www.car.cz
 

Peugeot 308 SW
     21.2.2008 19:25 - tisková zpráva


Pouze několik měsíců poté, co se v nižší střední třídě objevil nový hatchback 308, uvádí Peugeot novou verzi karoserie 308 SW. Koncepční vůz Peugeot 308 SW, odhalený na podzim na autosalonu ve Frankfurtu, „omlazuje“ nabídku karosářských variant SW a break 307. Výjimečné produktové kvality těchto vozů, jejich atraktivita a inovativnost oslovily za 6 let existence na trhu již téměř 900 000 zákazníků.
 
Model 307 SW stál na počátku nového, jedinečného a originálního konceptu, který si díky svým přednostem nalezl mnoho obdivovatelů. Nabídl jim jízdní potěšení, komfort, praktičnost a velký zavazadlový prostor. Zákazníci, kteří nepreferují verze hatchback, přenáší přirozeně svůj zájem na jednoprostorové vozy v segmentu M1. Nevyhledávají pouze velký vnitřní prostor a pohodlí, ale rovněž zábavu, možnost aktivního využití volného času a oceňují také estetické hledisko a automobilové potěšení.
 
Podobně jako hatchback 308, také silueta SW vychází z hlavních zadávacích podmínek programu « T7 »: zvýšená architektura, zaručující maximální pohodlí, světlost a výhled z vozu, výrazný styl, jízdní vlastnosti, prvotřídní bezpečnost, kvalita vnímaná z pohledu zákazníka i kvalita každodenního života na palubě vozu.

Peugeot 308 SW přebírá přednosti, na kterých spočíval úspěch jeho předchůdce, a dále je vylepšuje. Například větší prosklená panoramatická střecha (1,68 m2, tedy o 27% více), důmyslnější modularita nebo velmi praktické otevíratelné zadní okno.
To vše jsou dodatečné přednosti, které odpovídají stále náročnějším požadavkům zákazníků této kategorie vozů a splňují jejich potřeby v nejrozmanitějších životních situacích. 
S těmito novými charakteristikami model 308 SW dále zvyšuje jízdní potěšení a dává mu další podoby a rozměr.
 
Při pohledu z exteriéru dokázal Peugeot 308 SW harmonicky spojit expresivní a dynamickou přední část převzatou od verze 308 hatchback s originálním konceptem zadní části.
 
Palubní deska, identická s verzí hatchback, stylově navazuje na ostatní části interiéru vozu a tvoří s nimi jednotný celek. Její výrazný sklon a předsazení, oblé, elegantní křivky a reprezentativní styl umocňují dojem prostornosti a celkového pohodlí.
 
Prvek, jímž se 308 SW na první pohled odlišuje od ostatních vozů, je impozantní panoramatická prosklená střecha, která přesahuje až za druhou řadu sedadel, a poskytuje otevřený výhled i cestujícím ve třetí řadě. Celková prosklená plocha automobilu tak dosahuje velikosti 5,58 m2.
Další rozhodující charakteristikou, která ovlivňuje příjemnou atmosféru na palubě vozu, je akustika. Její vysoká kvalita byla oceněna již u verze hatchback. Výborné odhlučnění interiéru kabiny značnou měrou přispívá k celkovému komfortu cestujících a umožňuje jim nerušeně vzájemně konverzovat.
 
Zvláštní pozornost byla věnována variabilitě vnitřního prostoru, díky které je možné snadno a rychle vůz přizpůsobit různým situacím, se kterými se můžeme v životě i na silnici setkat.   
Všechna sedadla ve druhé řadě jsou samostatná, stejných rozměrů a lze je snadno vyjmout, což umožňuje vytvářet množství různých kombinací uspořádání interiéru kabiny.
I v sedmimístné konfiguraci (dvě přídavná sedadla ve třetí řadě) lze sklopit všechna sedadla a vytvoří se rovná ložná plocha, která umožňuje snadnou manipulaci s převáženými předměty.
 
 
Praktické a pohodlné nakládání vždy a všude
 
Zavazadlový prostor vozu je přístupný širokými zadními dveřmi nebo zadním panoramatickým otevíratelným oknem a jednoduchost manipulace zvyšuje i prakticky řešený skládací kryt zavazadlového prostoru.
Mimořádně nízký práh zavazadlového prostoru umožňuje snadné nakládání a vykládání objemných předmětů. Objem prostoru pod kryt a s nesklopenými sedadly ve druhé řadě je až 674 litrů (měřeno metodou objemu tekutin) nebo 573 dm3 (měřeno metodou VDA) a při vyjmutých sedadlech pod střechu vozu až 2149 litrů (měřeno metodou objemu tekutin) nebo 1736 dm3 (měřeno metodou VDA).
Jeden ze světelných zdrojů v zavazadlovém prostoru vozu může být v případě potřeby přeměněn v přenosnou lampičku. Jedná se o další z praktických detailů, které svědčí o péči, s jakou se návrháři věnovali celkové koncepci vozu.
Dodejme ještě, že se sklopeným opěradlem předního sedadla spolujezdce lze v Peugeotu 308 SW převážet předměty délky až 3,10 m.
 
 
Jízdní potěšení na úrovni nejlepších hatchbacků
 
Pokud jde o jízdní vlastnosti byly podvozkové části hatchbacku 308 přizpůsobeny specifickým požadavkům verze SW. Elektrohydraulický posilovač, přední náprava typu pseudo Mc Pherson a zadní náprava s příčkou se zkrutným stabilizátorem poskytují řidiči maximální přesnost řízení. Účinnost a lepší jízdní vlastnosti celku dále ovlivňují také široký rozchod kol, pneumatiky různých rozměrů (až 18“) a v porovnání s modelem 307 SW snížené těžiště karoserie vozu. Peugeot 308 SW, který se může pochlubit také vynikající tuhostí struktury a tím nejlepším možným kompromisem mezi jízdními vlastnostmi a komfortem, tak dosahuje jízdních kvalit na úrovni těch nejlepších hatchbacků. 
 
Stejně tak i v oblasti pohonných jednotek nabízí model 308 SW širokou řadu výkonných, ekonomických, moderních a k životnímu prostředí ohleduplných motorizací. Abychom vyhověli požadavkům co největšího počtu zákazníků, je k dispozici 11 různých typů pohonných jednotek : 6 benzinových motorů od 70 do 128 kW (95 až 175 k) a 3 dieselové HDI motory, z nichž dva jsou sériově vybaveny filtrem pevných částic FAP. Motory mohou být spojeny s 5 automatickými nebo manuálními převodovkami, mezi nimi i zcela novou manuální šestistupňovou převodovkou.
 
Řada benzinových motorů se skládá z nabídky VTi a THP verzí, vyvinutých ve spolupráci skupin PSA Peugeot Citroën a BMW Group :
 
- 1.4 VTi 70 kW (95k), 136 Nm, 5stupňová manuální převodovka (1)
 
- 1.6 VTi 88 kW (120 k), 160 Nm, 5stupňová manuální převodovka
- 1.6 VTi 88 kW (120 k), 160 Nm, 4stupňová automatická převodovka (1)
 
- 2.0 BioFlex 107 kW (146 k), 208 Nm, 5stupňová manuální převodovka   (1) (2)
 
- 1.6 THP 110 kW (150 k), 240 Nm, 6stupňová manuální převodovka
- 1.6 THP 103 kW (140 k), 240 Nm, 4stupňová automatická převodovka
 
- 1.6 THP 128 kW (175 k), 240 - 260 Nm, 6stupňová manuální převodovka (1)
 
Všechny dieselové motory 308 SW využívají technologie přímého vstřikování paliva HDI :
 
- 1.6 HDI 66 kW (90 k), 215 Nm, 5stupňová manuální převodovka (1)
- 1.6 HDI FAP 80 kW (110 k), 240 - 260 Nm, 6stupňová manuální
   převodovka
- 2.0 HDI FAP 100 kW (136 k), 320 - 340 Nm, 6stupňová manuální
   převodovka
- 2.0 HDI FAP 100 kW (136 k), 320 - 340 Nm, 6stupňová automatická
  převodovka
 
(1) K dispozici od léta 2008
(2) Hodnoty s E85, homologace právě probíhá
 
 
Díky technologiím poslední generace, použitým u benzinových a dieselových motorů, propracované aerodynamice a novým pneumatikám Michelin Energy Saver, které byly poprvé uvedeny u verze hatchback, vykazuje model 308 SW ještě lepší ekologické charakteristiky než jeho předchůdce. Oproti 307 SW bylo dosaženo 10 % snížení spotřeby paliva.
 
 
Celková bezpečnost na maximální možné úrovni
 
Navíc k jízdní stabilitě a vysoké úrovni aktivní bezpečnosti je Peugeot 308 SW vybaven takovými funkcemi jako je například systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu AFIL nebo bi-xenonové světlomety se směrovým nastavením. 
Z pohledu pasivní bezpečnosti byla struktura vozu projektována tak, aby co do tuhosti a programované deformace dokázala účinně rozložit energii nárazu (zejména tři absorpční kanály vpředu). Navíc je typ SW vybaven až 7 airbagy včetně kolenního airbagu ve sloupku řízení.
Služba nazývaná « Peugeot Urgence » je napojena na telematický systém RT4 a zajišťuje tzv. terciální bezpečnost. Umožňuje v krizové situaci lokalizovat vozidlo a vyslat odpovídající pomoc.
Jinou důležitou inovací je systém čidel « typu WIFI », který signalizuje, zda jsou bezpečnostní pásy sedadel ve druhé řadě zapnuty nebo odepnuty, aniž by se omezily možnosti uspořádání do různých konfigurací. 
 
Jednoduchá a přehledná modelová řada
 
Modelová řada 308 SW je přizpůsobena požadavkům jednotlivých zemí určení a bude se od léta 2008 skládat z pěti úrovní výbavy. Vstupní verze řady nahradí nabídku 307 Break. Vůz bude mít klasickou střechu a dělené zadní sedadlo. Je určen především těm zákazníkům, kteří si přejí vůz s velkým a snadno přístupným zavazadlovým prostorem.  
S 10 odstíny karoserie, různými provedeními interiéru vozu a látkovým nebo koženým čalouněním umí být Peugeot 308 SW tak « exkluzivní », že okouzlí i ty nejnáročnější zákazníky.  

 
 
Fotogalerie:   Enge pojede v týmu Modena, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose