www.car.cz
 

Výjimečný moment pro nadšence : Výroba Corvette ZR1 se rozbíhá
     21.6.2008 17:53 - tisková zpráva


Výroba Corvette ZR1 se rozbíhá

 

Výjimečný moment pro všechny nadšence do supersportovních vozů přichází: V americké továrně Bowling Green se rozbíhá výroba modelu Corvette ZR1! A dobrá zpráva pro Evropu: Padesátka těchto historicky nejrychlejších „korvet“ se ještě v tomto roce objeví i na evropském trhu!

 

Opravdoví entuziasté mají výjimečnou příležitost sledovat výrobu modelu Corvette ZR1 prostřednictvím internetu – ve výrobním závodě jsou instalovány kamery, jejich obraz nabídnou stránky:

 

http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=1612773635

 

Současně s oficiálním zahájením výroby modelu Corvette ZR1 firma oznamuje i dynamické parametry tohoto výjimečného modelu, kterou jsou skutečně působivé::

  • Zrychlení 0-100 km/h za 3,4 sekundy
  • Zrychlení 0-160 km/h za 7,0 sekund
  • Čtvrt míle za 11,3 sekundy, konečná rychlost 211 km/h

 

Maximální rychlost modelu Corvette ZR1 činí 330 km/h, což mu vyneslo titul nejrychlejšího modelu Corvette všech dob a zařazuje jej mezi nejdynamičtější produkční vozy současnosti. Žádný z podobně výkonných konkurentů ale nenabízí tak výhodnou cenu.

 

„Corvette ZR1 je v každém ohledu fantastický automobil,“ říká Ed Peper, vicepresident značky Corvette. „Jednoduše řečeno: Žádný jiný automobil nenabízí lepší kombinaci výkonů, pořizovací ceny a hospodárnosti ve spotřebě.“

 

Špičkové výkony

Sprint z klidu na 100 km/h zvládá ZR1 ještě o 0,3 sekundy rychleji než výkonný model Corvette Z06 poháněný motorem o výkonu 512 k. A z 0 na 160 km/h zrychluje Corvette ZR1 dokonce o téměř sekundu rychleji – za 7 sekund, zatímco Corvette Z06 k tomu potřebuje 7,9 sekundy. To jsou parametry plně srovnatelné s jakýmkoli konkurenčním supersportem, který je ovšem výrazně dražší.

 

„Výhodou modelu Corvette ZR1 je výborný poměr výkonu a hmotnosti vozu,“ říká Tom Wallace, šéfkonstruktér modelů Corvette.

 

Závodní dráha ovšem není jediným místem, kde Corvette ZR1 triumfuje nad konkurencí – další výhodu totiž ukáže zastávka u benzinové pumpy: Normovaná spotřeba modelu Corvette ZR1 totiž činí jen 16,8 l/100 km (město) a 11,7 l/100 km (dálnice), což je výrazně méně, než například u modelů Ferrari 599 GTB Fiorano (21,4 l/100 km město / 15,7 l/100 km dálnice), Lamborghini Murcielago (29,4 l/100 km město / 18,1 l/100 km dálnice) nebo Aston Martin V8 Vantage (19,6 l/100 km město / city 12,4 l/100 km dálnice).

 

Spotřeba se s modelem Corvette ZR1 mohou srovnávat pouze modely Dodge Viper (18,1 l/100 km město / 10,7 l/100 km dálnice) a Porsche 911 GT3 (15,7 l/100 km město / 10,7 l/100 km dálnice).

 

Pod karbonovou kapotou

Srdcem modelu Corvette ZR1 je nový přeplňovaný motor LS9 „small-block“ o objemu 6,2 l. Propracovaná konstrukce a vysoce kvalitní materiály garantují spolehlivost a dlouhou životnost i při dlouhodobém využívání plného výkonu motoru ve vysokých otáčkách.

 

Za skvělý průběh výkonu i točivého momentu v celém spektru otáček motor LS9 vděčí především systému přeplňování šesté generace. Motor LS9 se ručně montuje ve středisku GM Performance Build Center ve Wixomu, Michigan/USA.

 

V konstrukci modelu Corvette ZR1 mají hojné zastoupení díly z vysoce pevných a zároveň lehkých materiálů, což se samozřejmě pozitivně projevuje na dynamice i jízdních vlastnostech. Ještě před rozběhem výroby registrovala značka Corvette velkou poptávku po chystaném modelu, obecně přezdívaném „Mega Beast“ – pět desítek těchto vozů se ještě v tomto roce objeví na evropském trhu.

 

Koncepce a výbava modelu Corvette ZR1 vychází z modelu Z06. V interiéru tedy zákazník najde anatomická elektricky ovládaná a vyhřívaná sedadla čalouněná kvalitní kůží (se všívaným logem „ZR1“), do výbavy patří čelní a boční airbagy, prémiový audiosystém Bose, navigační systém s propojením přes Bluetooth, elektricky nastavitelný volant, nebo kožené čalounění dostupné ve čtyřech barevných tónech. 

 

Detailní ceny nového modelu Corvette ZR1 budou oznámeny před příchodem tohoto vozu na evropský trh letos na podzim.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   WTCC 2008 v Brně, hrdina obou závodů Al. Zanardi objektivem Jirky Maršíčka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose