www.car.cz
 

DTM: Jarek Janiš zazářil při exhibici v Číně .8 místo
     tisková zpráva


Jarek Janiš předvedl v exhibičním závodu DTM v čínské Šanghaji vynikající výkon a obsadil výborné osmé místo, když byl jasně nejlepší mezi jezdci s loňskými vozy. Vítězství získal Gary Paffett s novým AMG-Mercedes třídy C.

Šanghaj přivítala účastníky exhibičního závodu DTM tropickým počasím, teplota blížící se 40 °C znepříjemňovala život nejen jezdcům ale i mechanikům. Dvoudenní program začal sobotními volnými tréninky, ve kterých Janiš zajel 15. a 10. čas. Na slibné výkony navázal český jezdec i v kvalifikaci, kde skončil 12. a byl blízko desítky bojující v superpole.
 
V neděli byly na programu dva závody, bohužel však došlo ke komplikacím, které organizátory přinutily změnit plán. Hned na startu prvního závodu havaroval Bernd Mäylander, když najel na zvednutý kryt kanalizace a závod musel být přerušen. Pořadatelé pak museli přivařit všech 72 krytů kanalizace na trati a vzhledem k časovému posunu nebylo možné stihnout oba závody.
 
V 16:30 místního času se nakonec odstartovalo a do čela šel vítěz kvalifikace Gary Paffett, který svou pozici udržel až do cíle, když největším soupeřem mu byl týmový kolega Bernd Schneider. Janiš startoval z 12. místa a po dobrém startu postoupil vpřed. Po celý závod byl v těsném kontaktu se skupinkou jezdců bojující o pátou příčku. Až v závěru se odstup trochu zvětšil, protože teplota chladící kapaliny Janišova vozu vystoupila při jízdě v závěsu za Heinz-Haraldem Frentzenem příliš vysoko.
 
Český jezdec protnul cílovou čáru na osmém místě, které by při normálním závodu znamenalo bodový zisk. Janiš v průběhu víkendu ukázal dobrou formu, v kvalifikaci i závodu byl jednoznačně nejlepším jezdcem mezi loňskými vozy.
 
Jarek Janiš:S výsledkem i výkonem jsem velmi spokojený, byl to náš nejlepší závod sezony. Okruh se mi líbil hned od prvních kol a rychle jsem na něm našel dobrý rytmus. Jak jsem řekl před odletem, městské okruhy mám rád a daří se mi na nich, což se znovu potvrdilo. V kvalifikaci jsem doufal, že s trochou štěstí bych se mohl dostat do superpole, což se těsně nepodařilo. V závodu jsem měl dobrý start, což je důležité, protože letos se mi starty moc nedařily.
 
Prakticky po celý závod jsem bojoval s Capellem, Albersem a Frentzenem, zhruba v polovině závodu mi začal unikat vzduch ze zadní pneumatiky a vůz tak byl přetáčivý. Přesto jsem zůstával v kontaktu, ale potom jsem musel malinko zvolnit a nechat si určitý odstup na Frentzena, protože se začala zvyšovat teplota chladící kapaliny. Osmé místo je pro nás skvělé, ačkoliv je mi trochu líto, že se tady nepřidělují body. Nicméně všichni viděli náš výkon. Fyzicky to byl nejtěžší závod, jaký jsem kdy jel, teplota vzduchu byla skoro 40 °C a ve voze převyšovala 75 °C.
 
Když jsme v tréninku přijeli do boxů, museli jsme ihned z vozu, nedalo se tam dýchat. Pro organizátory to byla první akce tohoto typu a nevyhnuly se jim určité nováčkovské problémy, myslím si však, že při eventuálním příštím závodu by se něco podobného už neopakovalo. Celkově se mi v Číně líbilo, bylo to tady úžasné, škoda jen, že se nestihly odjet oba závody.“
 
Antonín Charouz, Janišův manažer:Před odletem do Šanghaje jsem moc nevěděl, co mám tady očekávat, ale skutečnost předčila očekávání. Stavby, cesty, jídlo, vše zde bylo na vysoké úrovni. Pro jezdce to tady bylo vzhledem k teplotám obtížné. Jarek podal po oba dny vynikající výkon, kterého si tady všichni všimli. V závěru závodu měl trochu štěstí, že mu vydržela pneumatika, po dojetí do cíle ji měl prakticky prázdnou. Rozhodně nelituji, že jsem se jel na teto závod osobně podívat, Čína na mě hodně zapůsobila.“

 

Janiš a DTM míří do Číny - (16.07.04)

Jarek Janiš a tým Sonax Dark Dog AMG-Mercedes se o víkendu zúčastní exhibičního klání DTM v čínské Šanghaji, kde se čeká mimořádný zájem veřejnosti.

Šampionát DTM vyrazil na dálný východ a zajímavé klání se zúčastní také Janiš. Čínské město Šanghaj si buduje ve světě stále větší jméno a to nejenom jako obchodní centrum silného regionu, ale také jako hostitel významných motoristických událostí. Před necelými dvěma lety tam bojoval český tenista Jiří Novák v klání tenisových mistrů, letos na podzim se v Šanghaji uskuteční závod formule 1. DTM se podařilo F1 ještě předstihnout a exhibiční závod je na programu již tento víkend. Nepojede se ale na zbrusu novém okruhu vybudovaném pro F1, ale přímo v centru města, což ještě umocní duch dálného východu. Janiš před odletem do Číny dopřál krátkého odpočinku, při kterém oslavil také jednadvacáté narozeniny, na které nezapomněl ani viceprezident Mercedes-Benz Motorsport Norbert Haug.
 
 „Dostal jsem od něj nádherný model historického závodního Mercedesu, jde o formuli z roku 1939,“ prozradí Janiš, který se těší do neznámé země. „V Číně jsem nikdy nebyl, ale rád poznávám nová místa a bude zajímavé seznámit se s tamní kulturou. Upřímně řečeno, nevím, co mám přesně čekat. Je to první závod na jiném kontinentu, ačkoliv jde hlavně o propagaci DTM, protože se závod nepočítá do šampionátu. Nemyslím si však, že by se proto nezávodilo stejně tvrdě jako jinde. Jede se přímo ve městě, kde vznikne provizorní okruh. Pro všechny to bude novinka, takže podmínky budou identické. Víkend bude jiný v tom, že celý program se vměstná jen do dvou dnů a nepojede se jeden klasický závod, ale dva krátké. Jsem zvědavý, jaká bude atmosféra, kolik přijde lidí a jaký to bude mít ohlas. Osobně jezdím na městských tratích rád, je to dobrý adrenalin.“
 
Závodu v Šanghaji se zúčastní celkem 20 jezdců. Mercedes pošle kompletní sestavu osmi jezdců, Audi přidá ke stálým šesti jezdců ještě Rinadla Capella a Petera Tertinga, pouze Opel vyšle menší sestavu čítající čtyři jezdce. Parkoviště závodních strojů se nachází přímo pod 468 metrů vysokou stavbou „Oriental Pearl TV Tower“ a jezdce čekají netradičně dva závody na 30 minut. Organizátoři museli do Číny dopravit celkem 95 tun nákladu, většina byla odeslána letecky, pouze palivo a pneumatiky putovaly námořní dopravou. Závody budou živě přenášeny čínskou televizí CCTV a organizátoři závodu očekávají sledovanost kolem čtvrt miliardy diváků. V Evropě vysílá závod německá televize ARD, její přenos začíná v neděli ráno v 8:30.
 
Časový program
Sobota, 17. července
3:45 - 4:00   Roll out
4:15 - 5:00    Volný trénink 
6:00 - 6:45   Volný trénink 
9:15 - 9:45    Kvalifikace
10:00 - 10:30   Super Pole 
Neděle, 18. července
3:30 - 3:45  Zahřívací trénink
6:40    Startovní ceremoniál
7:10 - 7:40    Závod 1 
9:15 - 9:45    Závod 2
 
Český sportovní kanál - Galaxie Sport - živě vysílá oba dva exhibiční závody. 1. závod od 7,00 hodin a 2. závod od 9,00 hodin v neděli 18.7.
 
BPA

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose