www.car.cz
 

Freddy Loix v sobotu nejrychlejší. Ale jen těsně před svým týmovým kolegou
     24.8.2008 00:37 - tisková zpráva


V čele dvojice jezdců stáje Peugeot Team Belux
TISKOVÁ INFORMACE č. 42

Obhájci loňského prvenství Nicolas Vouilloz, Nicolas Klinger na voze Peugeot 207 S2000 z týmu Peugeot Team Belux si nadále udržují vedení v osmatřicátém ročníku Barum rally Zlín. Na druhém místě je s nepatrnou ztrátou 4,7 sekundy belgický jezdec Freddy Loix, třetí místo má zatím v držení lídr evropského šampionátu Luca Rossetti z Itálie. O převaze vozů s francouzským lvem ve znaku svědčí fakt, že na prvních sedmi místech najdeme pouze vozy Peugeot 207 S2000.


V soutěži již dále nepokračují dva nejlepší čeští jezdci Roman Kresta (Peugeot 207 S2000) a Václav Pech jr. (Mitsubishi Lancer EVO IX). Dvaatřicetiletý Kresta odpadl hned na úvodní rychlostní zkoušce sobotního dne, když nezvládl nástrahy tratě a skončil mimo trať. Největší Krestův konkurent v českém šampionátu Václav Pech odpadl po 5. rychlostní zkoušce kvůli problémům s převodovkou. Pech byl po čtvrtém rychlostním testu na pátém místě.

Kresta se stal i přes havárii zásluhou technické závady Pechova vozu letošním šampionem Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Z předních jezdců odstoupili po 5. rychlostní zkoušce oba tovární jezdci Abarthu, Giandomenico Basso z Itálie (z 6. místa) a Anton Alén z Finska, oba shodně odpadli pro problémy s převodovkou. Do elitní desítky se z českých jezdců dostal pouze Pavel Valoušek (Peugeot 207 S2000), kterému patří šestá příčka.

Pořadí po 5. rychlostní zkoušce:
1. Vouilloz – Klinger (F, Peugeot 207 S2000) 46:36,7 min
2. Loix – Buysman (B, Peugeot 207 S2000) + 4,7 s
3. Rossetti – Chiarcossi (I, Peugeot 207 S2000) + 14,1 s
4. Bouffier – Panseri (F, Peugeot 207 S2000) + 25,5 s
5. Garcia Ojeda – Barrabes (E, Peugeot 207 S2000) + 49,2 s
6. Valoušek – Hrůza (CZ, Peugeot 207 S2000) + 1:06,4 min
7. Tóth – Tagai (H, Peugeot 207 S2000) + 1:09,9 min
8. Travaglia – Granai (I, Fiat Grande Punto S2000) + 1:19,6 min
9. Grzyb – Mazur (PL, Fiat Grande Punto S2000) + 1:22,7 min
10. Solowow – Baran (PL, Peugeot 207 S2000) + 1:46,1 min

Vyhrané RZ: 2 – Loix, 1 – Vouilloz, Rossetti, Bouffier


Roman ORDELT, tiskový mluvčí Barum Rally Zlín

„Fast Freddy“ v sobotu nejrychlejší
TISKOVÁ INFORMACE č. 43
Obávaná sobotní etapa, složená z průjezdů legendárními testy Pindula, Zádveřice, Semetín a Troják, se uskutečnila plně pod taktovkou vozů značky Peugeot. Dvojice Freddy Loix a Nicolas Vouilloz si na trati nedarovala ani sekundu a jejich souboj byl největší ozdobou první etapy letošní barumky. Z lepší výchozí pozice bude do zítřejšího dne vstupovat belgický pilot, jeho náskok ale činí pouhé čtyři sekundy.

Už na úvodní dnešní zkoušce soutěž opustil favorizovaný Roman Kresta, jehož peugeot na rychlostní vložce Pindula skončil mimo trať a jeho poškození neumožňovalo v soutěži pokračovat. Souboj o výhru se tedy zúžil na dvojici špičkových účastníků seriálu IRC Freddyho Loixe a Nicolase Vouilloze. Vouilloz měl po páteční speciálce menší náskok, se kterým se mu dařilo hospodařit až do šesté rychlostní zkoušky. Ve druhém průjezdu Pindulou však „zatáhl“ bývalý tovární jezdec Mitsubishi a díky výhře o devět sekund převzal otěže. Náskok se mu podařilo navýšit na Zádveřicích i Semetíně, pouze průjezd dlouhým Trojákem vyšel lépe jeho francouzskému rivalovi, který tím snížil odstup na rovné čtyři sekundy.


Kontakt s vedoucí dvojicí si po celý den držel vedoucí muž mistrovství Polska Bryan Bouffier, kvůli neuvěřitelné chybě jeho spolujezdce Xaviera Panseriho však na konto francouzského jezdce přibyla minutová penalizace za předčasný příjezd do časové kontroly. Francouzskému mladíkovi se tím výrazně přiblížil Španěl Enrique García Ojeda, jenž si po celý den s přehledem hlídal „východní blok“, tvořený českým reprezentantem Pavlem Valouškem a maďarským multišampionem Jánosem Tóthem. Smůlu měl v závěru dne Ital Luca Rossetti s dalším peugeotem, kterého na Trojáku přibrzdil defekt pneumatiky. Více než tříminutová ztráta bohužel znamenala nemilosrdný pád ze třetí příčky až na osmou pozici.

Závěrečnou zkoušku poznamenala havárie soutěžního vozu Mitsubishi Lancer EVO IX posádky Michal Fiala – Tomáš Heidenreich, po níž byla vložka zastavena a závodníkům, kteří ji neodjeli, byl přidělen náhradní čas. O náročnosti soutěže svědčí i fakt, že z 97 posádek, které sjely v pátek ze startovní rampy před Velkým kinem, se v sobotu večer do uzavřeného parkoviště vrátilo jen 64; v neděli bude pokračovat v závodě o deset vozů více - do startovního pole se vrátí posádky využijívající systém SupeRally.

Výsledky po první etapě Barum rally Zlín (po deváté rychlostní zkoušce):
1. Loix – Buymans (B, Peugeot 207 S2000) 1:25:16,2
2. Vouilloz – Klinger (F, Peugeot 207 S2000) + 4,0 s
3. Bouffier – Panseri (F, Peugeot 207 S2000) + 1:39,8 min
4. García-Ojeda – Barrabes (E, Peugeot 207 S2000) + 1:46,6 min
5. Valoušek – Hrůza (CZ, Peugeot 207 S2000) + 2:07,4 min
6. Tóth – Tagai (H, Peugeot 207 S2000) + 2:20,1 min
7. Travaglia – Granai (I, Fiat Grande Punto S2000) + 2:29,8 min
8. Rossetti – Chiarcossi (I, Peugeot 207 S2000) + 3:31,7 min
9. Solowow – Baran (PL, Peugeot 207 S2000) + 3:34,1 min
10. Casier – Miclotte (B, VW Polo S2000) + 3:54,1 min


Jiří DOKULIL, tiskové středisko Barum Rally Zlín


 
 
Fotogalerie:   Barum Rally Zlín 2008 od Pavla a Tondy Malých

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose