www.car.cz
 

Martin Semerád ve Finsku po sobotě končí
     1.8.2009 22:58 - tisková zpráva


Martin Semerád s Bohušem Ceplechou si užili druhou etapu ve Finsku, ale třetí už neplánují

Bez brzd to nejde

Martin Semerád s Bohušem Ceplechou si užili druhou etapu Finské Rally se vším co k rally patří, ale závěr si představovali lepší.

Druhá etapa Finské Rally zavedla účastníky dalšího podniku Mistrovství světa na jih a jihozápad od centra soutěže v Jyväskyle. Posádka Pirelli Stars Driver Teamu nastoupila v rámci systému Superrally, kdy po technických problémech s převodovkou museli nedaleko cíle prvního dne vzdát.

Během noci se nad oblastí rychlostních zkoušek prohnal silný déšť a to se velmi projevilo na šotolinovém povrchu rychlostních zkoušek. „Po ránu jsme začali s rozvahou, protože jsme moc nevěděli, co udělala průtrž mračen, a jak to bude na erzetách vypadat. Šotolina byla mokrá, ale neklouzalo nám to tolik jak jsem čekal, a tak jsem chtěl zkoušet postupně zrychlovat.
 
V prvních průjezdech jsme ale i tak dostávali docela velké obklady. Vím, že ztrácím hlavně v rychlých pasážích. Není úplně jednoduché najít správný rytmus a hlavně odhad jak která zatáčka vynese. Při jízdě okamžitě cítím, že jsem v nějakém úseku nechal vteřiny, a že je potřeba přidat. Ve druhých průjezdech se to už docela dařilo a zrychlovali jsme se o víc než dvacet vteřin. I tak je náš odstup od špičky ještě stále dost velký,“ přiznává Martin Semerád.

Množství českých diváků, kteří zde ve Finsku vytvářejí skvělou atmosféru, a jejichž vlajky jsou vidět opravdu všude, ale na Martina s Bohoušem čekalo na šestnácté rychlostní zkoušce neobvykle dlouho. „Při průjezdu patnáctou rychlostní zkouškou jsme na jednom skoku dopadli víc na předek. Nevím úplně přesně co bylo špatně. Mám pocit že jsme najížděl horizont stejně, ale každopádně se nám při skoku uvolnila lyžina pod motorem. Začala také postupně slábnout účinnost brzd a do cíle jsme dojížděli prakticky s nefunkčními brzdami.

Za časovkou jsme se s Bohoušem pokoušeli brzdy provizorně opravit, a nakonec se povedlo protrženou brzdovou hadičku na zadním kole zaškrtit. Bohužel se nám ale nešlo zpět nasadit pokroucenou lyžinu, a do šestnácté rychlostní zkoušky jsme odstartovali s dvacetiminutovou ztrátou, a se špatně fungujícími brzdami.

Někde v rychlostní zkoušce jsme si navíc škrtli vanou, která nebyla v tu chvíli chráněná lyžinou, a začal nám unikat olej. Nebylo daleko do cíle a zkoušku jsme opatrně dokončili. Z motoru pak začal silně unikat olej a rozhodli jsme se odstoupit, aby nedošlo k většímu poškození motoru,“ popisuje celou anabázi Martin Semerád.

Posádka Pirelli Stars Driver Teamu Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha tedy nedokončila druhou etapu Finské Rally a do servisu v Jyväskyle dovezla jejich Mitsubishi Lancer EVO X odtahová služba. Posádka ale s nadějí očekávala verdikt týmových techniků o poškození jejich vozu, a těšila se, že nastoupí do třetí etapy soutěže. Bohužel týmový specialista na motory rozhodl, že vzhledem k poškození sacího koše v olejové vaně hrozí riziko, že v motoru mohou být nečistoty, které by mohly zapříčinit celkovou destrukci. Do třetí etapy Finské Rally tak žluté EVO X Pirelli Star Driver Teamu s číslem 64 neodstartuje.

„Takovýto závěr soutěže nás skutečně mrzí. Doufali jsme, že zítra nastoupíme na další rychlostní zkoušky Finské rally, a najedeme další kilometry. Špatně najetý skok byla určitě moje chyba, není na koho se vymlouvat. Možná jsme měli vzdát druhou etapu hned jak jsme přišli o brzdy, ale chtěl jsem za každou cenu dojet. Rozhodnutí týmu chápu a plně ho respektuji. Na své konto si tak připíšeme další nedokončenou světovou rally,“ smutně konstatuje Martin Semerád.

Závěr Finské Rally už se bohužel odehraje bez posádky Semerád – Ceplecha. Domácí fanoušci Sherlog Racing Teamu se ale mohou těšit na oba rychlé jezdce s příjmením Semerád na Rally Krkonoše.


PR

 

Celkově pak po druhém dnu nadále vede Hirvonen:

Leaderboard after Day 2
1. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 2hr 27min 35.8sec
2. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 2hr 28min 07.8sec
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 2hr 28min 44.1sec
4. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 2hr 28min 54.6sec
5. M Rantanen/M Lukka FIN Ford Focus RS 2hr 31min 46.4sec
6. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 2hr 32min 03.9sec
7. J Ketomaa/M Stenberg FIN Subaru Impreza 2hr 32min 34.9sec
8. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 2hr 33min 37.5sec
9. C Rautenbach/D Barritt ZIM Citroen C4 2hr 36min 19.6sec
10 K Al Qassimi/M Orr UAE Ford Focus RS 2hr 39min 04.8sec



Stage Times

Stage 11: 1. Hirvonen 10min 04.8sec; 2. Loeb + 2.2; 3. Sordo + 13.1; 4. Latvala + 13.6; 5. H Solberg + 22.9; 6. Ostberg + 28.0; 14. Al Qassimi + 1:14.5.
Overall: 1. Hirvonen 1hr 14min 17.1sec; 2. Loeb + 5.5; 3. Sordo + 33.1; 4. Latvala + 43.7; 5. H Solberg + 1:39.6; 6. Rantanen + 1:42.6; 12. Al Qassimi + 5:41.4.

Stage 12: 1. Hirvonen 10min 31.7sec; 2. Loeb + 1.4; 3. Latvala + 10.9; 4. Sordo + 11.8; 5. Ketomaa + 28.5; 6. Rantanen + 28.6; 14. Al Qassimi + 1:05.6.
Overall: 1. Hirvonen 1hr 24min 48.8sec; 2. Loeb + 6.9; 3. Sordo + 44.9; 4. Latvala + 54.6; 5. Rantanen + 2:11.2; 6. Ostberg + 3:01.0; 12. Al Qassimi + 6:47.0.

Stage 13: 1. Hirvonen 8min 01.2sec; 2. Loeb + 4.0; 3. Latvala + 6.5; 4. Sordo + 7.9; 5. Ogier + 15.4; 6. Ostberg + 20.4; 14. Al Qassimi + 46.3.
Overall: 1. Hirvonen 1hr 32min 50.0sec; 2. Loeb + 10.9; 3. Sordo + 52.8; 4. Latvala + 1:01.1; 5. Rantanen + 2:32.9; 6. Ostberg + 3:21.4; 11. Al Qassimi + 7:33.3.

Stage 14: 1. Hirvonen 8min 01.2sec; 2. Loeb + 4.0; 3. Latvala + 6.5; 4. Sordo + 7.9; 5. Ogier + 15.4; 6. Ostberg + 20.4; 14. Al Qassimi + 46.3.
Overall: 1. Hirvonen 1hr 32min 50.0sec; 2. Loeb + 10.9; 3. Sordo + 52.8; 4. Latvala + 1:01.1; 5. Rantanen + 2:32.9; 6. Ostberg + 3:21.4; 11. Al Qassimi + 7:33.3.

Stage 15: 1. Hirvonen 10min 35.4sec; 2. Latvala + 3.2; 3. Sordo + 7.2; 4. Loeb + 13.5; 5. Ketomaa + 15.8; 6. Ogier + 15.9; 12. Al Qassimi + 45.4.
Overall: 1. Hirvonen 1hr 53min 28.8sec; 2. Loeb + 26.0; 3. Sordo + 1:03.7; 4. Latvala + 1:10.1; 5. Rantanen + 3:17.3; 6. Ostberg + 4:00.5; 11. Al Qassimi + 9:17.4.

Stage 16: 1. Latvala 7min 59.7sec; 2. Hirvonen + 1.3; 3. Loeb + 3.3; 4. Sordo + 7.8; 5. Ogier + 7.9; 6. Ketomaa + 11.2; 13. Al Qassimi + 36.7.
Overall: 1. Hirvonen 2hr 01min 29.8sec; 2. Loeb + 28.0; 3. Latvala + 1:08.8; 4. Sordo + 1:10.2; 5. Rantanen + 3:31.4; 6. Ostberg + 4:13.0; 11. Al Qassimi + 9:52.8.

Stage 17: 1. Hirvonen 5min 55.5sec; 2. Sordo + 3.2; 3. Latvala + 3.6; 4. Loeb + 4.4; 5. Rantanen + 8.8; 6. Ketomaa + 9.0; 11. Al Qassimi + 24.1.
Overall: 1. Hirvonen 2hr 07min 25.3sec; 2. Loeb + 32.4; 3. Latvala + 1:12.4; 4. Sordo + 1:13.4; 5. Rantanen + 3:40.2; 6. Ostberg + 4:22.8; 11. Al Qassimi + 10:16.9.

Stage 18: 1= Latvala, Ogier 5min 10.1sec; 3. Hirvonen + 0.6; 4. Loeb + 1.4; 5. Sordo + 2.0; 6. Ketomaa + 2.6; 11. Al Qassimi + 18.2.
Overall: 1. Hirvonen 2hr 12min 36.0sec; 2. Loeb + 33.2; 3. Latvala + 1:11.8; 4. Sordo + 1:14.8; 5. Rantanen + 3:45.9; 6. Ogier + 4:24.5; 11. Al Qassimi + 10:34.5.

Stage 19: 1. Latvala 14min 56.3sec; 2. Loeb + 2.3; 3. Hirvonen + 3.5; 4. Ogier + 7.1; 5. Sordo + 7.6; 6. Ketomaa + 21.5; 10. Al Qassimi + 58.0.
Overall: 1. Hirvonen 2hr 27min 35.8sec; 2. Loeb + 32.0; 3. Latvala + 1:08.3; 4. Sordo + 1:18.8; 5. Rantanen + 4:10.6; 6. Ogier + 4:28.1; 10. Al Qassimi + 11:29.0.


 
 
Fotogalerie:   Martin Semerád ve Finsku 2009, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose