www.car.cz
 

Přehled a popis jednotlivých etap Rallye Dakar 2008
     2.1.2008 11:49 - tisková zpráva


Přehled etap Rallye Dakar 2008

Jubilejní 30. ročník Rallye Dakar odstartuje, podobně jako v předešlých dvou letech, v portugalském hlavním městě Lisabonu. Po technických a administrativních přejímkách čekají účastníky rallye dvě evropské etapy (kamiony jedou pouze tu první). Když pořadatelé plánovali trasu, jejich cílem bylo připravit ji tak, aby cesta Afrikou byla nejen různorodá, ale také více závodnická.

Itinerář Rallye Dakar 2008 tak obsahuje delší rychlostní zkoušky, než tomu bylo v roce 2007. Jestliže ročník 2007 přinesl 4300 km v porovnání se sezónou 2006 s 4800 km, pak v roce 2008 čeká závodníky téměř 6000 km měřených úseků v různých terénech. Jedná se tak o nejdelší trasu od roku 2002.

Mapky jednotlivých etap  najdete zde

Portugalsko – Mezi přáteli

Na dobré si člověk hodně rychle a snadno zvykne. Přesně to se stalo pořadatelům a závodníkům dakarské rallye, když loni podruhé startovali z Lisabonu. Město bílých zdí nabídlo všem to nejlepší – kvalitní služby a hlavně neuvěřitelné nadšení místních lidí. Z Lisabonu se tedy startovalo už 2x (2006, 2007) a na území Portugalska se odjely celkem 4 etapy.

Etapa 1

Lisboa - Portimão

Sobota 5.1.2008


Přejezd: 104 km
Speciálka: 120 km
Přejezd: 262 km
Celkem: 486 km



Hned v první etapě čeká na závodníky novinka v rychlostní zkoušce: někteří z nich si určitě vzpomenou, jak rychle tu uvízli v písku. Tentokrát zkomplikuje střídání písečných překážek s pevným povrchem život každému. Závodníci si můžou vyzkoušet své „kličkovací“ schopnosti.


--------------------------------------------------------------------------------
Etapa 2

Portimão - Málaga

Neděle 6.1.2008


Přejezd: 15 km
Speciálka: 60 km
Přejezd: 460 km
Celkem: 535 km



Tato etapa je stejná jako v minulém ročníku. Terén jako stvořený pro milovníky horské turistiky. Tady by se klidně mohl jet závod mistrovství světa horských kol: vítejte na horách! Trasa je klikatá, povrch poměrně dost tvrdý. Závodníci budou muset zpomalovat, trať může být sem-tam vlhká. Jeden špatný pohyb na téhle „WRC“ cestě a všecko může špatně dopadnout. Po dlouhém spojovacím úseku do Malagy si unavená těla odpočinou na nočním přejezdu do Afriky. Kamiony se této rychlostní zkoušky neúčastní.


--------------------------------------------------------------------------------

Maroko – Brána do Afriky

Maroko. Tady se celá dakarská karavana poprvé dotkne africké pevniny a závodníci poprvé okusí zrádný písek a členitý terén. A zkušení vědí, že je třeba si dávat pozor už na startu první ze čtyř marockých etap. Dokážou být totiž pěkně bolavé. Například dvounásobný vítěz Hiroshi Masuoka udělal v roce 2006 tak šílený kotrmelec, až si všichni oddychli, že přežil. A to věděl, co ho čeká: vždyť v letech 1994 – 2004 11x(!) úspěšně dojel do cíle rallye. Před rokem Rus Vladimír Čagin, který se netajil tím, že chce dosáhnout rekordního počtu vítězství, obrátil svůj Kamaz do příkopu - na stejné cestě! Maroko nabízí vskutku bohaté menu – ať už jde o gastronomii nebo terén. Letošní marocká část bude delší a střídat se budou pomalé, písečné úseky s rychlejšími. Závodníci, kteří už Dakar jeli, říkají, že kromě řidičského a navigačního talentu je třeba mít i hodně velký kus štěstí – a trpělivosti. Obojího bylo pořadatelům při přípravě trasy a jejím testování dopřáno: když se jim zlomila vodní pumpa, museli auto vléct, aby v nejbližší (30 km vzdálené) garáži zjistili, že bude trvat celý den, než ji opraví. Krátce na to se jim zlomila přední náprava, když do cíle dne měli téměř 200 km. Ještě, že nejeli na čas… Stejně, jako v posledním ročníku, se v Maroku pojede dvěma trasami: jedna bude vyhrazena pro auta a kamióny, druhá pro motorky. Motorkářská část bude užší a techničtější – a tedy rovněž bezpečnější: nebude možné tolik předjíždět. Účastníci pouštní rallye navštívili Maroko celkem 12x (1993-6, 1998-99, 2001-2, 2004-7) a odjelo se tu 40 etap.

Etapa 3

Nador - Er Rachidia

Pondělí 7.1.2008


Přejezd: 182 km
Speciálka: 372 km
Přejezd: 163 km
Celkem: 717 km



Neprofesionální přístup v téhle etapě prostě fungovat nebude! Závodníci se ocitnou přímo v „epicentru“. V Maroku je klasicky čeká různorodý terén: už v první africké etapě bude několik off-roadových úseků. Po 160 společných kilometrech pojedou kvůli bezpečnosti motorkáři jinou trasou než auta a kamióny.


--------------------------------------------------------------------------------
Etapa 4

Er Rachidia - Ouarzazate

Úterý 8.1.2008


Přejezd: 29 km
Speciálka: 356 km
Přejezd: 199 km
Celkem: 584 km



Opět oddělená etapa – a novinka v roce 2008. Po úzkých cestách v kopcích můžou motorkáři ukázat, co v nich je – výhodu budou mít trialoví specialisté. V bivaku v Zagoře to bude jejich první noc bez asistence. Auta a kamióny pojedou trasou, kterou se běžně na Dakaru nejezdí, a do bivaku v Ouarzazatu dorazí se všemi asistenčními týmy.


--------------------------------------------------------------------------------
Etapa 5

Ouarzazate - Guelmim

Středa 9.1.2008


Přejezd: 188 km
Speciálka: 498 km
Přejezd: 148 km
Celkem: 834 km



Pátá etapa je výzva! První část je dost tvrdá, pak bude potřeba být hodně opatrný: následuje totiž dlouhá pasáž dunami, kde i ti nejrychlejší můžou jet skoro tři čtvrtě hodiny. A konec měřeného úseku otestuje ostražitost všech: kdo tady bude mít pocit, že je to těžké, bude ho mít už pořád. Několikahodinové rozdíly v umístění tu nejsou výjimkou…


--------------------------------------------------------------------------------
Etapa 6

Guelmim - Smara

Čtvrtek 10.1.2008


Přejezd: 66 km
Speciálka: 454 km
Přejezd: 105 km
Celkem: 625 km



Zapnout kamery, vytáhnout foťáky! Závodníci pojedou po mořském pobřeží – naposledy se v Africe takhle jelo před 10 lety! Super představení na 25 kilometrech pláže. Každý si tu najde to své, „nejbarevnější“ etapa celé rallye. WRC specialisté budou vrnět blahem na extra upravených úsecích, píseční surfaři si užijí off-roadovou jízdu malými dunami.


--------------------------------------------------------------------------------

Mauretánie – Poušť, kam se podíváš

Cesta Mauretánií je pro „dakaráky“ vždycky zkouška ohněm – a to už od roku 1983. V písku se totiž může stát naprosto cokoliv. Krajina se mění každou chvílí a závodníci můžou „v pohodě“ zapomenout na navigaci – v té době už jsou doslova upečení a jsou rádi, že můžou dýchat. Rozdíly mezi jednotlivými posádkami se tady měří na hodiny a na cestě z Ataru do Nouakchottu, přes Nemu a Ayoun-El-Atrous, mají někdy i „jedničky“ pěkné bolení hlavy. Například v roce 2004 favorit kategorie motorek Cyril Després zabloudil blízko Tidjikji. Tady se asi hodinu „toulal“ a pak pochopil, že na sen o vítězství si ještě bude muset počkat. Když pořadatelé připravovali trasu 30. ročníku, její mauretánskou část si fakt užili – horko, dlouhé úseky písečných dun, moskyti. Ti, kdo už Dakar jeli, vědí, že nejvíc se nadřou řidičovy ruce a navigátorova pozornost. Což si pořadatelé vyzkoušeli na vlastní kůži – v etapách Mauretánií se ztratíte, jakoby nic. A přesto, že máte nejlepší satelitní mapy a přístroje, zakufrujete v ten nejnevhodnější moment. Dakarský „cirkus“ projel Mauretánií 19x (1983, 1985-8, 1990-1, 1993-9, 2001-2, 2004-7) a to na 87 etapách.

Etapa 7

Smara - Atâr

Pátek 11.1.2008


Přejezd: 198 km
Speciálka: 619 km
Přejezd: 12 km
Celkem: 829 km



Všichni udělají dobře, když si na tuhle etapu našetří hodně sil – hned po vstupu do Mauretánie je čeká nejdelší rychlostní zkouška z celé rallye. Brzký ranní start s dlouhým přejezdem k začátku měřeného úseku je jen drobnůstka. Uprostřed speciálky, a pak i na jejím konci, v srdci písečných dun – tohle bude boj pro každého. Asistenční vozy nesmí přenocovat v bivaku v Ataru, takže by všichni měli jet – eufemisticky řečeno – opatrně.


--------------------------------------------------------------------------------
Etapa 8

Atâr - Nouakchott

Sobota 12.1.2008


Přejezd: 44 km
Speciálka: 450 km
Přejezd: 37 km
Celkem: 531 km



Trocha kamení k svačince a pak hlavní chod – písek! K hlavní části rychlostní zkoušky vede záludná cesta. Zazářit můžou všechna navigátorská esa. Ostatní riskují, že se ztratí, když zaváhají. Taková je „cena dne“.


--------------------------------------------------------------------------------
Etapa 9

Nouakchott - Nouhadibou

Pondělí 14.1.2008


Přejezd: 37 km
Speciálka: 525 km
Přejezd: 86 km
Celkem: 648 km



Zpátky do sedla! A pojede se klasickým mauretánským terénem: z 80 % písek. Bez lopat a vyprošťovacích plechů (i když někdy nejsou plechové J) ani ránu. Záležet bude na tom, jak si závodníci poradí v rychlostní zkoušce – ta totiž může být rozhodující, co se týče umístění v rallye. A ještě informace - naposledy jel Dakar Nouhadibouem v roce 1994.


--------------------------------------------------------------------------------
Etapa 10

Nouhadibou - Atâr

Úterý 15.1.2008


Přejezd: 111 km
Speciálka: 552 km
Přejezd: 22 km
Celkem: 685 km



Už podruhé v Ataru. Závodníci budou ještě jednou testovat své schopnosti kličkování velbloudí trávou. I ti nejlepší pískoví specialisté budou muset být hodně trpěliví. Odměna bude sladká – příjezd do konce etapy je pastvou pro oči. A nebo taky pastí pro neopatrné…


--------------------------------------------------------------------------------
Etapa 11

Atâr - Tidjikja

Středa 16.1.2008


Přejezd: 35 km
Speciálka: 524 km
Přejezd: 133 km
Celkem: 692 km



Na cestě do Tidjikji bude denní příděl písku menší než obvykle. A motorkáři si navíc užijí vzácnou chvilku pohodlí – na konci měřeného úseku budou mít bivak sami pro sebe. Ostatní vozy pojedou do Tidjikji. Na dvou kolech, nebo na čtyřech, všichni se musí snažit poškodit své vozy co nejmíň – v cíli totiž nebudou asistenční týmy.


--------------------------------------------------------------------------------
Etapa 12

Tidjikja - Kiffa

Čtvrtek 17.1.2008


Přejezd: 131 km
Speciálka: 398 km
Přejezd: 2 km
Celkem: 531 km



Dakar je pouštní rallye. Z toho vyplývá, že závodníci písek milují J. Ale vždy ocení, když je trasa trochu členitá. Na poměrně nové cestě do Kiffy můžou předvést svůj talent. Některé technické úseky je totiž přinutí zpomalit.


--------------------------------------------------------------------------------
Etapa 13

Kiffa - Kiffa

Pátek 18.1.2008


Přejezd: 25 km
Speciálka: 484 km
Přejezd: 6 km
Celkem: 515 km



Kiffská etapa má tvar smyčky. Chytit se do ní může každý – ty na špičce nevyjímaje. Kromě toho, že závodníky čekají poslední duny letošní rallye, a výstup přes známou Négu, tady bude také hodně dlouhých off-road úseků – místní terén neznají ani dakarští matadoři. Minimální chyba může způsobit maximální škody.


--------------------------------------------------------------------------------
Etapa 14

Kiffa - Saint-Louis

Sobota 19.1.2008


Přejezd: 326 km
Speciálka: 301 km
Přejezd: 130 km
Celkem: 757 km



Na konci dne budou mít závodníci „v rukách“ (ale vlastně v celém těle) téměř 800 km. Na osmé, a poslední, mauretánské „erzetě“ pojedou zase v písku, který budou střídat různě členité úseky. Jen nejstarší účastníci Rallye Dakar poznají, že už jsou v cíli v Saint-Louis – naposledy tudy totiž rallye projela v roce 1997.


--------------------------------------------------------------------------------

Senegal – Konečně v cíli

Senegal a Dakar. Hlavní město je symbolem rallye. I proto je nejtěžší automobilová soutěž světa po Dakaru pojmenována. Příjezd do cíle je vždycky velká sláva, kterou si užívají všichni dakarští – závodníci i místní. A ačkoli je Dakar ideální „konečnou“ tři týdny trvajícího nezapomenutelného dobrodružství, dostat se až sem není tak jednoduché, jak by se mohlo po tolika odjetých kilometrech zdát. Všichni si určitě pamatujete, jak motorkář Marc Coma, už vlastně jasný vítěz posledního ročníku, havaroval na prvních senegalských kilometrech. Nepřekonatelných 27 „konečných“ v Senegalu (1979-91, 1993-02, 2004-7) při celkovém součtu 80 etap.

Etapa 15

Saint-Louis - Dakar

Neděle 20.1.2008


Přejezd: 239 km
Speciálka: 23 km
Přejezd: 42 km
Celkem: 304 km



Cokoli se stalo od chvíle, kdy byla rallye odstartována – ať už dobrého nebo zlého, jedno je jisté: tady končí. Na dlouhém přejezdu do Dakaru si závodníci a všichni ostatní vychutnávají senegalské „uvítací výbory“. Veškeré emoce se teď soustředí na poslední závod kolem Růžového jezera a na předávání cen.


--------------------------------------------------------------------------------

Přehled etap - Rallye Dakar 2008:

Datum Start Cíl Přejezd Speciálka Přejezd Celkem
5.1.2008 Lisboa Portimão 104 km 120 km 262 km 486 km
6.1.2008 Portimão Málaga 15 km 60 km 460 km 535 km
7.1.2008 Nador Er Rachidia 182 km 372 km 163 km 717 km
8.1.2008 Er Rachidia Ouarzazate 29 km 356 km 199 km 584 km
9.1.2008 Ouarzazate Guelmim 188 km 498 km 148 km 834 km
10.1.2008 Guelmim Smara 66 km 454 km 105 km 625 km
11.1.2008 Smara Atâr 198 km 619 km 12 km 829 km
12.1.2008 Atâr Nouakchott 44 km 450 km 37 km 531 km
13.1.2008 Volný den
14.1.2008 Nouakchott Nouhadibou 37 km 525 km 86 km 648 km
15.1.2008 Nouhadibou Atâr 111 km 552 km 22 km 685 km
16.1.2008 Atâr Tidjikja 35 km 524 km 133 km 692 km
17.1.2008 Tidjikja Kiffa 131 km 398 km 2 km 531 km
18.1.2008 Kiffa Kiffa 25 km 484 km 6 km 515 km
19.1.2008 Kiffa Saint-Louis 326 km 301 km 130 km 757 km
20.1.2008 Saint-Louis Dakar 239 km 23 km 42 km 304 km
Celkem 1 730 km 5 736 km 1 807 km 9 273 km 



Prozatimní startovní listina kategorie kamionů

Přinášíme Vám prozatimní startovní listinu kategorie kamionů přihlášených na 30. ročník Rallye Dakar. O tom, kolik kamionů se nakonec skutečně postaví na start, se dozvíme až po skončení administrativních a především technických přejímek. Loprais Tatra Team má číslo 602 a do první etapy tak startuje jako třetí kamion.

Číslo Posádka Značka
600 STACEY (NLD), GOTLIB (BEL), DER KINDEREN (NLD) MAN
601 CHAGIN (RUS), SAVOSTIN (RUS), NIKOLAEV (RUS) KAMAZ
602 LOPRAIS (CZE), LÁLA (CZE), HOLÁŇ (CZE) TATRA
603 VAN GINKEL (NLD), TIJSTERMAN (NLD), DE ROOY (NLD) GINAF
604 DE AZEVEDO (BRA), MARTINEC (CZE), JUSTO (BRA) TATRA
605 KABIROV (RUS), BELYAEV (RUS), MOKEEV (RUS) KAMAZ
606 DE ROOY (NLD), COLSOUL (BEL), SLAATS (NLD) GINAF
607 JACQUOT (FRA), ALCARAZ (FRA), VAN GISTEL (NLD) MAN
608 MARDEEV (RUS), MIZYUKAEV (RUS), KARGINOV (RUS) KAMAZ
609 VAN VLIET (NLD), KOETSIER (NLD), VAN VEENENDAAL (NLD) GINAF
610 DE ROOY (NLD), COLEBUNDERS (BEL), RODEWALD (POL) GINAF
611 BEKX (NLD), VAN DE VEN (NLD), MAESSEN (BEL) DAF
612 SUGAWARA (JPN), HAMURA (JPN) HINO
613 TOMEČEK (CZE), MORÁVEK (CZE), SMOLKA (CZE) TATRA
614 VISMARA (ITA), CAMBIAGHI (ITA), DONO (ITA) IVECO
615 SUGAWARA (JPN), SUZUKI (JPN) HINO
616 MACÍK (CZE), KALINA (CZE), VALTR (CZE) LIAZ
617 VILA ROCA (ESP), TORRELLARDONA (ESP), MARTINEZ (ESP) MERCEDES
618 ECHTER (DEU), RUF (DEU), VANDOOREN (DEU) MAN
619 JUVANTENY (ESP), CRIADO (ESP), GONZALES CARPI (ESP) MAN
620 DUISTERS (BEL), GEUSENS (BEL), HUISMAN (NLD) GINAF
621 KIES (NLD), VAN HERPEN (NLD), LAGERWEIJ (NLD) GINAF
622 OLIVERAS (ESP), CAPSADA (ESP), CAMPA LORENZO (ESP) MERCEDES
623 DARAZSI (HUN), TOTH (HUN), KIS (HUN) MAN
624 JACINTO (PRT), VELHINHO (PRT), COCHINHO (PRT) MAN
625 ADUA (FRA), BRIANI (ITA), VILARDELL (ESP) MERCEDES
626 SZOBI (HUN), EDER (HUN), JOBBAGY (HUN) MAN
627 BEZEMER (BEL), CNUDDE (BEL), RAES (BEL) MAN
628 SALVATORE (FRA), BOUTHET (FRA), LOUIN (FRA) MERCEDES
629 GINESTA (FRA), PANAS (ESP), GONCALVES (ESP) MERCEDES
630 DE LEEUW (BEL), BURGELMAN (BEL), VANDEKERKHOVE (BEL) MAN
631 VERHOEVEN (NLD), WILLEMSEN (BEL), KEMPS (NLD) MAN
632 BELLINA (ITA), ARICI (ITA), MINELLI (ITA) DAF
633 TRUCCO (ITA), PATTONO (ITA), PATTONO (ITA) IVECO
634 CAPOFERRI (ITA), VANDIERENDONCK (BEL), SPINELLI (ITA) MAN
635 SZALLER (HUN), POCSIK (HUN) MAN
636 VINK (NLD), VAN WINKOOP (NLD), HOL (NLD) GINAF
637 REIF (AUT), PILCHLBAUER (AUT), HOLZL (AUT) MAN
638 ELFRINK (NLD), ROBBE (NLD) MERCEDES
639 PIANA (FRA), TROESCH (FRA), BOYCHENKO (UKR) MERCEDES
640 GOVAERE (BEL), ESPEEL (BEL), GHERARDYN (BEL) MAN
641 BARAN (POL), PODKALICKA (POL), GRIGORJEW (POL) MAN
642 HOEBEKE (BEL), VANESSE (BEL), CUCURACHI (ITA) RENAULT
643 CHEN (CHL), JYHENG (CHN), LAI (CHN) MERCEDES
644 VERZELETTI (ITA), VERZELETTI (ITA), CALUBINI (ESP) IVECO
645 OLIVIER (FRA), DEBEUGNY (FRA), MARTIN (FRA) RENAULT
646 LACOURT (FRA), BOSONNET (FRA), BONNAIRE (FRA) MERCEDES
647 VERBIST (BEL), DAMEN (BEL), LIBOIS (BEL)
648 BAUERLE (DEU), BAUMANN (DEU), KRESTA (DEU) MAN
649 LAMBERT (FRA), PASCUTTI (FRA), DUBOIS (FRA) RENAULT
650 MAUNEAU (FRA), DUCHOSSOY (FRA), BEAUJARD (FRA) MAN
651 GEVISS (USA), REAMS (USA), FINNEY (USA) MAN
652 ANDRIEU (FRA), GONZALES (FRA), TRAINS (FRA) RENAULT
653 COUDEREAU (FRA), MICQUIAUX (FRA), CHARRUE (FRA) MAN
654 KUHN (DEU), GEISER (DEU), WEIGERT (DEU) MAN
655 PUJOL (ESP), MATONS (ESP), LAUKAMP (DEU)
656 ESSERS (BEL), DE PAUW (BEL), BAETEN (BEL) MAN
657 VIGNE (FRA), KEDZIERSKI (FRA), MAZELLIER (FRA) MERCEDES
658 KARL (DNK), GOLDBERG (DEU)
659 MOLINA (FRA), CRESPO (FRA), FLASSEUR (FRA) RENAULT
660 GIMBRE (FRA), GARNIER (FRA), BERGER (FRA)
661 KRAEMER (DEU), GROESSL (DEU), VETISKA (AUT) MAN
662 SAUMET (FRA), RODRIGUEZ (ESP), CHANCONIE (FRA) SCANIA
663 DUPUY-GARDEL (FRA), MONCERE (FRA), JULIEN (FRA) MERCEDES
664 BOUCOU (FRA), DE CAMPOS (PRT), BELIVIER (FRA) RENAULT
665 BLOM (NLD), PELTENBURG (NLD), KRAGT (NLD) GINAF
666 WALKER (GBR), FEARNE (GBR), HAWKINS (GBR) MAN
667 DARROUX (FRA), LEROUX (FRA), LAPLACE (FRA) RENAULT
668 PELANCONI (ITA), INNOCENTI (ITA) MERCEDES
669 KOVACS (HUN), SIPOS (HUN), TOTH (HUN) SCANIA
670 BEHRINGER (DEU), KUPPER (NLD), SCHADL (DEU) MAN
671 LENZ (DEU), ZAUMSEIL (DEU), SPACIL (CZE) MERCEDES
672 SPÁČIL (CZE), ŽÁK (CZE), NĚMEC (CZE) LIAZ
673 KELLNER (DEU), KETTLER (DEU), SANZ (ESP) MAN
674 RODRIGUEZ (ESP), MUNELL (ESP), ESCARPA (ESP) MAN
675 MUSI (ITA), MORO (ITA), DE MEGNI (ITA) MAN
676 MARTIN LOPEZ (ESP), MARTIN MARTIN (ESP), MARTINEZ PERAN (ESP) MAN
677 VAN DELM (BEL), VAN PRAAG (BEL), RUTTEN (BEL) MAN
678 BUFI VIURE (ESP), GUTIERREZ (ARG), GARCIA (ESP) MERCEDES
679 CALZI (ITA), FIORI (ITA), CANTO VANO (ESP) IVECO
680 DE BAAR (NLD), HAPPEL (NLD), DE GRAAFF (NLD) GINAF
681 RIVIERE (FRA), DELAUNAY (FRA), ESCARIO (FRA) MERCEDES
682 BENBEKHTI (FRA), PADOVANI (FRA), BAUDOUIN (FRA) GINAF
683 RANDÝSEK (CZE), ZÁBRANSKÝ (CZE), MIKULENČÁK (CZE) MAN
685 VAN DE HATERD (NLD), NOORMAN (NLD), VAN DER BERG (NLD) MAN
686 BLAKENBURG (NLD), WISSELS (NLD), VAN PELT (NLD) MERCEDES
687 MOREL (FRA), LEMARIEY (FRA), DARTHENAY (FRA) MAN
688 VERHEYDEN (BEL), BLANKESTIJN (NLD), DAANDELS (NLD) DAF
689 MOSKOVSKIKH (UKR), KNIGA (BLR), KOMISSAROV (RUS) MAN
690 PATURAUD (FRA), FOURNIER (FRA), FILLAUDEAU (FRA)
691 BIGAS SALVANS (ESP), RAMIS (ESP), COMALLONGA (ESP) MERCEDES
692 NAVARRO DOMINGUEZ (ESP), MARIN NAVARRO (ESP), HERRERO (ESP) RENAULT
694 ASURMENDI (ESP), DE MIGUEL (ESP), ESTEBAN (ESP) MAN
695 VAN EERD (NLD), MAESSEN (BEL), TIMMERMANS (NLD) DAF
696 YBLED (FRA), SUGIER (FRA), OLENISAC (FIN) MERCEDES
698 ROMEI (ITA), GIUNTOLI (ITA) MERCEDES
699 BORRERO GOMEZ (ESP), JIMENO (ESP), CAMARA ORDONEZ (ESP) MERCEDES
700 LENER (HUN), FASKO (SVK), CALMON (FRA) MERCEDES
701 CAMPOY LOPEZ (ESP), PEREZ FRAILE (ESP), BARBERO REYES (ESP) MERCEDES

 www.dakar.comhttp://loprais.cz - Loprais Tatra Team


 
 
Fotogalerie:   Loprais team - odjezd na Dakar 2008, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose