www.car.cz
 

Loprais Tatra Team na DAKAR 2009 také s Vojtěchem Štajfem !!!
     6.11.2008 01:33 - tisková zpráva


Loprais Tatra Team vyráží posílen na všech frontách

Od bronzového úspěchu Aleše Lopraise, a tím i návratu značky Tatra na výsluní světových maratónů uplynuly už téměř dva roky. Zatímco v té době byl Aleš debutantem mezi dakarskými piloty, postupně dorostl v respektovaného příslušníka světové špičky, uznávaného mezi nejbližšími soupeři i odbornou veřejností. V mezidobí získal Aleš třetí místo na Středoevropské rallye a vyhrál maďarskou baju, cíleně se však angažoval v systematickém vývoji svého závodního vozu a účastnil se i zákulisních jednání o budoucnosti celé kamionové kategorie.

Dakar 2009 je tedy završením dvouletých vývojových snah, anebo alespoň jejich dalším stupínkem.
Závodní Tatra 815 4x4 zůstala v základu tím vozidlem, které tým připravil už na Dakar 2008, nicméně postupný vývoj všech komponent vozu jej posunul dál. Ať už šlo o nové nastavení tlumičů, průběh výkonu a točivého momentu, distribuce hmotnosti i celkové vnímání jízdních vlastností.

"Auto je o třídu lepší než na začátku roku, jeho kvalitativní posun je skutečně markantní a projevuje se ve všech ohledech. I z toho důvodu jsme před Dakarem spíše optimističtí, neboť se nám podařilo identifikovat ty vlastnosti, kvůli kterým měli před námi soupeři dříve náskok. Právě na nich jsme nejvíce pracovali, a máme z toho velice dobrý pocit," rozjímá před závodem Aleš Loprais.

Změna nastala i v kabině závodního auta. Po dvou soutěžích, v nichž Aleše Lopraise navigoval Ladislav Lála, si ostrou závodní premiéru v roli navigátora odbude známý automobilový závodník Vojtěch Štajf. "Plnohodnotně se věnovat Dakaru znamená hodně času a cestování a není úplně lehké to skloubit s prací, rodinou a dalšími projekty, kterým se věnuji. Letos jsem navíc začal komentovat MS motocyklů pro Českou televizi, čemuž bych se rád věnoval i do budoucna.

Nepovažuji se za závodníka, i když adrenalin spojený se závoděním je nepředstavitelný. Za možnost působit v týmu jsem nesmírně rád a všechny jsem si tu velice oblíbil. I proto oceňuji možnost pokračovat dál u týmu i u Dakaru jako novinář. Mým cílem je napsat o Dakaru knížku a dál přispět k popularizaci tohoto světového fenoménu," dodal Ladislav Lála.

Cesta Vojtěcha Štajfa k Aleši Lopraisovi vedla přes marketingové akce společných partnerů týmů obou závodníků. Štajf, původní profesí novinář a navigátor v klasických automobilových rally, tak poprvé přičichne ke světu velkých dálkových maratónů. "Pochopitelně mám ze závodu i z tak velkého auta náležitý respekt, ale něco jsem u rallye už zažil, ať už jako pilot nebo jako navigátor.

Zkušenosti z obou postů považuji za svoje plus, dobrý řidič by měl být i schopným navigátorem. Pomůže to vzájemnému pochopení potřeb a komunikace mezi oběma klíčovými posty, tedy toho, co kdo od toho druhého očekává. Nikdy jsem nezávodil jen na dojetí, vždy jsem měl vysoké ambice a udělám maximum pro úspěch celé naší posádky," dodal.

Loprais Tatra Team vyráží na Dakar 2009 opět v konfiguraci jednoho závodního kamionu a dvou doprovodných. Mechanikem závodní Tatry zůstává Milan Holáň.

Vývojem prošlo i týmové zabezpečení. Osvědčená šestikolka "Babča", určená pro transport těžkých náhradních dílů, pochopitelně zůstává a povede ji dvoučlenná skupina mechaniků Leo Loprais (mladší syn Karla Lopraise) a Michal Ptáček. Dakarskou premiérou bude naopak debut nového doprovodného kamionu Tatra 815 4x4 s rozvorem dlouhým 4,5 metru a novou nástavbou z KOV Velim.

Vůz, který bude řídit Ladislav Csekey s mechanikem Lubomírem Kýpetěm, poveze část nákladu náhradních dílů a bude obsahovat i spací kóje pro závodní posádku, neboť i možnost kvalitnějšího odpočinku a z toho vyplývající lepší fyzické kondice se v dlouhých soutěžích dakarského typu na výkonu posádky podepíše.

Tým i na Dakaru 2009 nasadí posádku novinářského vozu, řízeného, jak jinak, legendárním Karlem Lopraisem. V kabině stříbrného Nissanu Navara jej doplní už tradičně bratr Milan, který se bude věnovat vedení týmu, a také novinářská dvojice Jiří Vintr a Ladislav Lála. O písemné i obrazové zpravodajství z Jižní Ameriky by tedy tatrováčtí fanoušci nouzi mít neměli.

Vojta Štajf novým navigátorem Aleše Lopraise

Při Dakaru 2009 si odbude svůj debut v dálkových soutěžích Vojta Štajf, úspěšný automobilový závodník v rally a také motoristický novinář, jenž usedne na horké sedadlo navigátora v posádce Aleše Lopraise.

Vojtova kariéra se pojí zejména s automobilovými rally, v nichž jsme si ho zvykli vídat za volantem ostrého produkčního Subaru Impreza, s nímž získal titul absolutního vicemistra republiky v roce 2006. Za závodní volant usedá od roku 1999, do té doby plnil po čtyři roky úlohu navigátora, když začínal po boku Jana Trajbolda ml. Jako pilot vystřídal Opel Astra GSi (mistr ČR ve třídě N/2000), Ford Escort, Mitsubishi Lancer, až skončil u současné Imprezy.

Jako jeden z nemnoha pilotů tedy vystřídal obě úlohy v závodním voze. Současně působil jako závodící motoristický novinář, v letech 2000-2001 byl tiskovým zástupcem týmu Škoda Motorsport v mistrovství světa, věnoval se spolupráci s televizemi při vytváření motoristických pořadů atd.

Loprais team


 
 
Fotogalerie:   Listopadová BAJA PORTALEGRE 2008 , foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose