www.car.cz
 

Pohár vyhrál Polák Lisowski, rozhodla havárie Doška
     20.9.2009 22:44 - tisková zpráva


Předposlední letošní pohárový závod musel být odstartován opakovaně. Po prvním startu se totiž nejprve za první zatáčkou roztočil Chorvat Tiki Ivoševič, přes veškerou snahu se jeho vozu nevyhnul Bohumil Pfeifer a oba jezdci ve zvířeném prachu skončili s dost poničenými automobily mimo trať. Navíc Ivoševič musel být převezen do nemocnice na prohlídku. Aby toho nebylo v prvním kole málo, v další zatáčce se František Došek přetlačoval s Polákem Mateuszem Lisowskim, na rozdíl od polského jezdce ovšem strkanici neustál a po smyku zůstal přetočen stát na dráze. Bohužel to bylo právě ve výjezdu ze zatáčky a už se mu nestačil vyhnout Radek Bareš. Po kolizi zůstala Doškova pohárová Octavie se značně zdemolovaným předkem stát uprostřed trati a závod byl zastaven, aby mohla být trať uklizena.

Při Doškově vyřazení tak bylo zřejmé, že pohárovým vítězem třináctého ročníku se bez dalšího boje stal Mateusz Lisowski. V celkové klasifikaci ovšem zůstalo ve hře bylo ještě druhé a třetí místo.

Po opakovaném startu se ujal vedení v kvalifikaci nejrychlejší Petr Fulín a soupeřům se začal rychle vzdalovat. V každém kole svým pronásledovatelům ujel vždy o několik desítek metrů a cílem pak projel s náskokem více než deseti vteřin. V pohárové sérii se mu tak podařilo uzavřít vítězný hattrick. "Rozhodl začátek. Tušil jsem, že v závěru závodu by mohlo auto uvadat a budu pomalejší a tak bylo potřeba to pořádně rozjet hned v úvodu a to se mi povedlo. Před koncem už jsem si auto šetřil," sdělil Fulín.

V průběhu celého závodu sváděli urputný souboj o druhé a třetí místo Mateusz Lisowski, Jiří Jupa, Daniel Skalický, Aleš Jirásek, Milan Vaňkát a Slovák Patrik Nemec. V přetahované o stříbro měl zpočátku navrch Jupa, potom dlouho Lisowski a za ním podle pořekadla každý tahal pilku. Až se ve finiši podařilo na druhé místo dostat Aleši Jiráskovi. "Mohlo to být určitě lepší. Auto pořádně nefungovalo, nejelo tak jak bych chtěl. Připadal jsem si jako na kolotoči," postěžoval si Jirásek. "Když jsem věděl, že mám vítězství v poháru jisté, jel jsem s větším klidem. Nehnal jsem se zbytečně za Fulínem ani pak nebránil Jiráskovi, když mě před cílem dojel. Vlastně jsem už nemusel startovat, ale šlo o body pro tým do Poháru soutěžících," vypověděl Lisowski a ke strkanici s Doškem v úvodu závodu dodal: "Dostal jsem pořádnou ránu na levý bok a měl jsem štěstí, na rozdíl od Franty jsem to ustál."

Z bitvy o medailové pozice v prvním závodě Jupa vystrčil Skalického, když jej bodyčekem zprava vyhnal mimo trať, ale byl za to penalizován, takže klesl na páté místo za Milana Vaňkáta. Skalický se propadl až za šestou Lucii Panáčkovou. Po smyku bez cizího přičinění skončil mimo závodní dráhu Nemec. Smůlu měl opět Jiří Gottwald, kterého ze závodu vyřadil defekt pravé zadní pneumatiky. Miloslava Kárného naopak odstavila porucha převodovky. Osmou příčku obsadil Polák Adam Nowacki a tak mu hned při pohárovém debutu na startu dalšího závodu patřilo pole position.

Start do posledního klání letošní sezóny se ovšem Nowackimu nezdařil a rychle se přes něho přehnala část startovního pole. Do prvních zatáček najížděl první Daniel Skalický sledován Jiřím Jupu a Lucií Panáčkovou a z šesté a osmé pozice se dopředu drali Mateusz Lisowski s Petrem Fulínem. Ve třetím kole se Lisowski dostal do vedení a první místo s přehledem pak udržel až do cíle. "Pro mě to byla parádní tečka za letošní sezónou. Jel jsem úplně v pohodě, povedl se mi start a v první zatáčce už jsem byl čtvrtý. Prostě nádhera. Jsem rád, že jsem týmu pomohl k celkovému vítězství," uvedl Lisowski.

Skalický ve třetím kole klesl na třetí pozici za Jupu. Následně Skalického za sebe odstrčil také Fulín a zdálo se, že má šanci dostat se na druhé místo, které by mu zajistilo stejnou pozici v celkovém hodnocení poháru. Porucha spojky jej ovšem následně donutila zastavit. Toho využil Aleš Jirásek, jenž kvůli technickým problémům startoval z boxů, ale po parádní stíhací jízdě se dostal až na páté místo za Patrika Nemce a tím si zajistil celkový bronz. Šestou pozici nakonec udržel Milan Vaňkát před dotírajícím Miloslavem Kárným.

Tisk info ČP ŠOC, Karel Lapáček


 
 
Fotogalerie:   Ferrari Racing Days Brno 2009 a další krasavci objektivem Víti Klígla

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose