www.car.cz
 

Jana Kopeckého zastavil porouchaný motor
     2.3.2008 23:03 - tisková zpráva


Jan Kopecký, pilot týmu Motorsport Kopecký, odstartoval poprvé v kariéře  v zámořské soutěži. Premiérový byl také start s vozem specifikace S2000 a rovněž i první start s novým spolujezdcem Petrem Starým.

Pouť Jana Kopeckého mexickými rychlostními testy skončila po osmi kilometrech úvodní rychlostní zkoušky, neboť motor vypůjčeného vozu Fiat Grande Punto S2000 vypověděl službu. Porucha motoru nejenom nedovolila posádce pokračovat v první etapě „Corona Rally México“, ale ani v následujících etapách. Po analýze motoru v servisní zóně bylo zjištěno, že závadu nelze odstranit v daných podmínkách. Náhradní agregát nelze v průběhu soutěže využít, a proto úvodní erzetou skončila smolně pro posádku Jan Kopecký-Petr Starý exotická „Corona Rally México“.

 

„Na start v Mexiku jsem se nesmírně těšil. Nejenom kvůli faktu, že soutěž v Mexiku je mým letošním prvním startem, ale především proto, že jsem očekával náročnou soutěž v exotickém prostředí. A skutečnost mě rozhodně nezklamala. Prostředí je pro Evropana výjimečné. Rychlostní testy jsou velmi těžké, především však pro soutěžní automobily.

Poprvé jsem startoval nejenom v Mexiku, ale i s vozem S2000 a také s navigátorem Petrem Starým. S Petrem jsme absolvovali oficiální seznamovací jízdy v Monte Carlu i ve Švédsku, ale až start v Mexiku měl dokonale prověřit naši souhru v soutěžním voze.

Se zapůjčeným vozem Fiat Grande Punto S2000 jsme měli možnost testovat před soutěží a neviděl jsem zásadní problém při přechodu na vůz specifikace S2000. Pochopitelně je znát především menší akcelerace vozu z pomalejších pasáží oproti vozům WRC, proto je třeba částečně změnit styl jízdy.

Byl jsem velmi zvědav na porovnání naší výkonnosti oproti produkčním vozům a také světové špičce na speciálech specifikace WRC. Bohužel nás porouchaný motor zastavil již na osmém kilometru úvodní erzety a nemáme tak k dispozici žádné srovnání. Naše zklamání je pochopitelné.

Velké poděkování patří našim partnerům, kteří nám start v Mexiku umožnili. Především firmám Federal Mogul a Fila,“ řekl zklamaný pilot Jan Kopecký.

 

„Vzhledem k obchodním zájmům společností Federal Mogul a Fila v regionu jsme se rozhodli startovat v „Corona Rally México“. Pro naši účast byla  zvolena možnost pronájmu vozu Fiat Grande Punto S2000.

Ve čtvrtek jsem byl s výkonem naší posádky během oficiálního shakedownu spokojen, neboť Jan si velmi rychle zvykl na ovládání vozu specifikace S2000 a dobře se přizpůsobil místním náročným podmínkám, i když se jednalo o jeho letošní premiérový start.

Proto jsme s očekáváními vstupovali do úvodní etapy mexické soutěže, bohužel motor zapůjčeného speciálu vypověděl službu již na osmém kilometru úvodní erzety. Následná analýza rozsahu poškození motoru v servisní zóně nejenom potvrdila předpoklad, že na poruše nenese jakoukoliv vinu pilot, ale i fakt, že motor nelze bohužel v servisní zóně opravit.

Rozčarování z odstoupení bylo samozřejmě znát nejenom na posádce, ale i na všech členech týmu, který nám pronajal soutěžní speciál pro rallye v Mexiku. Do naší posádky vkládali velké naděje v očekávání kvalitního výsledku ve světové soutěži.

Vedení i mechanici tohoto týmu udělali při přípravě vozu na soutěž maximum a na technické závadě nenesou žádnou odpovědnost,“ dodal vedoucí týmu Josef Kopecký.


 
 
Fotogalerie:   Setkání mistrů motoristického sportu, (c) 2008 - Milan Spurný

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose