www.car.cz
 

Retardéry jsou kvůli bezpečnosti nezbytné, tvrdí ředitel barumky
     16.8.2009 12:06 - tisková zpráva


Retardéry jsou nezbytné, říká ředitel zlínské rally
 
Už jen dny zbývají do startu 39. ročníku Barum Czech Rally Zlín. Největší motoristická soutěž by měla navzdory ekonomické krizi přilákat k tratím rychlostních zkoušek opět desítky tisíc diváků, na které čeká jedinečná podívaná. Složení startovního pole slibuje závod, jaký Zlínsko a Česká republika ještě nevidělo. Na startu se sejde kompletní evropská i česká elita a rekordní počet pětadvaceti vozů specifikace Super 2000.
  

Organizátoři už pilují jen poslední drobnosti. Náročný program posledních měsíců je znát na každém, kdo se na přípravách podílí. „Jsem už opravdu unavený. Přece jen jsem starší osoba,“ přiznal s úsměvem ředitel soutěže Miloslav Regner.

Jeho únavu však kompenzuje spokojenost, protože tratě jsou perfektně připravené na závod. Oproti loňsku se toho příliš nezměnilo. Některé úseky se pojedou v jiném pořadí nebo obráceným směrem. Na tratích však přibylo množství zpomalovacích retardérů.

„Z retardérů nemám radost. Podle mě je každý takový prvek na cestě špatný, ale v našich podmínkách, kdy jsou některé úseky nebezpečně rychlé, nám nezbývá jiná možnost, než je na trať umístit. Vybírali jsme místa ve spolupráci s Romanem Krestou tak, aby byly z bezpečnostního hlediska co nejefektivnější,“ vysvětlil Regner.

Podle platných regulí by na tratích soutěže neměli jezdci před závodem trénovat mimo povolené termíny. Situace je však často odlišná. „Je to trochu problém,“ připustil ředitel soutěže. „Jezdci na tohle pravidlo zapomínají. Považuji to za nečestné jednání. Navíc obtěžují obyvatele obcí, které jsou poblíž tratí.“

Zájem špičkových jezdců o letošní soutěž na Zlínsku je skutečně enormní. Ne náhodou získala Barum Czech Rally Zlín přídomek „malé mistrovství světa.“ „Je to potěšitelné, ale musím přiznat, že mistrovství světa je stále ještě o hodně dál. Na druhou stranu je často zklamáním, když na některé ze soutěží jedou dva týmy, které závodí jen mezi sebou, zatímco na barumce je řada špičkových továrních týmů s elitními piloty.

Je pravda, že jedou na menších autech, ale je to často daleko vyrovnanější a napínavější než některé závody světového šampionátu,“ mínil Regner. Zájem motoristických fanoušků o soutěž bývá pravidelně obrovský. Kolem tratí je rok co rok skoro dvě stě tisíc diváků. Tentokrát by jich mohlo být ještě víc.

„Letos se nejede Deutschland rally v Německu, která bývala na programu týden před barumkou. To by mohlo přilákat řadu skalních fanoušků, kteří jezdí na soutěže mistrovství světa,“ přemítal Miloslav Regner. „Slyšel jsem, že se tamní organizátoři přijedou podívat, jak to u nás děláme.“

Miloslav Regner stojí u zlínské rally prakticky od jejího zrodu a může porovnávat, kam se soutěž během bezmála čtyř desítek let posunula.
 
„Kdysi jsme si mysleli, že jezdce přilákáme na ubytování, benzín a nejrůznější úlevy na startovném, ale zjistili jsme, že tudy cesta nevede. Musíme vybudovat takovou rally, kterou budou jezdci chtít jet kvůli bodům do šampionátu a perfektní organizaci. O to se snažíme a zdá se, že se nám to i daří,“ nastínil změny v přístupu k pořádání soutěže její šéf.
 

O tom, že je organizace Barum Czech Rally Zlín na vynikající úrovní ví své i plk. Mgr. Václav Karkoška, vedoucí územního odboru pro vnější službu Policie České republiky ve Zlíně. „S organizátory se spolupracuje velmi dobře. Vědí, co chtějí a všechno co slíbí, dodrží,“ chválil Karkoška. Také letos se strážci zákona zaměří během soutěže na bezpečnost účastníků silničního provozu.

„Na zabezpečení rally se bude podílet asi dvě stě policistů, třicet automobilů, deset motocyklů a vrtulník. Osm motorek bude vybaveno speciálním záznamovým zařízením pro měření rychlosti.

Nechceme zastavovat řidiče zbytečně, ale pouze v případě dopravních přestupků,“ uzavřel šéf dopravního inspektorátu.

 
 
Ve Zlíně 13. srpna 2009                                                             Drahomír KVASNIČKA
                                                                                                              tiskové středisko
                                                                                                          Barum Czech Rally Zlín
 

 
 
Fotogalerie:   Zaprášený Harrach Rally Sprint od Pavla a Tondy Malých

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose