www.car.cz
 

Premiant Markus. První závod, první vítězství, první penalizace…
     8.8.2008 07:29 - tisková zpráva


První závod, první vítězství, první penalizace…Stejně jako ve všech oblastech lidské činnosti i v truckracingu platí, že všechno bývá jednou poprvé. V závodech pětitunových monster se jako přeborník v oblasti premiér může cítit Markus Boesiger. Loni vyhrál poprvé v prvním startu v novém týmu a na novém voze. Stal se rovněž prvním mistrem Evropy, o jehož titulu musela s konečnou platností rozhodnout nejvyšší motoristická instance v podobě Mezinárodního odvolacího soudu FIA v Paříži.

Po Nurburgringu 2008 se může Markus pyšnit dalším primátem. Stal se totiž první obětí (jak se posléze ukázalo zřejmě nevinou) nového a troufám si říct většině z nás utajeného pravidla. V něm se praví, že jezdec jedoucí na pole position nesmí při nájezdu na letmý start překročit rychlost 70 km/h. A Boesiger takto podle německého pořadatele učinil.
 
Pravda, jeho telemetrie ukázala startovní rychlost o cca 7 km nižší, leč tento údaj nikoho nezajímal…A i kdyby, bylo by stejně pozdě!

A právě v poslední větě je zakopán pomyslný pes. Nepochybně souhlasím s tím, že chybovat je lidské. Zvláště v případě, kdy musí člověk komunikovat s technikou. Nicméně v uplatnění tak sporného pravidla by do hry mohl vstoupit, v případě truckracingu naštěstí nikoli poprvé, zdravý rozum, díky jehož užití v praxi lze mimo jiné alespoň pozastavit jinak nevratný krok.. Odpovědní činitelé na Nuburgringu se však rozhodli bohužel jinak. Suverénně vedoucí jezdec, který svým skutkem (ten se nakonec podle všeho neudál) nezískal sebemenší výhodu, neboť zbytek startovního pole jel stejně rychle, byl potrestán průjezdem boxovou uličkou.
 
Markus Bosiger tak s největší pravděpodobností přišel o první "šedesátku" na Nurburgringu i této sezóny. A možná i o druhý mistrovský titul! Ano, souhlasím s tvrzením Davida Vršeckého, že obětí zřejmě nepříliš přesného přístroje by se stal každý jezdec na pole position. Pro švýcarského jezdce se však jedná o velmi slabou útěchu.

Přitom řešení celého problému je tak snadné. Co nechat v případě sporných rozhodnutí řešení na konec závodu?
 
Na jedné straně bude komisař se svým zařízením. Na straně druhé jezdec s právem obhajoby a možnosti povolat svědky. Vždyť, co je jednoduššího, než porovnat několik údajů a z nich posléze vyvodit skutečně objektivní závěr. Na penalizace a diskvalifikace je vždy času dost…


 

Buggyra


 
 
Fotogalerie:   Český trucktrial 08 objektivem K. Fialy

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose