www.car.cz
 

GM: Tři světové a devět evropských premiér, technologie ohleduplné k životnímu prostředí
     23.2.2008 14:32 - tisková zpráva


·         Chevrolet: Třídveřové Aveo, koncept Captiva E85, Epica AT6
·         Opel: Meriva Concept, nové motory pro Zafiru, nová Agila
·         Saab: Koncept 9-4X
·         Cadillac: Studie Provoq Fuel Cell, studie CTS Coupe, CTS-V, Escalade Hybrid
·         Hummer: Studie HX Concept
·         Corvette: Supersport ZR1
 
 
Ženeva.  General Motors představuje na 78. Mezinárodním autosalonu v Ženevě (6. až 16. března 2008) širokou škálu svých značek, studie a designerské koncepty, spolu s řadou světových a evropských premiér. GM-Forum představuje mobilitu budoucnosti prostřednictvím GM HydroGen 4 – čtvrté generace technologie vodíkových palivových článků.  HydroGen 4 rozvíjí principy svých předchůdců, má však lepší dynamiku, životnost systému a je připravený ke každodennímu používání. Sada palivových článků prototypu HydroGen 4 se skládá ze 440 sériově zapojených buněk. Tento systém produkuje elektrický výkon až 93 kW. S pohonem synchronního elektromotoru o výkonu 73 kW/100 k zrychluje HydroGen 4 z 0 na 100 km/h během přibližně 12 sekund. HydroGen4 skladuje vodík ve třech vysokotlakých (až 700 barů) zásobnících z kompozitního materiálu s uhlíkovými vlákny, které pojmou celkem 4,2 kg vodíku. Tato zásoba umožňuje dojezd až 320 km.
 
Přehled nejdůležitějších novinek značek GM:
Chevrolet: Světová premiéra nového, dynamicky stylizovaného třídveřového modelu Aveo 
Hlavním magnetem expozice Chevroletu na autosalonu v Ženevě je nové třídveřové Aveo, které veřejnost uvidí vůbec poprvé. Podtrhuje intenzivní snahu Chevroletu rychle rozšířit rodinu úspěšných kompaktů – nové pětidveřové Aveo totiž přichází do prodeje právě v březnu. Nejvýraznějšími rysy obou modelů jsou výrazný exteriér, kvalitně propracovaný interiér a nové, ještě hospodárnější zážehové motory. Dynamicky stylizované třídveřové Aveo se objeví v autosalonech dealerů Chevrolet v červnu 2008. Klienti budou moci volit ze dvou zážehových motorů: 1.2 l o výkonu 84 k a 1.4 l o výkonu 101 k.
 
Právě před rokem – na loňském autosalonu v Ženevě – Chevrolet rozjel svůj celoevropský program, určený především pro studenty uměleckých škol „Young? Creative? Chevrolet!“.  Dvanáct měsíců poté budou moci návštěvníci autosalonu v Ženevě posoudit jeden z výsledků: Hostesky na stánku Chevrolet budou mít šaty, které zvítězily v sekci „móda“ soutěže „Young? Creative? Chevrolet!“. Vítězné modely jsou dílem dvacetileté Léy Schindler, studentky mezinárodní oděvnické školy ESMOD v Lyonu ve Francii.
 
Více informací o soutěži „Young? Creative? Chevrolet!“ lze získat na adrese: www.youngcreativechevrolet.com.
 
 
Opel: Studie Meriva Concept, nové motory pro Zafiru, nová Agila
Studie Meriva Concept naznačuje, jaký může být další vývoj bestselleru segmentu malých monocabů, který tento segment založil a je na jeho čele už od roku 2003.
 
Charakter studie Meriva Concept zdůrazňuje designerské prvky, vytvářející v interiéru atmosféru světla a vzdušnosti – to je zásluha čelního okna v tvaru písmene „U“, které zasahuje až do střechy, a osobité křivky bočních oken na úrovni B-sloupku karoserie. Všechny tyto prvky posilují i pocit pohody ve voze a zvýrazňují jeho praktičnost.
Premiéry Opelu podtrhují dominantní postavení této značky v segmentu monocabů.
 
Zafira – etalon flexibilních sedmisedadlových modelů – nastupuje do roku 2008 s osvěženým designem a rozšířenou nabídkou deseti (!) motorů. Tři nové motory – základní zážehový čtyřválec 1.6 16V o výkonu 85 kW/115 k a dva turbodiesely „common-rail“ 1.7 CDTI o výkonech 81 kW/110 k, resp. 92 kW/125 k – vynikají hospodárností. V porovnaní s předchozími agregáty nabízejí až o 10 k výkonu navíc, čemuž odpovídá i lepší dynamika, přičemž ale mají až o 5 procent nižší spotřebu. Nová Zafira má nyní ještě sebevědomější vzhled, vyjádřený mj. širokou chromovanou lištou na čele s logem Opel. Zafira i nadále reprezentuje úspěšnou strategii značky Opel v segmentu monocabů: Nabídnout co nejvíce prostoru a praktičnosti při co nejmenších vnějších rozměrech.
 
Nabídku monocabů Opelu jako lídra tohoto segmentu kompletuje nová Agila, která přijde na trh krátce po autosalonu v Ženevě.
 
Saab: Značka v pohybu se světovou a evropskou premiérou  
V Ženevě Saab ve světové premiéře představí studii, která je dalším krokem při neustálém rozšiřování modelového portfolia značky. S výrazným designem, inspirovaným mnohokrát oceněnou studií Aero X Coupé, spojuje ženevská studie automobilky Saab formy kombinující inovativní design interiéru, pokročilé komunikační technologie, aktivní aerodynamiku a nové účinné systémy pohonu.
 
Po debutu v Detroitu se poprvé v Evropě představuje studie 9-4X BioPower Concept. Důkaz automobilky Saab o jejím vážném zájmu vstoupit do sílícího segmentu crossoverů, se vyznačuje progresivním designem a patřičnými výkony spolu se špičkovým systémem pohonu všech kol Saab XWD System.
 
Inovativní řešení uložení nákladu zahrnují jedinečný systém uložení lyžařské výstroje, vyvinutý se známou firmou Salomon. Čtyřválcový motor 2.0 BioPower Turbo, optimalizovaný pro spalování na bioetanolového paliva E85, je důkazem schopnosti značky Saab nabídnout agregát o výkonu 300 k s nejvyšším točivým momentem 400 Nm při výrazně nižších emisích CO2.
 
Cadillac: Provoq Crossover Concept, CTS Coupé Concept, CTS-V a Escalade Hybrid
Cadillac přichází se dvěmi neobvyklými studiemi. Obě absolvovaly premiéru během lednového autosalonu v Detroitu a Ženeva je jejich evropským debutem. Evropskou premiéru má i sériová podoba modelu CTS-V, velmi výkonného sportovního sedanu. Inovativní studie Provoq poháněná palivovými články ukazuje budoucnost luxusní dopravy. Cadillac Provoq Fuel Cell Concept je nejnovějším příkladem přelomového pohonného systému E-Flex, kombinovaného s novou (pátou) generací systému palivových článků a lithium-ionovými akumulátory. Svoji hladkou, pro Cadillac typickou karoserií koncept Provoque redefinuje luxusní crossover, nabízející spoustu místa pro pasažéry i náklad.
 
Dalšími prvky studie jsou solární panely vestavěné do střechy, které podporují činnost palubního příslušenství, jako je např. osvětlení interiéru, audiosystém, technologie ovládání brzd brake-by-wire nebo otvory v masce chladiče, které se ve vyšších rychlostech zavírají kvůli zlepšení aerodynamiky a v nižších rychlostech se opět otevírají, aby umožnily co nejlepší chlazení palivových článků. Také interiér studie Provoq spojuje styl a funkčnost. Pojme pět cestujících a poskytne jim komfort, výbavu a infotainment na úrovni, kterou klienty značky Cadillac hledají a očekávají. Nejdůležitější je, že systém pohonu s palivovými články nijak nezasahuje do prostoru pro cestující nebo zavazadla.
 
Cadillac CTS se stal průkopníkem současného designu. To postavilo před designery značky Cadillac otázku, co dále. Jejich odpovědí je Cadillac CTS Coupe Concept, který absolvoval premiéru během 2008 North American International Auto Show v Detroitu. Koncept CTS Coupe rozvíjí dramatický design svého předchůdce – sedanu. Je expresivnější, techničtější a velmi osobitý, má nově tvarovaný přední nárazník. CTS Coupe Concept má klasické uspořádání interiéru 2+2 bez B-sloupku karoserie, zdůrazněné čalouněním z černé kůže a povrchem z mikrovláken. Studie CTS Coupe Concept je konstruovaná tak, aby mohla využívat celou řadu motorů v celosvětovém měřítku, včetně populárního motoru s přímým vstřikováním 3.6 V6 i nového turbodieselu o objemu 2,9 litru.
 
Sériová verze CTS-V, která bude připravena na uvedení na trhy mimo USA koncem roku 2008, nabízí ještě sportovnější jízdní vlastnosti. Díky motoru V8 o výkonu 550 k disponuje model CTS-V jízdními výkony čistokrevného sportovního automobilu. CTS-V však nepřináší jen výkon, ale celou řadu skvělých technických a designerských řešení, včetně systému Magnetic Ride Control a nové automatické převodovky s ovládáním na volantu.
 
Další evropskou premiérou je Escalade Hybrid, první velký, luxusní SUV model s hybridním pohonem. Escalade Hybrid, poháněný inovativním hospodárným dvourežimovým hybridním systémem přináší více než 50-procentní úsporu paliva při jízdách ve městě, přičemž si vůz zachovává všechen styl a vlastnosti, které ho staví na čelo segmentu a udělaly z modelu Escalade ikonu své třídy. V USA se hybrid začne prodávat v létě roku 2008, rozhodnutí o prodeji v Evropě má padnout v průběhu několika měsíců. Escalade Hybrid bude k dispozici s pohonem dvou i všech čtyřech kol. Dvourežimový hybridní systém Escalade pohání vůz v nízkých rychlostech výlučně elektřinou. Pokud je třeba více výkonu, systém přidá výkon zážehového motoru. Dvourežimový hybridní systém, patent GM, obsahuje pokrokovou variabilní převodovku EVT a 300-voltový nikl-metal hydridový systém ukládání energie ESS (Energy Storage System). Tyto systémy spolupracují se zážehovým motore 6.0 V8 Gen IV vybaveným systéme AFM (Active Fuel Management).
 
Corvette: ZR1 vstupuje do světa superautomobilů
Corvette je ikonou amerických sportovních automobilů již více než 50 let a od nového modelu ZR1 se očekává, že bude svými výkony soupeřit se světovými superautomobily.  Srdcem modelu Corvette ZR1 je přeplňovaný motorem 6.2 V8 o výkonu 620 k. Vynikající poměr výkonu a hmotnosti (hmotnost modelu ZR1 činí jen 1500 kg) je klíčem ke skvělé dynamice – nejvyšší rychlost činí 320 km/h. Hojné využití komponentů z uhlíkatých vláken (např. přední blatníky, kapota a střecha) snížilo hmotnost vozu na minimum. Nejrychlejší sériový automobil v dějinách GM bude v Evropě k dispozici pravděpodobně koncem roku 2008.
 
HUMMER: HX Concept - extrémně přizpůsobivý off-road  
HUMMER HX Concept je kompaktní, mladistvý a výjimečně přizpůsobivý off-road, který absolvuje svůj evropský debut v Ženevě bezprostředně po své světové premiéře na North American International Auto Show. Jeho karoserie se může v krátké chvíli přizpůsobit nejrůznějším požadavkům posádky. Pomocí odnímatelných střešních panelů a odnímatelného zadního okna se koncept HX může rychle změnit v pick-up nebo kabriolet. Odejmout lze i celé dveře, což ocení nadšenci, kteří se vydávají do těžšího terénu. Aby se zlepšila průjezdnost kamenitými úseky, lze odstranit i části nárazníků. Studie HX pohání motor 3.6 V6 FlexFuel pracující s palivem E85.
 
TZ

 
 
Fotogalerie:   Enge pojede v týmu Modena, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose