus se školákama... J)) Takže pro diváky to asi nebylo nic moc. Ale jedničku i celou úvodní etapu jsme opatrně dojeli a večer jsme byli v pořádku v cíli. Jinak páteční etapa byla moc pěkná,“ usmíval se Martin Hudec.
 
Nicméně sobota posádce příliš nevyšla. „Šli jsme do toho s tím, že potřebujeme vyhrát , aby jsme šli na titul. Hned na první erzetě jsem nasadil. Věděl jsem, že to tam klouže, říkali mi,že je to kluzké, je tam listí a tak. Ze začátku to ale tak dobře sedělo a všechno nám vycházelo, i tempo. Pak přišla levá tři do pravé tři u přehrady a my jsme šli rovně. Byl tam bordel a šli jsme rovně do lesa,“ vylíčil příčinu nedokončení soutěže Martin. Pro milovníky pikantností pak můžeme dodat, že honda jen těsně minula „kadibudku“ u jedné z chat u přehrady Bystřička a zaparkovala kousek od ní. A naštěstí i minula stromy, takže škody na technice nebyly nijak strašné. Přitom lesem a zázračně mezi stromy ještě vůz ujel několik desítek metrů. Nicméně vůz zůstal v lese a soutěž pro posádku skončila.
 
Vytahovali to tři hodiny dvouma traktorama, bylo to ve stráni. Měli jsme štěstí, že jsme proletěli mezi stromama a zastavili se až dole. Škoda ale, že jsme dobře rozjetou sezónu nedotáhli k titulu. Bylo to zvláštní. Z pěti závodů jsme dva vynechali a přesto jsme měli šanci na titul, ale potřebovali jsme ve Vsetíně vyhrát. Jsme nakonec třetí,“ pokračuje Hudec.
 
Přiští rok se tento do letoška hlavně úspěšný endurový závodník a dvojnásobný účastník motocyklové Šestidenní určitě chce na tratích rallye zase objevit. „Hlavně chci velkou linceci, abych mohl jezdit na mitsubishi. Ale ze šesti požadovaných mám zatím tři  dojetí do cíle, abych dostal velkou licenci. Uvidíme, jak to bude příští rok. Samozřejmě opět budu jezdit i enduro. Chystám novou motorku, která by měla přijít právě příští týden. A budu bojovat o titul, letos to nevyšlo,“  plánuje třebíčský závodník „obojživelník“ Martin Hudec.
 
 
 
Tisková zpráva posádky Martin Hudec – Bob Černoch
 
Pavel Jelínek
mediaservis
732 223456
 
A ještě rozhovor na doplnění tiskové zprávy : Boj o titul skončil v lese
 
Würth Partr Rally Vsetín 2007
Martin Hudec se spolujezdcem Bobem Černochem letos moc soutěží neodjeli. Přesto mohli ve Vsetínské rally bojovat o titul ve třídě N/2. Útok nevyšel a skončili v lese. Přece z toho bylo  třetí místo v MČR. To zaslouží pár otázek a gratulaci.
 
 
Čau kluci. Chtěli jste se podívat, jak teplá je voda v přehradě? Kde se stala chyba?
Martin - z pohledu pilota: Vodu jsme kontrolovat vůbec nechtěli… ;-) byla tam levá tři do pravé tři. Šlápl jsem na brzdy, ale auto „šlo“ rovně, tak jsem je pustil, aby se chytlo, jenže se nechytlo a my vyletěli rovně ven. Byla to moje chyba. Měli jsme štěstí, že to dopadlo aspoň takhle a netrefili jsme strom.
Bob - z pohledu mitfáry: Hlavně jsme rádi, že jsme nedoplachtili až do vody. Osobně jsem neměl čas sledovat co se „venku“ děje, soustředil jsem se aby Martin dostával včas potřebné informace, protože jsme útočili na první místo. Jelo se hodně rychle a v levé trojce to uklouzlo trochu víc, a i když s tím Martin bojoval ze všech sil, tak jsme skončili pod cestou u udírny (viz. foto). Vůz nebyl moc poškozený, ale problém byl v tom, že jsme z toho místa  nemohli dostat. Mechanikům trvalo přes dvě hodiny než auto dostali na cestu.
 
 
V pátek jste začali první rundu třetími časy, druhé průjezdy jste vyhráli, takže čím větší tma, tím lépe?
Martin: To ani ne, ale v první rundě jsem jel hodně opatrně. Linkový autobus v pondělí ráno se školákama tam jede určitě rychleji. Druhá runda už byla rychlejší, to bylo bez problémů, čistá a bezpečná jízda, hodně jsem si spravil chuť, ani jsem to nečekal.
Bob: Začátek byl opravdu špatný, Martin nemusí vodu (poz. redakce Bob má pravdu, nikdy jsem ho neviděl pít vodu) a já nemám rád tmu. Takže po dvou rychlostkách byla situace opravdu špatná. Jenže v druhé rundě Martin za to docela pořádně „zatáhl“, já se také dostal do pohody a byla z toho „jen“ ztráta pěti vteřin na prvního, takže docela dobrý výchozí stav do druhého dne.
 
 
Jak se vám vlastně v pátek jelo?  Líbilo se vám to klouzání?
Martin: Byl jsem dost vystrašený, jeli jsme fakt pomalu.
Bob: Jak jsem již říkal dříve, Martin nemusí vodu a já tmu, takže nám páteční podmínky vůbec nevyhovovali. Máme rádi, sucho, nebo hodně rozbitý asfalt a šotolinu, tam se Martin opravdu cítí móóóc dobře…
 
 
Co jste říkali na to, že po prvním dnu byl Václav Dunovský za vámi o 34s?
Martin: To mě dost překvapilo, ale také to, kolik nám nadělil Honza Jakubec. Čekal jsem tam právě Vaška, ale bylo vidět, že jel hodně opatrně, mokro mu asi moc nesedí a hlavně to asi nechtěl  rozbít. 
Bob: Bylo to pro nás opravdu velké překvapení, od začátku jsme se soustředili na „boj“ s Vaškem (lídrem naší třídy). Jenže ještě větší překvapení nás čekalo po dojetí první rundy, když jsme zjistili, že nám Honza  „dává“ po dvou vložkách půl minuty, což bylo hodně. Avšak naše vítězství ve třetí a čtvrté rychlostní zkoušce, nás znovu vrátilo do boje o titul. Na Honzu jsme ztráceli pět vteřin a před Vaškem jsme měli výše zmiňovaný náskok. 
 
 
Útok na první místo tedy nevyšel. Přesto můžu gratulovat ke třetímu místu což taky není špatné, ne?
Martin: Opravdu by mě na začátku roku nenapadlo, že to bude trojka, a vůbec jsem nečekal boj o mistra. Trojka je super výsledek a mrzí mě, že jsme nemohli bojovat až do konce, titul je titul. Jsme živí a zdraví a to je hlavní. Byla to krásná sezóna, s klukama hodně legrace, dost jsem si to užíval.
Bob: Díky moc za gratulaci, třetí místo je super. Je jen velká škoda, že jsme spolu s Martinem startovali jen třech podnicích, v závěru nám proto chybělo pár bodíků, aby vše bylo klidnější. Rozhodnutí o dokončení „prostředního“ šampionátu totiž padlo až po Vyškově, kde jsme si pojistili průběžné třetí místo. Bohužel ve Vsetíně chybělo trošičku víc štěstíčka, ale hlavně, že jsme zdraví!!!!!
 
 
Máte letos ještě něco v plánu, nebo už plánujete příští sezónu? Nebo  je na to času dost?
Martin: Letos jsem se nedostal na Šestidenní, takže poslední závod bude asi Memoriál Libora Podmola 27.10.2007 v Brankách u Val. Meziříčí, kde se jede klasicky 3 hodiny dvojic. Je tam vždy perfektní atmosféra s vynikající účastí motocyklové špičky. Příští rok zatím přesně nevím, brzy by mi měla přijít nová motorka SUZUKI RM-Z 250 4T, což je pro mě úplně něco nového. Pojedu na ní Enduro v Česku a na Slovensku. Rád bych se svezl i v autě, zase si tak trochu zablbnout. Uvidíme jak to bude časově vycházet.
Bob: Pro mě je v současné době velmi těžké odpovědět na tuto otázku. Martinova priorita je Enduru, ale pokud se rozhodne sednout do auta, tak bych chtěl být určitě u toho. Vím, že je velký talent, bojovník a šoumen, proto by byla velká škoda kdyby z rally odešel, nebo to omezil na minimum závodů. Proto je teď ještě velmi brzo říct s kým a kde co pojedu.
 
 
Děkuji za rozhovor a přeji brzké uzdravení (dle mých informací naštěstí jen psychiky)  a hodně mnohem lépe strávených sobotních odpolední, jak na rally, tak v soukromém životě.
Martin: Díky moc, nashledanou.
Bob: Díky moc za rozhovor, všechny tímto zdravím, jak partnery emk.cz, tak i všechny diváky, kteří nám letos fandili. Naše díky patří také mechanikům a celému teamu. Všem moc dík za podporu v boji o třetí místo v šampionátu. Díky BORCI……..
 
 
Rozhovor připravil: Šedivec  a emk.cz
PS: Martin Hudec bude k vidění také ve vysílání regionální  TV Vysočina - TV Prima, kde bude krátký rozhovor  s ním

 
 
Fotogalerie:   Vsetín 2007, před a po havárii Martina Hudce, foto týmu a emk.cz

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose