www.car.cz
 

KWBT ve Vysokém Mýtě vyhrál letošní mistr KWBT Marek Rybníček
     13.10.2009 08:24 - Pavel Jelínek


Maximálně nevlídné počasí připomínající spíš apríl, provázelo závěrečnou akci International Hill Climb Association, které uspořádalo na autodromu ve Vysokém Mýtě oblíbenou auto show na rozloučenou se sezónou. Akce nazvaná 2°Liqui Moly Weekend of Champions se zúčastnilo na 80 jezdců a Ti bojovali nejen se svými soupeři, ale hlavně s velmi proměnlivým, deštivým počasí. Nejlépe se všemi nástrahami se vypořádal letošní Mistr střední Evropy v závodech do vrchu Marek Rybníček.

 Po celý závodní víkend zajížděl výborné časy a s vozem Mitsubishi Colt Evo 550 porazil v superfinále, kterého se zúčastnilo nejlepších 15 jezdců celého víkendu, slovenského showmana Igora Drotára na Škodě Octavia WRC. Rozdíl mezi těmito špičkovými jezdci byl 1,7 sekundy.

Drotár, jak je jeho zvykem, bavil diváky na autodromu razantní jízdou plnou smyků. Velkým překvapením bylo třetí místo Jiřího Špalka, který startoval s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Brněnský Špalek ztrácel na vítěze závodu dvě sekundy a nechal za sebou několik velkých favoritů.

Čtvrté místo si v superfinále vyjel David Komárek, který si na tento závod speciálně pronajal další vůz Škoda Octavia specifikace WRC. I on bavil svou jízdou přítomné diváky, přesto se na bednu nedostal. Na pátém místě skončil Drahoslav Šubert na voze Mitsubishi Lancer Evo IX, který potvrdil i zde ve Vysokém Mýtě vysokou výkonnost, která ho provázela po celou sezónu v KW Berg-Trophy.

Jezdil opět výtečně! Jednu desetinku za ním skončil Peter Jureňa, který s dalším vozem Mitsubishi Lancer deváté evoluce obhajoval loňské absolutní prvenství.

Velká konkurence mu v obhajobě zabránila a bylo z toho jen šesté místo. Velkým překvapením je sedmé místo Stanislava Firtla jr. Letos ještě junior si po celý víkend s vozem Škoda Octavia TDi vylepšoval svou pozici a postupně postupoval přes vyřazovací boje až do posledního superfinále, kde nechal za sebou mnoho jezdců zvučných jmen. Očekávání potvrdil Marek Fried startující na speciálu Jema 360 GT.

I on bezpečně proklouzl do vytouženého superfinále, kde obsadil velmi pěkné osmé místo. Potvrdil tak nejenom svůj velký talent, ale i možnosti svého francouzského stroje, který připravuje tým AV Power Vítězslava Zwingera. Velmi zkušeně si na autodromu počínal Milan Boháč. Ve své třídě obsadil zcela jasně druhé místo a pak si s velkým přehledem hlídal postupy až do superfinále, kde s vozem Renault Clio Sport obsadil deváté místo.

Dalším velkým překvapením uskutečněného víkendu byl Martin Čábela s Hondou Integrou Type R, který svými časy v závodních jízdách nebudil nijak velkou pozornost. Potvrdil ale velký přehled okruhového jezdce a ve velké nepřízni počasí se prokousal až na desáté místo celkového pořadí. Ve Vysokém Mýtě se mu prostě daří, v roce 2008 obsadil vynikající šesté místo. Mnoho jezdců, kteří až do nedělního oběda zajíždělo ve svých závodních jízdách výborné časy, se do TOP 10 nedostalo.

Josef Dohnálek jr. se svým Citroenem Saxo VTS potvrdil, jak je s tímto vozem sžitý. Zajížděl skvělé časy, bohužel po chybě opustil závodní trať a obsadil tak jedenáctou příčku. Jedním z dalších byl liberecký Aleš Mlejnek s formulí Opel Lotus, který byl jedním z nejlepších jezdců a dosahoval nejrychlejších časů. V nepříznivém počasí své superfinále nezvládl a po „hodinách“ obsadil čtrnáctou pozici. Přesto dokázal, že jeho výkony v celé sezóně nebyly nahodilé a celý seriál má v jeho osobě skvělého pilota.

V podobné pozici skončil ve Vysokém Mýtě Antonín Daniel, který až překvapivě skvěle ovládal své BMW M3 VPT. Zajížděl po oba dny výborné časy, ale po finálové jízdě na hranici rizika chyboval a obsadil tak patnácté místo v celkovém hodnocení závodu. Bylo mnoho i takových, kteří se nedostali ani do posledního superfinále, přesto byli ozdobami závodu.

Martin Novotný s nádherným sportovním prototypem Ligier JS49, předváděl vynikající jízdu ve všech svých rozjížďkách. Bohužel, po chybě mezi poslední třicítkou jezdců „hodinařil“ a bylo po nadějích. Skvěle si počínal Jakub Trnka, který s vozem Suzuki Swift GTi jasně kraloval třídě E1-1400 a pouštěl se do soubojů i s těmi nejlepšími. Dostal se, ale jenom rovněž mezi poslední třicet nejlepších a po opuštění dráhy závod nedokončil. Výborně si vedli i piloti „motorkových“ formulí ve třídě E2/C-1400. Jejich souboje byly velkým zpestřením celého uplakaného víkendu.

Právě na počasí doplatili František Ančík, Petr Pleša (oba Reynard 09 Ninja) a polák Robert Steć (Intech Suzuki GSX R1000), kteří se rozloučili se závodem již mezi posledními 45 jezdci. I další jezdci se snažili na závěr sezóny podat co nejlepší výkony, ale počasí bylo proti. Celý víkend byl tímto dost ovlivněn, přesto se všichni s tímto poprali se ctí.

Organizátoři akce to v nelehkých podmínkách neměli vůbec lehké, ale vypořádali se s problémy velmi dobře. Nezbývá než poděkovat všem účastníkům nejenom tohoto posledního závodu, ale i těm, kteří se zúčastňovali po celou sezónu akcí v rámci mezinárodního seriálu KW Berg-Trophy 2009.

Veškeré informace o něm naleznete na webových stránkách www.berg-trophy.cz.

PR


 
 
Fotogalerie:   Lamborghini Blancpain Super Trofeo Paul Ricard 09 , foto K.Kubeš

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose