www.car.cz
 

Motokárista Zdeněk Gróman na okruhu Zuera v nejlepší desítce. Sedmý!
     10.12.2008 14:12 - tisková zpráva


Zdeněk Gróman: česká raketa se světovými výsledky
 
Zdeněk Gróman, pilot týmu Hagemann racing, potvrdil očekávání, která byla do jeho výkonů před začátkem sezóny 2008 vkládána. Patřil ke stálicím absolutní světové motokárové špičky a na čele výsledkových listin se pohyboval většinou od měřených tréninků až po finálové jízdy.

Hned úvodním startem sezóny dal svým soupeřům důrazně najevo, že piloti tradičních motokárových zemí budou mít v podobě českého reprezentanta velmi silného soupeře v mistrovské třídě KF2. Velmi ceněná trofej „Margutti Cup“ zamířila po finále z Itálie do Opavy, neboť Zdeněk Gróman byl nejrychlejším pilotem v semifinále i finále a zaslouženě zvedl pohár na nejvyšším stupni nad hlavu.

„Margutti Cup byl jednoznačně nejemotivnější závod. Ještě nikdy mi takové množství lidí nepotřáslo rukou. Na stupních vítězů jsem si vzpomněl na Roberta Kubicu, se kterým jsme trénovali před začátkem sezóny, který rovněž patří mezi vítěze Margutti Cupu.

Vítězství vypadalo velmi snadně, ale opak byl pravdou. Vzhledem k nepříznivému počasí bylo na trati mnoho nečistot, ale mechanici našeho týmu se s podmínkami vyrovnali znamenitě,“ vzpomněl Zdeněk Gróman na úvodní závod sezóny.

Světová série WSK byla hlavním letošním seriálem, na který Zdeněk Gróman zaměřil pozornost. „První závod světové série WSK v italské La Conce začal pro nás velmi dobře. V měřeném tréninku mi patřilo druhé místo po ztrátě sedmi tisícin vteřiny na vítěze.

Po vítězství v jedné z rozjížděk jsem s přehledem postoupil do semifinále, kde se mi podařilo posunout z desáté na velmi dobrou čtvrtou startovní pozici pro finálový start. Bohužel jsem ve finále naprosto přesně pochopil význam slova kamikadze, neboť mě jeden z japonských pilotů jedoucí tímto stylem sestřelil ze skvělého druhého místa,“ okomentoval Zdeněk kolizi, která jej připravila o významný bodový příděl do hodnocení seriálu WSK.

WSK pokračovalo v belgickém Mariembourgu, kde během volných tréninků na vodě byl Zdeněk Gróman dominujícím pilotem. Pro závod se však změnily klimatické podmínky a o umístění mezi nejlepšími musel tvrdě bojovat. V semifinále odstartoval ze sedmnácté pozice, ale jeho skvělou jízdu startovním polem zastavila kolize s jedním ze soupeřů.

„V Mariembourgu bylo zřejmě nejvíce vody během letošní sezóny. V semifinále jsem musel předvést několik předjížděcích manévrů na brzdy. Vycházely mi i útoky nasazené deset metrů před zatáčkou. Předjetí připravené 15 metrů před zatáčkou, tak to bohužel nevyšlo...“.

I v italském Sarnu dominoval Zdeněk volným tréninkům, tentokrát společně i se svojí starší sestrou Terezou. Nenápadnými, ale takticky vyzrálými výkony v rozjížďkách si vybojoval šesté místo pro semifinále. Finálový start z páté pozice dokázal precizní jízdou proměnit v umístění na stupních vítězů! „Víkendové snažení celého týmu vyvrcholilo jako sopka Vesuv, pod kterou jsme závodili, v nádherný pohár ve tvaru zeměkoule,“ připomněl Zdeněk Gróman atraktivní pohár za třetí příčku.

Jako jeden z největších favoritů na evropský titul cestoval Zdeněk Gróman až do vzdálené portugalské Bragy přes celou Evropu. Závod však nedopadl podle předpokladů a očekávání, která byla po volných trénincích navíc oprávněně velmi optimistická.

„Evropský šampionát v Braze byl závodem, na který bych nejraději zapomněl. Ačkoliv bylo pro nás nepříjemné horko, podařilo se celému týmu s podmínkami perfektně vyrovnat. Ve volných trénincích jsme ujížděli všem soupeřům rozdílem, který nás zaskočil. Měli jsme o tolik rychlejší časy, až z toho v tom horku chvílemi mrazilo.

Pro měřené tréninky se, tak jako na všech závodech, rozdávají pneumatiky od pořadatelů. Najednou jsme neuvěřitelně zpomalili, stejně jako některé další týmy. Bylo jasné, že jsme dostali nějakou špatnou výrobní sérii pneumatik a závod byl ztracen,“ popisuje Zdeněk Gróman důvody, které stály za neodpovídajícím výsledkem v letošním Mistrovství Evropy.

Světový triumf byl nadosah...
 
Až na pomyslný absolutní motokárový vrchol vynesl Zdeňka Grómana závod World Cup 2008, kde se o nejcennější světovou metu utkávají nejlepší světoví motokáristé v jediném závodě sezóny. Po nevydařené evropském šampionátu si v nejsledovanějším závodě sezóny dojel na trati pro skvělou bronzovou pozici, ale nejrychlejší pilot finále Flavio Camponeschi z Itálie však po závodě neprošel antidopingovou kontrolou, a tak se český jezdec Zdeněk Gróman posunul na pozici druhého nejrychlejší muže světa ve třídě KF2!

„Chvílemi jsem si připadal jako mediální hvězda. Atmosféra závodu je jedinečná a pochopitelně každý dobrý výsledek znamená obrovský zájem světových médií. V životě jsem nerozdal tolik autogramů, jako právě po bronzové příčce ve World Cupu 2008. Výsledek mohl být možná ještě o něco příjemnější, ale po kolizi s Britem Rollandem jsem byl nakonec nadmíru šťastný za třetí místo na světě, které později bylo přehodnoceno ve stříbrnou příčku.

Po diskvalifikaci Flavia Camponeschiho se mi samozřejmě v myšlenkách vrátil atak Olivera Rollanda, neboť tři kola před cílovou vlajkou jsem jezdil na druhé pozici za později vyloučeným Camponeschim. Bohužel Rowland mě atakoval velmi tvrdě a byl jsem rád, že jsem se nepropadl hlouběji startovním polem. Světový triumf však byl skutečně nadosah...,“ vrátil se Zdeněk Gróman k největšímu úspěchu ve své kariéře.
 

Španělský okruh Zuera hostil závěrečný podnik světové série WSK a Zdeněk Gróman dosáhl ve dvou finálových jízdách na bodované umístění a potvrdil tak své celkové umístění v první desítce, když mu patří konečná sedmá pozice.

„Ve Španělsku nás čekal největrnější závod sezóny. Start ze druhé řady nám nevyšel vinou vadné baterie. Musel jsem tak startovat až poslední 34.příčky z boxů se ztrátou zhruba 100 metrů. Přesto se mi podařilo dojet v desítce nejrychlejších. Dokonce i několik odborníků se nad tímto výkonem pozastavovalo a dokázalo jej ocenit. Samozřejmě každé takové uznání potěší,“ řekl k závěrečnému závodu WSK.

 „Před startem domácí motokárové sezóny jsme se rozhodli zúčastnit se všech závodů na českých tratích, které nebudou kolidovat se zahraničními starty nebo přípravou na ně. Pochopitelně vzhledem k získaným zkušenostem během startů po světě, jsme nemohli mít jiný cíl než zisk domácího titulu. To však nebyla hlavní priorita naší účasti v Česku. Chtěli jsme hlavně na tratích, kde jsme se sestrou začínali, předvést náš fungující tým a techniku, se kterou se startuje po celé Evropě.

Samozřejmě domácí titul patří mezi ceněné trofeje, ale já si nejvíce vážím poháru za vybojované světové stříbro,“ shrnul letošní sezónu Zdeněk Gróman.

 

V průběhu letošní sezóny dosahoval Zdeněk Gróman nejlepších a nejvyrovnanějších výsledků z českých pilotů na světových tratích a díky tomu se již tak výborná spolupráce s továrním týmem Maranello více prohlubovala. „Náš privátní tým Hagemann racing má delší dobu přístup k nejlepšímu materiálu a poznatkům italského továrního týmu Maranello. Vzhledem k letošním výsledkům, kterých dosáhl málokterý soukromý tým, nám vychází Maranello maximálně vstříc v našich požadavcích.

Věřím, že naše vzájemná spolupráce se i v sezóně 2009 bude i nadále prohlubovat,“ dodal domácí šampión a stříbrný pilot světového měření sil ve třídě KF2 Zdeněk Gróman.

 

PR


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose