www.car.cz
 

Zapsáno zlatem do tureckých análů. Xsara podesáté vítězí
     tisková zpráva


Turecká Rallye 25.-27.6.2004
 
Heroický výkon Loeba

Zapsáno zlatem do tureckých análů

Citroën přepisoval při Turecké rallye historii. Sedmý díl seriálu mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích vyhrál Sébastien Loeb se spolujezdcem Danielem Elenou, úspěch značky Citroën a vozů Xsara WRC podtrhl čtvrtou příčkou Carlos Sainz a Marc Marti. Pro Loeba to značí upevnění vedoucí pozice v klasifikaci šampionátu pilotů, pro Citroën vedení v Poháru konstruktérů.
 
Mladý alsaský pilot se svým monackým navigátorem dokázal porazit poprvé v sezoně všechny své rivaly kromě asfaltových povrchů a tratí pokrytých sněhem také na náročném šotolinovém povrchu. Sébastien Loeb dosáhl svého čtvrtého vítězství v letošní sezoně a celkem si v mistrovství světa připsal osmý primát.
 
Xsara WRC zaznamenala už desáté vítězství v mistrovství světa. Tentokráte to v součtu s body Sainze za 4. příčku značí upevnění výtečné pozice na čele Poháru konstruktérů. Stalo se tak na závěr „Středomořské trilogie“, resp. soutěží na Kypru, v Řecku a nyní v Turecku.
 
Průběh Turecké rallye byl velice dramatický. Loeb se sice ujal vedení, nicméně v sobotu krátce o vedení přišel v souboji s Marcusem Grönholmem. Francouz byl totiž penalizován 10 sekundami za předčasný start do 9. rychlostní zkoušky. Večerní protest stáje Citroën byl nakonec uznán a Loeb se vrátil do čela klasifikace. Svoji suverenitu pak podtrhl hned v následujících zkouškách číslo 10 a 11, které vyhrál.
 
Dramatické bylo i nedělní finále, resp. závěrečná rychlostní zkouška. „Cítil jsem, že auto trochu plave,“ svěřoval se Sébastien Loeb. „Vzápětí nám došlo, že pravé zadní kolo je zablokované. Rozhodli jsme se ho demontovat.“ Loebova Xsara tak do servisní zóny dojela pouze po třech kolech, ovšem za obrovských ovací.
 
Kromě finálové příhody měl stájový šéf Citroënu Sport Guy Fréquelin vrásky také po obtížích veterána Sainze. Carlose totiž v sobotu zle zmáhalo obrovské a vysilující vedro, které během soutěže vládlo. Lékař dokonce váhal, zda Sainze pustit dál na trať. Dilema vyřešil sám nezdolný madridský pilot. Pokračoval v soutěži a dojel si pro čtvrtou příčku! „V jednu chvíli jsem si opravdu myslel, že nebudu moci pokračovat,“ přiznal Carlos teprve večer Fréquelinovi.
 
Stájový šéf ocenil výkony týmu slovy: „Ukázalo se, že naše nastavení vozů bylo úspěšné. Auta jsou vynikající, věří jim i jezdci. A to je důležité. Jezdci co nejlépe využili kvalit pneumatik Michelin. Že by mohl Loeb vyhrát, to jsem tajně očekával. Carlos Sainz dokázal, jak velký je to šampion. Jsem hrdý na svůj tým.“
 
V Turecké rallye se představili také jezdci na vozech Citroën Saxo. Guerlain Chicherit  dojel v absolutním pořadí na 14. místě, na 29., resp. 31. místě klasifikace dojeli dva turečtí piloti Fatih Kara a Nurkan Yardakul.
 
Michelin, Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS a Citroën Financement jsou partnery týmu Citroën-Total v MS FIA v Rallye.

Rallye v číslech
 
Nejlepší časy v rychlostních zkouškách:
 
1. etapa – RZ 1: Markko Märtin (Ford Focus), RZ 2 a 3: Sébastien Loeb (Citroën Xsara), RZ 4: Harri Rovanperä, RZ 5: Carlos Sainz (Citroën Xsara), RZ 6: Marcus Grönholm (Peugeot 307), RZ 7: Petter Solberg (Subaru Impreza).
2. etapa – RZ 8: S.Loeb, RZ 9: M. Grönholm, RZ 10 a 11: S. Loeb, RZ 12 a 13: P. Solberg.
3. etapa – RZ 14: M.Grönholm, RZ 15: S. Loeb a P. Solberg, RZ 16 a 17: P. Solberg.
 
Nejlepší časy celkem:
 
S. Loeb – 6, P. Solberg 6, M. Grönholm 3, M. Märtin 1, H. Rovanperä 1, C. Sainz 1.
 
Vedení v soutěži:
 
RZ 1: M. Märtin, RZ 2 až 8: S. Loeb, RZ 9 a 10: M.Grönholm, RZ 11 až 17: S. Loeb.
 
Absolutní klasifikace Turecké rallye:
 
  1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara)                                 4 h 48min 26,8 s
  2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307)                    + 26,2 s
  3. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza)                          + 36,7 s
  4. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara)                                + 2 min 49,3 s
  5. F. Duval/S.Prevot (Ford Focus)                                               + 4 min 26,8 s
  6. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza)                   + 6 min 01,1 s
  7. J. Tuohino/J. Aho (Ford Focus)                                    + 11 min 44,9 s
  8. A. Warmbold/G.Price (Ford Focus)                              + 21 min 15,3 s
  9. S.Yazici/C. Okan (Ford Focus)                                    + 21 min 40,8 s
  10. G. Galli/G. D'Amore (Mitsubishi Lancer)                      + 32 min 08,9 s
 
Mistrovství světa FIA značek (Pohár konstruktérů):
1. Citroën 80 bodů, 2. Ford 65, 3. Subaru 59, 4. Peugeot 47, 5. Mitsubishi 11.
 
Mistrovství světa FIA jezdců (pilotů):
1. S. Loeb 53 bodů, 2. P. Solberg 44, 3. M. Märtin 34, 4. M. Grönholm 32, 5. C. Sainz 24, 6. F. Duval 23, 7. M. Hirvonen 13, 8. J. Tuohino 12, 9. H. Rovanperä 10, 10. D. Carlsson 6, 11. F. Loix 4, 12. G. Panizzi 4, 13. M. Stohl 3, 14. H. Solberg 3, 15. J. Välimäki 2, 16. A. Ginley 2, 17. A. Warmbold 1, 18. M. Campos 1, 19. O. Burri a A. Vovos 1.  
 
tisk info
Kemer, 28.června 2004.
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose