www.car.cz
 

FIA GT3 v italské Adrii : Dvojice našinců s AUDI R8 LMS bez sportovního štěstí i za body
     18.5.2009 16:54 - tisková zpráva


Druhý evropský závod letošního ročníku FIA GT3 se jel v italské Adrii v pátek 15. května. Program začal volnými tréninky, z toho druhý byl noční. Všichni si mohli vyzkoušet poměrně krátkou trať plnou zatáček pod umělým osvětlením. Pořadatelé tentokrát vměstnali celý šampionát do dvou dnů, což bylo pro diváky velice atraktivní. V sobotu bylo možné spatřit kvalifikaci i oba závody. První start proběhl velice dramaticky, protože došlo k mnoha kolizím a na trať musel vyjet Safety Car. Martin Matzke rozjížděl jako první a dokázal se z dvacátého místa probojovat hned o čtyři pozice vpřed. Po několika odjetých kolech ovšem došlo k závadě chladícího systému a mladý jezdec musel předčasně odstoupit. „Pro mě to byla veliká smůla, dobře jsem odstartoval a dařilo se mi získávat další pozice. Zhruba po deseti kolech začalo Audi ztrácet výkon a já raději zajel do boxu, abych neriskoval zničení motoru,“ dodal zklamaně Martin Matzke. Mechanici během několika hodin opravili chlazení, a tak se bez problémů mohlo startovat v druhém nočním závodu, který začínal ve 22.30 hodin. Bohužel ani tento nedopadl pro českou posádku podle očekávání. Jiří Navrátil zajížděl dobré časy, střídání jezdců proběhlo bez problémů. V závěru opět vyjel Safety Car, což bylo výhodou pro Martina Matzkeho, protože se celé pole seřadilo, a byla větší šance dostat se dopředu. „Dokázal jsem využít situace. Byl jsem dvanáctý a jakmile se pole opět rozjelo, dostal jsem se až na sedmou pozici, ale pak přišla rána ze zadu. Jezdec vozu BMW neunesl předjetí a naboural do mě, a já byl rázem o několik míst zpět až za bodované příčky. Auto má zničenou zadní část, a my žádný bod do celkového hodnocení šampionátu,“ dodal Martin Matzke. Pro české jezdce to byl smolný víkend. V teplém počasí, které panovalo po celou dobu, se projevilo i dost chyb na voze AUDI R8 LMS. Chlazení vozu neodpovídalo zátěži, která byla na krátké ,,motokárové“ trati a vůz měl problém i s převodovkou. Jiří Navrátil se sice oproti prvnímu závodu zlepšil, ale sportovní štěstí jezdcům chybělo i tentokrát.

„Pod umělým osvětlením je to velká podívaná pro jezdce i diváky. Závod jsem si užíval. Trať je sice krátká, ale nebyla tak náročná jako v Silverstone, tak jsem si rychle zvykl,“ dodal Navrátil. Dalším podnikem, na který se český tým chystá, je závod německého mistrovství ADAC GT MASTERS , který se jede na okruhu v Hockenheimu již 6.června.



Karel Kubeš


 
 
Fotogalerie:   EP trucků - neděle v Assenu a české Buggyry, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose