www.car.cz
 

Nemo : příkladná funkčnost a praktičnost
     16.2.2008 13:22 - tisková zpráva


Vnější rozměry uzpůsobené speciálně městskému prostředí

Se svými vnějšími rozměry - délkou 3,86 m, šířkou 1,72 m a výškou 1,72 m nebo 1,78 m se střešními lyžinami dodávanými jako příslušenství - se Nemo snadno a bez potíží „vejde všude“, k čemuž navíc přispívá jeho poloměr otáčení 5,3m.


Velkorysé vnitřní rozměry

Ruku v ruce s vnějšími rozměry adaptovanými na městské prostředí jde velkorysý využitelný vnitřní prostor. S délkou prostoru pro náklad na podlaze 1,52 m, šířkou mezi podběhy kol 1,05 m a maximální výškou 1,18 m skýtá nákladový prostor modelu Nemo objem, který dosahuje za předními sedadly 2,5 m3. Užitečné zatížení dosahuje u všech verzí 610 kg.
Nakládací práh, který je symbolem snadné manipulace s těžkými předměty, se při prázdném vozidle nachází ve výšce 53 cm nad zemí.


Extenso: Sklopné a výsuvné sedadlo spolujezdce

Sedadlo spolujezdce modelu Nemo může disponovat dvěma funkcemi, které mu umožňují poskytovat ještě velkorysejší užitné vlastnosti. Sedadlo označované názvem EXTENSO může sloužit jako úložný prostor (opěradlo se sklopí do vodorovné polohy na sedák) a úplně se zasune do podlahy, čímž zvýší délku nákladového prostoru o téměř 1 m. Využitelná délka se tak blíží hodnotě 2,50 m a užitečný objem se zvyšuje o 0,3 m3 na celkovou hodnotu téměř 2,8 m3.


Variabilní přepážka mezi kabinou a nákladovým prostorem – bude možné v České republice!

Přepážka mezi kabinou a nákladovým prostorem je polohovatelná. Umožňuje kompletní ochranu kabiny po celé její délce a v případě přepravy zvlášť dlouhých nákladů sklopení části za sedadlem spolujezdce směrem k řidiči, který má tak zajištěnu optimální ochranu. Výhody jsou dvě: bez jakékoliv demontáže je snadno zvětšen prostor pro náklad, co se týče délky, tak i objemu, a řidič je chráněn před ohrožením přepravovanými břemeny.
Základní variantou u modelu Nemo je potom pevná plechová přepážka s okénkem.

Zadní asymetrické křídlové dveře

Lehká dodávková vozidla jsou využívána v provozu s častými zastávkami, který vyžaduje snadný a pohodlný přístup do nákladového prostoru. Pro usnadnění tohoto přístupu a manévrování je model Nemo sériově vybaven zadními asymetrickými křídlovými dveřmi. Užší křídlo je umístěno z pravé strany. Tak je v omezených prostorech usnadněn přístup k zadní části vozu. Tyto dveře lze velmi jednoduchým ovládáním otevřít v úhlu 180°.
V zemích, kde to předpisy dovolují, lze jezdit s otevřeným pravým křídlem zadních dveří, což umožňuje přepravu velmi dlouhých nákladů. Státní poznávací značka a třetí brzdové světlo umístěné na levém křídle dveří jsou stále viditelné.


Vysoké a široké boční posuvné dveře

Nemo může být za příplatek vybaven jedněmi nebo dvěma bočními posuvnými dveřmi, které umožňují nakládání rozměrných předmětů. Užitečná výška dveří je 1041 mm, šířka ve spodní části 410, v horní části 644 mm.


Výbava « Paket práce »

Za účelem dalšího posílení své adaptace na městské a příměstské prostředí, ale také proto, že není omezen pouze na tento typ využití, nabízí Nemo výbavu pod označením « Paket Práce ». Tu tvoří zvýšené odpružení, 15 palcová kola, ochranný kryt pod motorem a zesílená boční ochrana (rozšířené boční lišty, ochrana spodku karosérie, ochranná lišta předního nárazníku, kryty kol). Tak získává Nemo schopnost zvládat i nebezpečnější terény jak v městě, tak i mimo něho.



Nemo: důraz na výkon i pohodlí osádky


Protože pracovní výkony personálu se odvíjí i od optimálního pohodlí při používání služebního vozidla, má Nemo jakožto každodenní společník profesionálů za úkol zajistit osádce komfort, pohodlí a bezpečí.


Vlastnosti hodné osobního vozidla

Četné užitečné detaily modelu Nemo skýtají vlastnosti moderního osobního vozidla. Patří k nim mimo jiné:

• Promyšlená ergonomie vyznačující se ovládacími prvky, jež přirozeně padnou do ruky. Řadicí páka je ve vyvýšené poloze blízko volantu a jednotlivé ovládací prvky řízení nebo jeho podpory jsou umístěny s ohledem na ergonomickou optimalizaci;
• Četné odkládací prostory nezbytné pro užitkové vozidlo. V předním prostoru vozu se nachází až 12 prostorů pro uspokojení nejrůznějších požadavků profesionálů;
• Četné ovládací prvky místa řidiče jak na volantu, tak na sedadle, které umožňují pohodlné řízení osobám jakékoliv postavy,
• Nabídka kvalitního audio vybavení se 4 reproduktory, jejichž 2 vysokotónové reproduktory jsou umístěny ve výztuhách dveří;
• Možnost využít telefonování za pomoci systému Bluetooth®.



Bezpečnost vozu Nemo

Kromě sériově dodávaného airbagu řidiče může být model Nemo nadstandardně vybaven čelním airbagem spolujezdce a bočními airbagy pro obě osoby na předních sedadlech. Pokud je vozidlo vybaveno airbagem spolujezdce, může být tento airbag při přepravě malého dítěte na předním sedadle nebo v případě přepravy dlouhého nákladu deaktivován.

Bezpečnostní pásy s omezovači a pyrotechnickými předpínači spolupracují s airbagy. Pokud nejsou zapnuté, je na to řidič upozorněn výstražnou signalizací.

Jedním z úkolů uživatelů tohoto segmentu vozidel je zajistit bezpečnost přepravovaných nákladů. Proto stejně jako u předchozích modelů vyšších segmentů může být nákladový prostor odemknut prostřednictvím dálkového ovládání zvenčí a poté zevnitř ovladačem umístěným na palubní desce.

Naopak zamykání je automatické a dochází k němu ihned po uvedení vozidla do pohybu. Na nedovřené dveře upozorňuje signalizace na palubním displeji.

Konstrukce modelu Nemo byla řešena podle nejmodernějších norem ochrany osádky. Do předního nárazníku je například integrován plechový nosník HLE, který je montován i do absorbérů a v případě čelního nárazu výrazně omezuje vmáčknutí.



Spolehlivé držení stopy

Jízdní vlastnosti a přilnavost k vozovce byly propracovány s cílem zajistit bezpečnost jízdy s jakýmkoliv zatížením za současného udržení úrovně komfortu požadovaného cílovým zákaznickým segmentem. Zavěšení je řešeno vpředu nápravou McPherson a vzadu vinutými pružinami. Čtrnáctipalcová kola (lze dodat kola patnáctipalcová s pneumatikami rozměru 185/65, která jsou součástí výbavy „Paket Práce“ nebo jsou nadstandardně nabízena na některých trzích) jsou obuta pneumatikami Michelin (175/70). Brzdovou soustavu standardně vybavenou systémem ABS tvoří vpředu ventilované kotoučové brzdy (257x22 mm) a vzadu brzdy bubnové (203x38 mm).


Užitečné a specifické podpůrné prvky řízení

Pro usnadnění využívání v městském, ale i v mimoměstském provozu je Nemo sériově vybaven posilovačem řízení u všech verzí uváděných na trh a četnými podpůrnými funkcemi.
K nabízené výbavě patří zadní parkovací asistent, jehož funkce je zajištěna pomocí 4 snímačů integrovaných v zadním nárazníku, a signalizace překročení rychlosti programovatelná prostřednictvím palubního počítače, který opticky i zvukově signalizuje překročení naprogramované rychlosti.
V průběhu roku 2008 bude do výbavy zařazen i omezovač rychlosti.



Nemo: úspora jak při koupi, tak i během provozu


Moderní a výkonné agregáty

Ekonomické a k životnímu prostředí šetrné motory

Verze s dieselovým motorem HDi o objemu válců 1398 cm3 dosahuje výkonu 50 kW CEE (68 k CEE nebo 70 k DIN) při 4 000 ot/min. Maximální kroutící moment je 160 Nm při 1 750 ot/min. S tímto motorem, který je již dostatečně prověřen u předchozích modelů značky Citroën, se Nemo spokojí s kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km a emisemi CO2 do 119 g/km. Stejně jako všechny ostatní motory HDi značky Citroën je i tento agregát schopen provozu na biopalivo B30 (bionafta 30 %).

Verze s benzinovým motorem o objemu válců 1360 cm3, který je již využíván u četných dalších modelů značky, dosahuje výkonu 54 kW CEE (73,5 k CEE nebo 75 k DIN) při 5 200 ot/min. Maximální kroutící moment dosahuje 118 Nm při velmi rozumných 2 600 ot/min, což zaručuje velmi příznivou rezervu výkonu již při nízkých otáčkách.
Průměrná kombinovaná spotřeba dosahuje 6,9 l/100 km s emisemi CO2 164 g/km.

Tyto dvě verze jsou dodávány s pětistupňovými mechanickými převodovkami, jejichž převody byly uzpůsobeny charakteristikám jednotlivých motorů.

Manuální pilotovaná pětistupňová převodovka u verze HDi

V průběhu roku 2008 začne být k verzi s motorem HDi 70 k dodávána manuální pilotovaná pětistupňová převodovka. Stejně jako u všech ostatních modelů značky Citroën dodávaných s tímto typem převodovky (od městského vozítka C1 až po velkoprostorový Grand C4 Picasso), poskytne i Nemo svým pasažérům komfort a plynulost jízdy typické pro tento typ převodového ústrojí.
Tato převodovka nebude k dispozici na českém trhu!



Úspornost na všech frontách

Zájemci o lehká užitková vozidla a zejména pak správci firemních vozových flotil přikládají velký význam celkovým nákladům na provoz svých vozidel. Těmto očekáváním vychází model Nemo vstříc v mnoha směrech:
• Prodejní cena by měla být nižší než tradiční lehká dodávková vozidla nabízená na jednotlivých trzích (záleží na trhu);
• Koncepce vozu zajišťuje spolehlivost a dlouhou životnost;
• Náklady na údržbu jsou omezeny díky periodickým intervalům údržby stanoveným na 30 000 km nebo 2 roky;
• Náklady na opravy jsou rovněž zredukovány díky použití řady spolehlivých a ověřených součástí, ale také díky dimenzování životnosti spotřebních součástí v souladu s plánem údržby,
• Se svou nízkou spotřebou se Nemo stává ve své třídě novým standardem.



Nemo: lehké užitkové vozidlo uzpůsobené trhu


Profesionální klientela

Klientelu segmentu tradičních lehkých užitkových vozidel tvoří z 90 % muži. Z 80 % jsou tyto vozy pořizovány k profesnímu použití. 30% uživatelů tyto vozy používá i k soukromým účelům. Firmy, které tento typ vozidel využívají, mají obvykle maximálně 10 zaměstnanců.

Model Nemo je určen především pro následující obory: maloobchod, služby, zasilatelství, řemesla, místní organizace, dokončovací stavební práce, atd. Klientela z těchto segmentů je charakteristická nejen potřebou praktické využitelnosti a adaptability vozidla, ale i zájmem o ekonomickou optimalizaci.

Lehká užitková vozidla nacházejí své využití na hlavních evropských trzích především v městském provozu (nejméně 30 %) a v běžné silniční síti (asi 25 %) na kratší vzdálenosti. Využívání v dálniční přepravě a v provozu mimo zpevněné komunikace je pouze okrajové.
Průměrně ročně ujedou kolem 30 000 km.

    
Mezinárodní trh

Ke konci třetího čtvrtletí 2007 dosáhl podíl značky Citroën na trhu lehkých užitkových vozů v evropské sedmadvacítce 9,6 % a 17,3 % bylo dosaženo na trhu užitkových vozů společně s modelem Berlingo.

V rámci téhož trhu 12 % prodaných vozů za prvních 9 měsíců roku 2007 byla vozidla užitková. Značka Citroën tento svůj podíl zvýšila na 18,4 %.

Lehká užitková vozidla se dělí podle užitečného objemu a zatížení.
Značka Citroën má zastoupení v 5 kategoriích, na něž je rozdělen trh lehkých užitkových automobilů. Berlingo náleží do segmentu F1 (lehké užitkové automobily s užitečným zatížením do 800 kg a užitečným objemem do 4 m3), Jumpy do segmentu K1 (do 1 200 kg a 7 m3) a Jumper patří k segmentům K2 až K4 (do 3 000 kg a 22 m3).

Nemo stejně jako Berlingo patří do první kategorie neboli segmentu F1.
Trh lehkých užitkových vozidel činil v roce 2006 v evropské sedmadvacítce 438 000 prodaných vozů a za první tři čtvrtletí roku 2007 329 000 prodaných vozů.
Užitkový model Berlingo představoval ve svém segmentu na evropském trhu 16,8 % se 73 500 prodanými vozy za rok 2006 a za první tři čtvrtletí roku 2007 zaujímal 17,3 % s 57 000 prodanými vozy.

Hlavními evropskými trhy lehkých užitkových vozů jsou (sestupně): Francie, Velká Británie, Itálie, Německo a Španělsko.



Nemo: model vyráběný v závodě certifikovaném podle ISO 14001

Nemo je produktem trojstranné spolupráce skupin Fiat Group, PSA Peugeot Citroën a Tofas. Investice do vývoje a realizace tohoto programu dosáhly 380 milionů euro, z toho 190 milionů na výzkum a vývoj.

Výroba modelu Nemo je svěřena závodu náležejícímu našemu partnerovi, turecké společnosti Bursa.

Montážní závod je certifikován podle ISO 14001. Celková kapacita určená k výrobě nových vozů pro partnery zúčastněné v této kooperaci je 158 000 vozů ročně. Výroba za celý rok v současnosti dosahuje jen u modelu Nemo 52 000 vozů.

Celková kapacita závodu Bursa dosahuje až 300 000 vozů ročně.

Nemo je od prosince 2007 prodáván v Itálii a Turecku, na většině ostatních trhů včetně České republiky pak bude k dispozici v prvním čtvrtletí 2008. Modely s pravostranným řízením budou na příslušných trzích k dispozici v průběhu druhého čtvrtletí.


Pro více informací:
Simona Klavrzová
PR manager

 
 
Fotogalerie:   Martin Prokop úspěšný na Švédské rallye 2008, foto týmu P.Frýba

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose