www.car.cz
 

Ivo Kaštan opravil zadřenou minimotorku, Janeček zase spojku
     5.1.2009 23:34 - tisková zpráva


Druhá etapa Santa Rosa de la Pampa – Puerto Madryn

Technické problémy byly průvodcem druhou etapou pro jezdce Offroad centrum týmu.
Nejdelší etapa závodu s nejkratším speciálem byla patrně první selektivní etapou tohoto závodu. Krátké speciály bývají většinou obtížné a nebylo tomu jinak.
Posádka Jiří Janeček a Viktor Chytka s Toyotou LC 120 i Ivo Kaštan se s ní vypořádali i přes nemalé technické potíže.

Ivo Kaštan
Co se ti přihodilo v dnešní etapě?
Speciál jsem projel bez problémů. Poslední jeho třetina vedla ve velmi jemném písku „feš feš“. Ten je v Africe také, ale jen třeba v pásech několika metrů. Zde jsme v něm jeli několik desítek kilometrů. Tady mám výhodu váhy. Takže jsem projel bez větších problémů. Tento terén je velmi prašný, takový cement, což byl s největší pravděpodobností důvod mých pozdějších technických problémů.

Co se přihodilo?
Prvně se mi už na spojovací části přehřál olej v zadním tlumiči a vytekl, což problém je nedálo se pokračovat v jízdě. Asi sto kilometrů před cílem celé etapy se mi bez varování zadřel motor. Nevím jak je to možné, pravděpodobně jde o ložisko na klikové hřídeli. Motorku jsem ale dostal s pomocí domorodců do bivaku a nyní už opět jezdí.

Jiří Janeček
Podle průběžných výsledků jste byli na první průjezdní kontrole na 63 příčce, postupně jste se ale propadli na 112 pozici. Co se přihodilo??
Pár kilometrů po startu nám začala prokluzovat spojka a na dvacátém přestala fungovat úplně. Praskla tyčka spojkového válečku, to ji vyřadilo z provozu. Takže jsme jeli jen na pátý rychlostní stupeň. Povrch v závěrečné části etapy byl velmi měkký a bez spojky se v něm dá jet jen velmi obtížně. Hledali jme tedy tvrdší podklad kličkovali v lesících. Několikrát jsme zapadli, jednou nás pomohl vytáhnout kamion.

Opět se velmi prášilo, máte lehce naprasklý zadní nárazník čím to?
V prachu do nás zezadu narazil jiný automobil. Nic vážného se nestalo. Čím víc jsme se přibližovali k dolitím by terén náročnější a prachu více.

Viktor Chytka
Jak to celé prožíváš ty Viktore?
Jsem rád, nejsem v bivaku. Moc jsem tomu nevěřil, že to dokážeme. Mechanici rozebrali spojku a zjistili příčinu problému, v prvé řadě se rozlomilo spojkové ložisko a poškodila se lamela i přítlačný kotouč.
Věřím že se přes noc podaří auto opravit a my odstartujeme do další etapy.

ORC tým odstartoval do druhé etapy

Časně ráno odstartoval nejdelší etapa závodu. Paradoxně má ale nejkratší speciální zkoušku.
Ivo Kaštan už projel cílem speciálu na 162 pozici. A blíží se do bivaku v Puerto Maryn. 600 km spojovací části etapy je ubíjející pro všechny, zvláště při vysokých teplotách, které zde panují.
Jiří Janeček s Viktorem Chytkou odstartovali do speciálu v 9.54 a jsou zatím ještě stále na trase speciálu.

Bivak v Puerto Madryn leží na břehu Atlantiku. Příjemně ze pofukuje větřík, teplota je asi 35 stupňů. Prostor pro asistence zatím zeje prázdnotou. Musí totiž zdolat celkem 774 km.


Vierka Kaštanová

www.dakarpraha.cz


 
 
Fotogalerie:   České týmy na startu Dakaru 2009, foto týmů

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose