www.car.cz
 

Na Nürnburgringu prototypy Can-Am, jako za starých časů
     17.8.2008 00:04 - Vladimír Rožánek


Orwell Supersport Cup patří již po několik sezón k patronátům několika set koňových monster, která kdysi brázdila americké okruhy a ovály v seriálu Can-Am. A ne jen tam je oko diváka mohlo zahlédnout. Interserie, v dobách své největší slávy, by mohla vyprávět. Nadupané prototypy uměly zaplnit nejeden divácký svah, tak jako tomu bývalo i na okruhu v Mostě. Jenže od doby již uplynulo mnoho vody v řekách a některé vozy již dávno postávají někde zaprášené, či úplne zrušené. Ovšem ty vozy, které si ještě troufnou na závodní dráhu, mají v Orwell Supersport Cupu zelenou.

Na Nürnburgringu se konala již 36. AvD Oldtimer GP. Na této akci se před 124. tisíci očí sešlo několik závodních sérií, aby divákům ukázaly, že jejich historické skvosty umí i po letech řádně protáhnout bubínky a sportovní výkony k tomuto sportu také neodmyslitelně patří.

Kvalifikaci Orwell Supersport Cupu na Nürnburgringu nepřálo počasí. Jezdce zužoval déšť a velký výkon strojů byl spíše na obtíž, než k užitku. Sám se o tom přesvědčil Řek Voyazides s Marchem 717.

Nejlepší kvalifikač čas zaznamenal Oliver Mathai z Hannoveru na Lole T290 BMW. Druhý stál na roštu Sandy Watson s Chevronem a pomyslný bronzový stupínek udělal radost Petru Hoffmanovi s růžovým McLarenem M8F. Tohoto pilota budou pamatovat také návštěvníci Interserie z Mostu, což značí, že mu není už dávno 20, ani 30 let.

Při startu závodu se počasí umoudřilo a na roštu stálo pěkných 32 vozů. Sluneč počasí a suchá trať dávala dobrý předpoklad k tomu, že speciály Can-Am budou moci uplatnit svou sílu, kterou do nich vložili jejich konstruktéři. Jako první nám již v zahřívacím kole odstoupil jeden z velkých favoritů Angličan John Grand. Letmého startu se jeho McLaren M8 C/D nedočkal. Čela závodu se chopil Hoffmann. Na suché dráze měly prototypy Can-Am oproti jiným dvoulitrům jasnou nadvládu. Po prvním kole pak ještě skončili svoji závodní pouť G.Deutsch a Portugalec Amaral. Zajímavostí největší byl start Porsche 908 ex Steve Mc Queen z Le Mans, se kterým likvidoval soupeře A.Deutsch. Hoffmann nakonec musel před sebe nedobrovolně pustit trio Piper, Kalb, Hart a v tomto pořadí také jezdci dojeli do cíle.

Pro druhý závod začalo opět trochu poprchávat, a tak 29 jezdců mělo hlavu trochu zamotanou. Na výběr byly opět suché nebo mokré pneu. O první místo se přetahovali hlavně Hoffmann a Piper, za nimi válčili Mathai, Brooks a Riegl. Ve dvoulitrech se dařilo také Osellám v rukou Frenze a Govaertse. John Grand si v druhém závodě řekl, že po nešťastném odstoupení v první jízdě, se podívá trochu kupředu. Z posledního místa na startu se dokázal probít až na pátou příčku! Z dvojího vítězství ve své třídě se radoval Němec Kalb, který se tím dostal do čela průběžného pořadí Orwell Supersport Cupu 2008.

Výsledky Orwell Supersport Cup Nürnburgring:

1. jízda:

R.Piper (GB) - McLaren M8F

S.Kalb (D) - March 76S

D.Hart (GB) - March 75S

P.Hoffmann (D) - McLaren M8F

O.Mathai (D) - Lola T 290 BMW

D.Riegl (D) - Lola T 294 BMW

2. jízda:

P.Hoffmann (D) - McLaren M8F

R.Piper (GB) - McLaren M8F

S.Kalb (D) - March 76S

O.Mathai (D) - Lola T 290 BMW

J.Grand (GB) - McLaren M8C/D

D.Riegl (D) - Lola T 294 BMW

Text: Vláďa Rožánek, foto©R.Neumann


 
 
Fotogalerie:   Most srpen 2008 - D4 tříhodinovka, foto Pavel Douša

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose