www.car.cz
 

LMS: Stáj Charouz Racing bude startovat s motory Aston Martin a novou Lolou Coupe
     10.1.2008 21:36 - tisková zpráva


Stáj Charouz Racing System bude v letošních 24 hodinách Le Mans a v šampionátu Le Mans Series závodit s motory Aston Martin. Charouz Racing System a společností Prodrive vedený tým Aston Martin Racing využívají nových předpisů pro vozy LMP na rok 2008, které umožňují použití motoru GT1 v šasi prototypu. Tým bude v roce 2008 nasazovat nový uzavřený vůz Lola LMP1, který byl upraven společností Aston Martin Racing.

Vůz bude osazen šestilitrovým dvanáctiválcovým motorem Aston Martin, jenž v roce 2007 přivezl vůz DBR9 k vítězství ve třídě GT1 24h Le Mans. Aston Martin Racing bude spolupracovat s Lolou na zabudování motoru a převodového ústrojí do nového šasi, inženýři Aston Martin Racing pak budou na závodech spolupracovat s týmem.

Aston Martin Racing uzavřel na rok 2008 smlouvu s Tomášem Engem, Stefanem Mückem a Janem Charouze jako se svými oficiálními továrními jezdci. Všichni tři byli nasazeni do týmu Charouz Racing System a budou závodit ve 24h Le Mans a Le Mans Series s vozem Lola/Aston Martin obutým továrními pneumatikami Michelin.

Více informací najdete na:
www.prodrive.com, www.astonmartinracing.com, http://racing.charouz.cz
Další informace i na:
www.bpa.cz, www.racing.charouz.cz, www.tomas-enge.com, www.jan-charouz.cz, www.stefan-muecke.jgsm.de

George Howard-Chappell, šéf týmu Aston Martin Racing: „Náš dvanáctiválec už prokázal, že má potřebný výkon a výdrž pro vítězství v Le Mans. Nyní se těšíme na výzvu v podobě jeho přebudování pro umístění do nového, lehčího šasi a zjištění, jak konkurenceschopní budeme ve třídě prototypů. Pro mě osobně i pro celý tým Aston Martin Racing to bude skvělá nová zkušenost.“

Antonín Charouz, šéf týmu Charouz Racing System: „Naše spolupráce s Prodrive je dlouhodobá a úspěšná. Jsme velmi rádi, že pro nadcházející sezónu jsme našli možnost ještě těsnější spolupráce. Motory GT1 sice vycházejí z těch, které se používají v produkčních vozech, Aston Martin Racing přesto dokázal, jak konkurenceschopné mohou být i mezi motory ve vytrvalostních závodech.

Věřím, že kombinace velkých závodních zkušeností Prodrive, zvláště v Le Mans, a původ motoru Aston Martin V12, by měly vést k velmi konkurenceschopnému stroji v roce 2008. Pro mě tato smlouva má minimálně stejný význam jako podpis smlouvy Tomáše Engeho do týmu Prost F1 nebo Romana Kresty do stáje Ford v MS rally.“

Tomáš Enge: „Je vzrušující znovu závodit pro Aston Martin Racing, stejně jako být součásti nového projektu, v němž dále společně působí Prodrive a Charouz Racing System. Náš vůz bude zcela nový, takže nás čeká spousta práce, ale už teď se na ni těším.

Je to pro mě opravdová výzva, řídit silný prototyp LMP1 jsem si vždy přál. Navíc nás čeká boj s naftovými motory, které byly dosud velmi silné. Těším se na to, stejně jako na jakoukoli další práci pro Aston Martin Racing.“


Internet:
www.tomas-enge.com

Jan Charouz: „Je to pro mě opravdu skvělá příležitost. Být jezdcem takové značky, jakou je Aston Martin Racing, je pro mne obrovská pocta. Charouz Racing Systém už loni při své premiérové sezoně v LMS prokázal svou rychlost, a ačkoli i letos půjde o nový vůz, jsem si jist, že zapojení Aston Martin Racing a Prodrive stáj ještě více posílí.

Loňská sezona LMS mě doslova uchvátila, už se nemůžu dočkat té letošní. Také jsem moc šťastný, že budu závodit s tak rychlými piloty, jako jsou Tomáš Enge a Stefan Mücke. Jsem zkrátka přesvědčený, že můžeme bojovat na špici.“

Internet: www.jan-charouz.cz

Stefan Mücke: „Jsem velmi šťastný, že budu součástí tak výjimečného projektu! Myslím, že jde o velmi dobré spojení jezdců, vozu a motoru a jsem si jistý, že budeme schopni dosáhnout úspěchů. Stejně jako Jan Charouz i já jsem v Le Mans Series loni teprve debutoval a také mne tento šampionát velmi zaujal.“
Internet: www.stefan-muecke.jgsm.de

Le Mans Series 2008
Testování – Le Castellet, 2. až 3. března
1000 km Barcelona, 4. až 6. dubna
1000 km Monza, 25. až 27. dubna
1000 km Spa, 9. až 11. května
1000 km Nürburging, 15. až 17. srpna
1000 km Silverstone, 12. až 14. září
Jeden závod bude  ještě oznámen
Internet: www.lemans-series.com

24h Le Mans, 12. až 14. června
Internet:
www.lemans.org

Historie LMS
Šampionát Le Mans Series vstoupí letos do své páté sezony. Přes své „mládí“ má stále větší prestiž. Hlavní důvody jsou prosté. Vytrvalostní závody silných a krásných sportovních vozů různých kategorií prožívají nebývalý rozmach. Stačí se podívat do loňské startovní listiny – čítala kolem 50 přihlášených posádek, 26 sportovních prototypů, 25 vozů Grand Turismo. Letos bude konkurence ještě tvrdší, i pro návrat týmu Audi Sport.
Internet: www.lemans-series.com

Historie 24h Le Mans
Závod na trati La Sarthe je považován za jeden z nejtěžších a nejslavnějších na světě. Společně s 500 mil Indianapolisu a Velkou cenou Monaka F1. První maratón se jel už v roce 1923, letos se uskuteční 75. ročník. Vznikl jako zkouška spolehlivosti a vytrvalosti, po trati kroužila většinou jen sériová auta. Postupně se ze čtyřiadvacetihodinovky stal prestižní boj nejlepších závodníků a automobilů světa. Každý rok se vždy v červnu k okruhu sejde kolem čtvrt milionu diváků, přímý televizní přenos je už dlouhá léta samozřejmostí.

Vedle mnoha NEJ má závod i jeden smutný rekord. Při havárii Pierra Levegha v roce 1955 zahynul jezdec a 85 diváků, vážná zranění k tomu utrpěla další stovka fanoušků. Největší tragédie v historii otřásla celým světem, Švýcarsko reagovalo zákazem okruhových závodů na svém území. Stáj Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd byla loni prvním českým účastníkem ve vrcholné kategorii LMP1. Při své premiéře patřilo týmu 8. místo absolutně a 5. ve třídě.

Dalšími největšími úspěchy Čechů v Le Mans jsou výkony Tomáše Engeho a dvojice František Sutnar-Otto Krattner. Enge v roce 2003 vyhrál třídu GTS a celkově byl desátý (ve Ferrari 550 Maranello měl za kolegy Nizozemce Petera Koxe a Brita Jamie Daviese). Drží rekordní počet pěti pole position třídy LM GT1 (dříve GTS). Sutnar s Krattnerem ve voze Aero Minor vyhráli v prvním poválečném závodě v roce 1949 svou třídu do 750 ccm a podle indexu skončili celkově druzí.

Nejúspěšnějším jezdce historie je Dán Tom Kristensen, jenž maratón vyhrál sedmkrát. Značkám vévodí Porsche s 16 triumfy.

Internet: www.lemans.org

Přílohy:
BPA sport marketing a.s.
Tomáš Enge - CV
Jan Charouz - CV
Stefan Mücke - CV

 

BPA


 
 
Fotogalerie:   Lednové testy Engeho s týmem Samax v Daytoně, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose