www.car.cz
 

Skvělý start pneumatiky Dunlop Sportmax GP
     26.6.2008 07:13 - tisková zpráva


Skvělý start pneumatiky Dunlop Sportmax GP (D211GP)

Nejnovější provedení závodní pneumatiky Dunlop Sportmax GP (D211GP) pro Supersporty a Superstocky rázně vstoupilo na světovou scénu.

 

Praha 25. června 2008 – V rámci různých testování a závodů po celém světě dokázala nová pneumatika Dunlop Sportmax GP (D211GP) zrychlit v časech na jedno kolo, vyhrát závody a stanovit nové traťové rekordy.

 

Při každoročním testování pneumatik Dunlop na začátku sezony ve Španělsku udělala nová pneumatika Dunlop Sportmax GP (D211GP) na jezdce velký dojem. Na okruhu v Almerii, o kterém je dobře známo, že doslova „žere“ pneumatiky, nová Dunlop Sportmax GP (D211GP) nejenže dosáhla rychlých časů, ale zároveň byla velmi konzistentní při simulaci celé délky závodu.

 

V USA nová Dunlop Sportmax GP (D211GP) začala svou závodní kariéru v seriálu AMA vítězstvím v prvním závodě. Ben Bostrom s Yamahou YZF R6 si dojel pro vítězství mezi Supersporty na jedné z nejnáročnějších tratí na světě – v Daytoně. Dokonce všechny tři pódiová umístění patřila jezdcům na pneumatikách Dunlop Sportmax GP (D211GP), a Dunlop tak hned na začátku seriálu získal všechny trofeje.

 

Také při prvním závodě australského šampionátu v Eastern Creeku pneumatiky Dunlop Sportmax GP (D211GP) dominovaly. Ve třídě Supersport jezdci na pneumatikách Dunlop Sportmax GP (D211GP) nejprve obsadili v kvalifikaci první tři místa a následně naprosto ovládli oba závody, když se pokaždé umístili na prvních pěti místech. Oba závody přitom vyhrál Jamie Stauffer a v prvním závodě dokonce ustanovil nový rekord okruhu.

 

Pneumatiky

Nové pneumatiky Dunlop Sportmax GP (D211GP) představují nejnovější evoluci v řadě úspěšných závodních pneumatik pro třídu Supersport, jejíž kořeny sahají k pneumatikám D364 a D207 GP.

 

Nové pneumatiky těží z rozsáhlé databáze dat a charakteristik okruhů, kterou vytvořili konstruktéři Dunlop Motorsport na základě poznatků získaných z více než 100 závodů ročně po celém světě za posledních několik let. Díky informacím z této databáze, s přispěním nejmodernějšího softwarového vybavení pro design a za pomoci testování v laboratořích Dunlop Motorsport byla vyvinuta pneumatika, která v sobě kombinuje celou řadu nových technologií pocházejících ze závodních tratí.

 

Neustálé porovnávání během konstruování pneumatiky dovolilo sladit každý samostatný prvek tak, aby tvořil harmonický celek s těmi ostatními přesně podle požadované specifikace.

 

Přední pneumatika

Nová přední pneumatika Dunlop Sportmax GP (D211GP) využívá vylepšený vydutý profil převzatý přímo ze slicků pro Superbiky. Dezén pneumatiky poskytuje větší styčnou plochu, čímž jsou vylepšeny brzdné schopnosti a přilnavost v zatáčkách. Zesílené rameno pneumatiky zajišťuje větší stabilitu uprostřed zatáčky a speciálně navržená bočnice minimalizuje nervozitu závodního stroje při velkém náklonu ve vysokých rychlostech.

 

Dezén přední pneumatiky Dunlop Sportmax GP (D211GP) využívá dobře známou technologii Dunlop „Cosecant Curve“. Tato technologie dovoluje umístění a směr drážek s ohledem na optimální tuhost dezénu v různých oblastech pneumatiky. Tím je redukováno větší opotřebení, jezdec má větší kontakt s vozovkou, a tak je možné použít měkčí směs s větší přilnavostí.

 

Konstrukce nové Dunlop Sportmax GP (D211GP) je tvořena dvěma radiálními vrstvami a dvojicí zesilujících aramidových pásů, která lépe drží tvar a odolává deformaci v kontaktní oblasti. Takováto konstrukce pneumatiky nejen zlepšuje stabilitu při brzdění, ale i odezvu pneumatiky při nájezdu do zatáčky, zkracuje brzdnou dráhu a dovoluje vyšší nájezdovou rychlost do zatáčky – to vše jsou důležité faktory úspěchu při závodě.

 

Pro pneumatiku Dunlop Sportmax GP (D211GP) zvolili konstruktéři Dunlop Motorsport technologii více směsí. Ve středu přední pneumatiky je směs „High Modulus Traction”, která pokračuje napříč celým běhounem pod směsí v ramenní oblasti. Tím vylepšuje chování a odezvu pneumatiky při brzdění v nájezdu do zatáčky a zlepšuje stabilitu při vysokém úhlu náklonu.

 

Zadní pneumatika

Novinka Dunlop Sportmax GP (D211GP) se posunula do nové epochy závodních Supersportů a Superstocků, když byla uvedena v dalších rozměrech. Pro Supersporty (objem motoru 600 ccm) má zadní pneumatika rozměr 190/55ZR17, pro Superstocky (objem motoru 1 000 ccm) je určen rozměr 200/55ZR17. Tyto nové rozměry jsou reakcí na vyšší výkony motorů používaných v těchto kategoriích.

 

Profil pneumatiky byl specificky navržen tak, aby využil rozdílných charakteristik strojů v obou zmiňovaných třídách.

 

Profil pneumatiky Sportmax GP (D211GP) 190/55 ZR 17, namontované na ráfku o šířce 5,5“, napomáhá rychlým změnám směru jízdy nutným pro závodění na stroji s objemem motoru 600 ccm. Zároveň ovšem zůstává velká styčná plocha pro rychlé průjezdy oblouků a akceleraci na výjezdu ze zatáček.

 

Pneumatika Sportmax GP (D211GP) namontovaná na ráfku širokém 6“, typickém rozměru pro motocykly s motory o objemu 1 000 ccm, má zvětšenou kontaktní plochu běhounu a v přechodových úhlech nabízí vylepšené trakční schopnosti, což dovoluje efektivnější využití vysokého výkonu motoru těchto strojů.

 

Dezén zadní pneumatiky Dunlop Sportmax GP (D211GP) rovněž spoléhá na dobře známou technologii Dunlop „Cosecant Curve“. Tato technologie umožňuje umístit a nasměrovat drážky s ohledem na optimální tuhost dezénu v různých oblastech pneumatiky. Tím je redukováno přílišné opotřebení, jezdec má lepší kontakt s vozovkou, a díky tomu je možné použít měkčí směs s větší přilnavostí. U pneumatiky Dunlop Sportmax GP (D211GP) jsou navíc drážky navrženy s ohledem na opotřebení přechodové a ramenní oblasti.

 

Obě nové zadní pneumatiky Dunlop Sportmax GP (D211GP) vsadily na renomovanou konstrukci Dunlop „N Tech“. Tato konstrukce je tvořena radiální vrstvou s mnohaúhelnými částicemi překrývajícími průběžnou vrstvu Dunlop „JLB“. Ta kontroluje nárůst vnitřního pnutí a vytváří vysoce stabilní ramenní oblast.

 

Tento typ konstrukce přináší vynikající směrovou stabilitu při vysokých rychlostech, stejně jako u přední pneumatiky zlepšuje jezdcům zpětnou vazbu ve velkých náklonech, vylepšuje trakční schopnosti při nájezdu i výjezdu ze zatáček.

 

Nové pneumatiky Dunlop Sportmax GP (D211GP) posouvají technologii vícesměsového běhounu na vyšší úroveň. Běhoun zadní pneumatiky tvoří sedm různých oblastí s běhounovou směsí. Podobně jako u přední pneumatiky Sportmax GP (D211GP) je směs „High Modus Traction” ze středu běhounu rozprostřena přes celou jeho šířku až pod boční záběrovou směs. Díky tomu je přechodová část běhounu rovněž dále zesílena. Přítomnost směsi „High Modulus Traction” v této oblasti stabilizuje kontaktní plochu ve středních náklonech při akceleraci, což je rozhodující k dosažení rychlých a vyrovnaných časů.

 

Dunlop

Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na poli závodů vedly Dunlop k zavádění inovativních technologií také u pneumatik určených k běžnému použití. Pro dosažení maximálního pohodlí během jízdy využívá Dunlop nejnovější technologie výroby pneumatik poskytující skvělý výkon a dlouhou životnost.

 

Pneumatikami Dunlop své motocykly standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců včetně firem Aprilia, Benelli, BMW, Buel l, Derbi, Ducati, Harley Davidson, Honda, HRD, Husaberg, Husqvarna, Kawasaki, KTM, MV Agusta, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Vertemati a Yamaha.

 

Více informací na stránkách www.dunlop.cz.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Dunlop fantasticky zahájil závodní motocyklovou sezonu 2008, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose