www.car.cz
 

Celosvětový konsolidovaný prodej vozů Citroën za rok 2007
     18.1.2008 11:33 - tisková zpráva


 

Dobré obchodní výsledky značky Citroën

V roce 2007 nárůst prodejů o 4 %

 

 

·               Nárůst prodejů

-          Celkový prodej vozů za značku* 2007: + 4 %

-          Evropa „18 zemí“: + 2,6 %

-          Evropa střední a východní: + 14,5 %

-          Mercosur: + 46,3 %

·         Vývoj jednotlivých tržních podílů trhů VP + VU

-          Evropa západní

o        18 zemí 6,4 % à 6,6 %

o        Francie 13,6 % à 13,8 %

o        Itálie 5,1 % à 5,3 %

-          Evropa střední a východní 

o        Slovensko 5,8 % à 7 %

o        Česká republika 4,9 % à 5 %

-          Latinská Amerika

o        Brazílie 1,9 % à 2,1 %

o        Argentina 3,5 % à 4 %

·         Úspěšnost produktů uvedených na trh v roce 2007 

-          Za skupinu vozů C4 Picasso byly cíle překročeny: Citroën je evropskou jedničkou v segmentu velkoprostorových vozů

-          Model C-Crosser: počet objednávek přesáhl prognózy

-          Úspěch modelů C4 Sedan na trhu Mercosur

·         Vedoucí pozice v Evropě - vozidla šetrná k životnímu prostředí

-         1 vůz značky Citroën ze 4 prodaných vyprodukuje emise CO2 120 g/km nebo méně

-         1 vůz značky Citroën ze 2 prodaných vyprodukuje emise CO2 140 g/km nebo méně

 

  

 

Celosvětový konsolidovaný prodej** vozů Citroën -  1 461 000 kusů za rok 2007 (hotová vozidla + samostatné díly) představuje nárůst o 3,9 % oproti roku 2006, což je nejvíce za uplynulé 4 roky. Za takto dobré výsledky značka vděčí své trvalé aktivitě v Evropě, zejména ve Francii a Itálii, a výrazné dynamice v zemích Mercosur. Vysvětlit je lze rovněž atraktivitou ucelené modelové řady, která se v tomto roce slavila úspěchy rodinou vozů C4 Picasso, SUV modelem C-Crosser a vozů C4 Pallas a Sedan v Brazílii a Argentině.

 

* smontovaná vozidla

** smontovaná vozidla + sady samostatných dílů

 

1.      Západní Evropa: Nárůst objemu prodeje Citroënu i jeho podílu na trhu

Na opět konkurenčním a stálém trhu (+0,7 %) činil celkový počet přihlášených vozidel Citroën 1 107 000 kusů, což znamená navýšení o 2,6 %. Podíl značky na trhu dosahuje 6,6 % oproti 6,4 % v roce 2006.

Citroën je jedničkou v segmentu velkoprostorových vozů: jeden z pěti prodaných vozů z tohoto segmentu v Evropě je model Citroën. Modely C1, C3 a Berlingo i nadále dosahují dobrých prodejních výsledků.

 

Francie: Citroën dosahuje nejvýraznějšího nárůstu objemů prodeje na trhu osobních vozů.

Na trhu osobních/ užitkových vozidel (nárůst o 3,5 %) vzrostly prodeje vozů značky Citroën o 5 %. Podíl značky na trhu dosáhl 13,8 % oproti 13,6 % v roce 2006.

Na samotném trhu osobních vozidel Citroën dosáhl nejvýraznějšího nárůstu objemu s téměř 20 000 prodanými vozy (+7,5 %). Tržní podíl se zvýšil o 0,5% a dosahuje tak 13,4 %. Tyto dobré výsledky dosažené navíc jak v prodeji jednotlivcům, tak i právnickým osobám, se opírají především o úspěch rodiny vozů C4 Picasso, z níž se v roce 2007 prodalo přibližně 73 000 vozů.

Podíl na trhu užitkových vozidel činí 15,6 % za rok 2007 ve srovnání se 17 % v roce 2006. S nárůstem objednávek za poslední čtvrtletí dosáhla značky v prosinci tržního podílu 16,5 %.

 

Španělsko: Citroën je již 2. rokem po sobě jedničkou na trhu osobních i užitkových vozidel.

V kontextu mírného poklesu trhu osobních vozidel i užitkových vozidel (-1 %) si Citroën uchovává první místo se zhruba 203 000 prodaných vozidel a podílem na trhu 10,7 %.

Značka si uchovává 1. místo na trhu osobních vozů se zhruba 155 000 prodanými kusy zejména díky společnému úspěchu vozů C4 Picasso a Xsara Picasso, které vedou trh velkoprostorových vozů s penetrací 28 %.

Navzdory poklesu objemů si Citroën udržel vedoucí pozici v segmentu užitkových vozidel se 47 000 prodanými vozy a penetrací 17,1 %.


Itálie: Citroën se stává jedničkou mezi francouzskými značkami na trhu osobních vozů.

Na trhu osobních vozů a užitkových vozů (nárůst o 5,7%) oživeným daňovými pobídkami zaměřenými na vozy šetrné k životnímu prostředí se počet přihlášených vozů značky Citroën zvýšil o 9,8 % na 143 000 kusů. Podíl značky na trhu dosáhl 5,3 % oproti 5,1 % v roce 2006.

Citroën se stal první francouzskou značkou na trhu osobních vozů s více než 131 000 prodanými vozy (+7,1 %) a s penetrací 5,3 %. Prodeje modelů C1 a C3 vzrostly o zhruba 25 %. Díky úspěchu rodiny vozů C4 Picasso a Xsara Picasso zaujímá Citroën první místo v segmentu velkoprostorových vozů.

Byť  je trh VU v poklesu o 1,2%, nárůst prodejů vozů Citroën je vynikající díky modelům Jumpy a Jumper (+ 57 %).

 

Velká Británie: Citroën dosahuje nárůstu v kategorii užitkových vozů

Na trhu osobních vozů a užitkových vozů s nárůstem o 2,8 % stouply prodeje značky Citroën o 2,9 % a penetrace značky zůstává stabilně na hodnotě 4,5 %.

S přibližně 20 000 přihlášenými vozidly dosáhla třída C4 Picasso již v prvním roce uvedení na trh skutečného úspěchu.

Na trhu lehkých užitkových vozů s nárůstem 4,2 % stoupl podíl přihlášených vozidel značky Citroën o 5,2 %, takže dosáhl podílu na trhu 7,4 %. Prodeje modelu Jumpy stouply o 25 % a Berlingo dosáhlo nejlepších výsledků od svého uvedení na trh s více než 15 000 prodanými vozy.

 

Německo: tržní podíl značky Citroën na trhu užitkových vozů poprvé přesáhla 5 %.

V kontextu globálního poklesu trhu osobních vozů a  užitkových vozů (- 7,9 %) činí podíl Citroënu na trhu 2,5 %.

Na trhu osobních vozů, kde došlo k výraznému poklesu (-9,1 %) díky změnám DPH na počátku roku 2007, Citroën udržel tržní podíl i ve výši 2,3 %. Co se týče prodejů vozů jednotlivcům, vzrostl podíl na 3,8 % oproti 3,3 % v roce 2006. Prodeje modelu C1 vzrostly o 8 %, prodeje modelu Xsara Picasso a rodiny vozů C4 Picasso stouply o 34 %.

Na rozdíl od toho trh VU rostl o 12,6 %. Prodeje značky Citroën vzrostly o 37,3 % především díky úspěchu modelů Jumpy (+67 %) a Jumper (+49 %). Značka dosáhla tržního podílu 5,13 %, což je doposud nejvyšší úroveň.

 

Ostatní země západní Evropy: nárůst ve Skandinávii, Portugalsku a Nizozemí

Nizozemí: nárůst prodejů o 10,9 % ( celkový trh + 6,8 %); tržní podíl Citroënu 4,7 %.

Portugalsko: nárůst prodejů o 7,2 % ( celkový trh + 3,7%); tržní podíl Citroënu 8,3 %.

Dánsko: nárůst prodejů o 9,6 % ( celkový trh – 1,3 %); tržní podíl Citroënu 8 % oproti 7,2% v 2006.

Švédsko: nárůst prodejů o 20,8 % ( celkový trh + 8,7%); tržní podíl Citroënu 4,1 % oproti 3,70 v 2006.

Norsko: nárůst prodejů o 19,2 % ( celkový trh + 14,9%); tržní podíl Citroënu 3,1 %.

 

 Střední a východní Evropa: nárůst na Slovensku a v České republice

V zemích střední a východní Evropy, kde trh osobních vozů a užitkových vozů vzrostl o 10,2 %, vzrostly prodeje Citroënu o 10,9 %. Tržní podíl značky dosáhl v roce 2007 5,4 %.

Slovensko: Vynikající nárůst prodejů o 28% (celkový trh 6,2%) na trhu osobních vozů a užitkových vozů. Tržní podíl dosáhl 7 % oproti 5,8 % v roce 2006.

Česká republika: Citroën prodal 9 786 vozů (+14,3 %) na trhu osobních vozidel a užitkových vozidel, který rostl celkově o 12,2%.  Značka tak dosáhla hodnoty tržního podílu 5 %.
Hlavními příčinami úspěchu jsou prodeje osobních i užitkových verzí modelu Berlingo a rodiny vozů C4 Picasso a modelů Jumpy a Jumper.

 

 

2.      Výrazný nárůst v zemích Mercosur

 

Argentina: Citroën poprvé dosáhl 4% podílu na trhu

Argentina se s 532 000 přihlášenými vozy (nárůst o 26 %) stala třetím největším latinskoamerickým trhem. V tomto kontextu vzrostly prodeje Citroënu o 46,4 % a tržní podíl činil   4 % oproti 3,5 % v roce 2006.

Tak dobrých výsledků bylo dosaženo především díky prodeji osobních i užitkových verzí modelu Berlingo, který vzrostl oproti roku 2006 o 58 %, a díky úspěchu modelu C4 Sedan, který v posledních dvou měsících roku zaujal vedoucí pozici ve svém segmentu (od července 2007 4 000 prodaných vozů).

 

Brazílie: nárůst prodeje osobních vozidel značky Citroën o 40 %

Na velmi dynamickém trhu osobních vozů a užitkových vozů  (nárůst o 27,6 %) Citroën dosáhl prodeje zhruba 50 000 vozidel, což představuje nárůst o 43,2 % a tržní podíl  2,1 %.

C3 Flex Fuel a Xsara Picasso dosáhly velmi dobrých výsledků – první uvedený model představuje 57 % prodaných osobních vozů značky, druhý model se drží na prvním místě ve svém segmentu.

C4 Pallas (C4 Sedan) od svého uvedení na trh v září dosáhl prodeje v počtu 6 700 vozů.

 

 

3.      Přelomový rok v Číně

Na trhu, kde se prodalo 5 300 000 vozů (nárůst o 25 %), počet přihlášených vozidel značky Citroën nevzrostl (-1,6 %). Je to důsledek toho, že rok 2007 znamenal pro značku v Číně zlom jednak v produkci, v níž pokles tradiční řady (na platformě ZX) nestačily vyrovnat ani dobré výsledky nových modelů, zejména nové verze Xsara Picasso a
C-Triomphe (zdvojnásobení prodeje), a zároveň v obchodní a distribuční politice, které v průběhu roku prodělaly rozsáhlé změny.

 


 

4.      Citroën: Široká, ucelená a atraktí  modelová řada než kdykoliv předtím

 

Úspěch posledních novinek

§         Rodina vozů, do níž spadá C4 Picasso (5místná verze), Grand C4 Picasso (7 míst) a Xsara Picasso, dosáhla vynikajícího úspěchu! Citroën prodal v roce 2007 314 000 těchto velkoprostorových vozů a dosáhl v tomto segmentu tržního podílu přibližně 20 %. Významně tak překročil stanovený cíl.

§         C-Crosser uvedený na trh ve Francii v červenci, slaví úspěch s více než 10 000 objednávkami a setkává se s velmi příznivými ohlasy uživatelů.

§         V zemích Mercosur C4 Sedan a C4 Pallas dosáhly skutečného úspěchu. V Argentině zaujímá C4 Sedan pět měsíců po uvedení na trh vedoucí místo ve svém segmentu. Byl zvolen automobilem roku 2007.

 

Dosažené výsledky již prodávaných modelů

§         C1 se se 100 000 prodanými vozy umístil v čele pelotonu úsporných a ekologických vozidel.

§         C3 se již 4. rok od svého uvedení vede velmi dobře s 267 000 prodanými vozy, což jsou prodeje jako v roce 2006.

§         C6 si upevňuje pozici v segmentu H s nárůstem prodeje o 6 % oproti roku 2006 a podílem na evropském trhu 2,5 %.

§         Berlingo se s prodanými 185 000 vozy drží na úrovni roku 2006. Osobní verze si drží vedoucí pozici v segmentu „ludospace“.

§         Jumpy a Jumper dosáhly nárůstu prodeje o 14 % a 31 %. Jumpy byl v Evropě zvolen užitkovým vozem roku.

 

 

 

5.      Výsledky Citroënu v oblasti vozů šetrnými k životnímu  prostředí

 

Citroën má co nabídnout!

Každé druhé prodané vozidlo značky Citroën v Evropě vyprodukuje emise CO2 maximálně 140 g/km.

Každé čtvrté pak vytváří emise CO2 do 120 g/km.

 

V roce 2007 Citroën upevnil svoji vedoucí pozici i angažovanost v oblasti „ochrany životního prostředí“ – snižování emisí CO2

- AIRDREAM®: Označení vozů symbolizující „šetrnost vůči životnímu prostředí“ umožňuje v nabídce identifikovat vozidla, které splňují určitá kritéria jak v emisích CO2, tak ve výrobním provedení i materiálovém zpracování.

- C4 Bioflex: Tento model uvedený na trh ve Francii a Švédsku v září 2007 je důkazem snahy značky přijít s výkonnou a spolehlivou nabídkou v oblasti biopaliv.

- C-Cactus: Koncepční vůz ilustrující minimalistický koncept automobilu podle Citroënu. C-Cactus je ekologický sedan atraktivního a hravého stylu vybavený hybridní pohonnou jednotkou HDi za cenu C4 v základní úrovni výbavy.

 

 

6.      Významné události roku 2007 

 

C42: nová mezinárodní výkladní skříň Citroënu

Salón C42 otevřený na konci září na Champs Elysées v Paříži přivítal za tři měsíce na 600 000 návštěvníků. Trvalá modernizace, která byla zvolena prvním tématem expozice, byla od prosince vystřídána tématem dobrodružství a sportu.

 

Sportovní zápolení: úspěch S. Loeba a D. Eleny s C4 WRC

Sébastien Loeb a Daniel Elena získali 4. po sobě jdoucí titul mistrů světa rallye na voze C4 WRC (v roce 2007 8 vítězství). Citroën získal druhé místo v poháru konstruktérů.
Sébastien Loeb a Daniel Elena byli redakcí časopisu L’EQUIPE zvoleni „francouzskými šampiony roku 2007“.

 

 

 

7.      Perspektivy roku 2008: snaha o akceleraci

Rok 2008 bude plně těžit z potenciálu vozidel uvedených úspěšně na trh v roce 2007:
C4 Picasso, C-Crosser, v Argentině C4 Sedan a v Brazílii C4 Pallas.

 

> Ofenzíva v segmentu M2: nový C5, reprezentativní limuzína i dynamické kombi

Tento elegantní vůz s výraznou osobitostí, jehož konstrukce je zaměřena na moderní technologie a inovace, byl poprvé médiím představen v říjnu 2007. Vyznačuje se ušlechtilým a reprezentativním stylem stejně jako luxusem a  kvalitou, velkorysým vnitřním prostorem a zlepšenými kvantitativními ukazateli. Profiluje se jako skutečný dravec určený k oslovování jak privátní, tak firemní klientely a majitelů velkých automobilových flotil. V Evropě bude uveden na trh v první polovině roku 2008.

 

> Ofenzíva v segmentu užitkových vozů: NEMO, nové BERLINGO a BERLINGO FIRST

Celosvětově přibližně každý 5. prodaný vůz značky Citroën náleží do segmentu lehkých užitkových vozů. Značka se podílí na prodeji užitkových vozů v evropské sedmadvacítce přibližně jednou desetinou. Aktivity v oblasti užitkových vozů tudíž pro Citroën představují významnou položku.

V roce 2008 dosáhla nabídka užitkových vozů značky Citroën nebývalého rozšíření a kompletnosti. Po nových verzích modelů JUMPER a JUMPY v letech 2006 a 2007 byly v tomto roce uvedeny na trh dva zcela nové užitkové vozy.

§         NEMO, nový malý, úsporný a robustní užitkový vůz; snese užitečné zatížení až 610 kg a představuje první stupeň řady užitkových vozidel značky Citroën. Ve Francii bude uveden na trh v únoru, v širším měřítku bude v Evropě nabídnut v průběhu prvního pololetí.

§         Nové BERLINGO spojuje dynamický a moderní styl s pozoruhodnou praktičností i výjimečnou úrovní pohodlí a bezpečnosti. Užitečné zatížení nabízí až 850 kg. Nové BERLINGO bude nabízeno od druhého čtvrtletí 2008 společně se stávajícím modelem, který bude označován jako BERLINGO FIRST (v základní verzi).


> Ofenzíva v segmentu „ludospace“ – multifunkčních vozů: BERLINGO a NEMO

Berlingo vytvořilo segment prostorných multifunkčních vozů, v němž je v Evropě od roku 2003 neporaženou jedničkou.

§         Nové BERLINGO navazuje na rodinný a nadmíru praktický charakter svého předchůdce a umocňuje svoji osobnost svým dynamickým a zároveň funkčním stylem. Nabízí komfort srovnatelný s úrovní limuzíny, praktičnost inspirovanou segmentem velkoprostorových vozů a příkladné jízdní vlastnosti. Nové BERLINGO bude uvedeno na trh ve druhém čtvrtletí 2008 zároveň s užitkovou verzí.

§         Osobní NEMO disponuje kvalitami užitkové verze, pokud jde o modernost, kompaktnost a kapacitu. Doplňuje v nabídce nové Berlingo a představuje ekonomický a kvalitní vstup do této řady. Na trh bude na určitých trzích uveden na jaře 2008.

 

Výsledky značky Citroën v České republice za rok 2007

 

 

Po úspěšném tažení značky Citroën na českém trhu v roce 2006 byl i rok 2007 ve znamení významného nárůstu prodejů vozů této značky, a to o celých 14,3%. Prodeje dosáhly počtu 9 786 vozů oproti 8 560ks v roce 2006. Citroën tak dosáhl na 5. příčku na českém trhu  s tržním podílem 5,17%.

 

Velmi dobré výsledky jsou dány zejména úspěchy modelových řad vozů C4 (+ 25,35%), C1 (+ 24,24%) a Berlingo VP (+12,2%). Novinka roku 2007 - C4 Picasso – slaví též úspěch v segmentu velkoprostorových vozů, kdy společně s Grand C4 Picasso a Xsarou Picasso jsou na špici ve svém segmentu. Prodeje modelů C4 Picasso a Grand C4 Picassa dosáhly  v loňském roce počtu 650ks.

 

Zdroj informací : SDA

 

Simona Klavrzová

Public relations

Citroën Česká republika, s.r.o.


 
 
Fotogalerie:   A1GP a naši na Novém Zélandu v Taupu 2008, foto A1

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose